KWPN'er Utana @springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ish

KWPN'er Utana @springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:39

Na een dik jaar niet te hebben gesprongen, heb ik de afgelopen twee weken twee keer een springles gehad met Utana. De eerste les was erg wennen, maar ik had al snel de smaak weer te pakken. De tweede les ging nog fijner.. Ze stopte minder en liet zich sneller overtuigen. Had het idee dat ze me nu meer vertrouwde. Tijdens de les zijn er een paar foto's gemaakt. Ik heb besloten om deze hier te plaatsen.
Utana springt fijn, maar heeft soms wel overtuiging nodig. Het is niet een paard waar je zo op gaat zitten en die dan alles voor je springt. Ze doet het echter erg goed.
Aandachtspunten: mijn eigen houding (hakken nog meer uitdrukken). Daarnaast loopt Utana snel scheef (ook richting sprong), dus daar wordt aan gewerkt.

Hekje, daar wilde ze in eerste instantie niet graag overheen.
Afbeelding

Ander hekje, nam ze wel fijn..
Afbeelding

De wal, even spannend na een jaar, maar Utana heeft me goed geholpen Haha!
Afbeelding

Oxer, fijne sprong..
Afbeelding

avaluna

Re: KWPN'er Utana @springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:35

Het ziet er super uit!
Geweldig toch, na een jaar?!
Heel veel plezier nog en het mooie van vertrouwen is dat je het op kunt bouwen!

Folskvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:21

haha, dat is grappig!
de pony op je foto met die hond op zu'n kont
is mijn pony. de pony heet Folskvi en is een ijslander.
ik weet dat de foto op internet staat, maar het is wel grappig om hem hier tegen te komen. (de foto is gemaakt toen de pony nog niet van mij was.)
Groetjes Eline

je hebt een gaaf paard trouwens!

NiKiTaGeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:22

mooie sprong

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 16:22

Folskvi schreef:
haha, dat is grappig!
de pony op je foto met die hond op zu'n kont
is mijn pony. de pony heet Folskvi en is een ijslander.
ik weet dat de foto op internet staat, maar het is wel grappig om hem hier tegen te komen. (de foto is gemaakt toen de pony nog niet van mij was.)
Groetjes Eline

je hebt een gaaf paard trouwens!

Haha, toevallig! Mag ik 'm houden Bloos ? Bedankt.. Vertrouwen is inderdaad belangrijk. Het is niet mijn eigen paard. Het meisje heeft nu ook zelf besloten om weer verder te gaan springen, dus voorlopig zal ik wel niet meer met haar springen. Erg jammer, want ook m'n instructeur gaf duidelijk aan dat hij het fijn zou vinden als ik nog verder met haar sprong.. Niks aan te doen..

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:54

Wat leuk is om te lezen is dat het allemaal nog wel spannend was maar als je naar de foto's kijkt gaat het elke foto verder met meer vertrouwen en op foto 3 zie ik zelfs een glimlach Lachen Ga zo door het ziet er goed uit! Als commentaar dan moet Knipoog dan kan ik alleen iets zeggen wat je zelf ook al zei. Probeer recht op een hindernis af te rijden, op 2 teugels en met je been.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:56

heeej,

ziet er goed uit na zo een lange tijd!
vind knap dat je over al die 'enge' hindernissen durft.

Tips kan ik helaas niet geven aangezien ik zelf niet spring. dingen die ik zie die zien in mijn ogen hier heel goed uit!!

succes verder Lachen

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 17:43

Bedankt voor jullie reacties.. Opsluiten tussen twee benen en handen goed erbij houden is inderdaad belangrijk. Utana loopt niet alleen scheef met springen, maar ook als ik haar dressuurmatig rijdt, dus dat is toch een groot aandachtspunt.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:23

Gaaf beest zeg!
Ik ben echt jaloers op jou houding!

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:32

Danke Schijnheilig Al vind ik 't zelf nog meevallen.. Kan beter!

BeCool

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:35

Mooi Haha!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:14

Als jullie dressuurmatig al aan de scheefheid aan het werken zijn zal dat tijdens het springen ook wel beteren, je hebt een instructeur die je helpt, toch? Lachen Ik vind je houding in ieder geval netjes, maar heb het idee dat je soms net té ver naar voor hangt. Verder zie je dat het paard er duidelijk plezier in heeft, jammer dat je zelf niet meer met haar kan gaan springen!

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 11:37

Dank je wel Lachen Er is inderdaad een instructeur bij die me helpt tijdens 't rijden.. Het zou kunnen dat ik soms té ver naar voren hang, dat idee had ik zelf ook, maar ben hier nog niet op gewezen door m'n instructeur. De enige opmerking die hij had was dat ik mijn hakken in de gaten moest houden.
Ik vind het zelf ook erg jammer dat ik niet meer kan verder springen. Het ging erg goed en we hadden er allebei plezier in!

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:33

Ziet er netjes uit. Ik vind het eigenlijk al te donker om te springen dan kan je paard zijn vertrouwen kwijtraken. Is er geen licht tijdens de les?

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 13:18

Door de flits lijken de foto's heel donker, maar het was nog vrij licht toen.. Zodra het echt donker wordt gaan we altijd binnen verder..

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:16

Heey Ish!!

Wauwie ik vind het er goed uitzien! Maarja heb eigelijk maar heel weinig verstand van het springen hahaha. Maar met begeleiding komt het altijd goed Ja
En nu lekker doorgaan en er vooral veel plezier mee beleven toch? Hahaha Haha!

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:00

Dank u Schijnheilig Dat zou de beste oplossing zijn, maar helaas heeft ´t meisje waar Utana van is zelf besloten om verder te springen.. Erg jammer, maar niks aan te doen. Het is nu wel weer gaan kriebelen. Springen is toch meer mijn ding, dan dressuur.. (en ja, ik weet dressuur is de basis van alles)