Vanity en ik @ eerste onderlinge wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Vanity en ik @ eerste onderlinge wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:39

Hee,

Gisteren was er een onderlinge wedstrijd op de manege waar ik rijd en ik had me ingeschreven met m'n verzorgpony Vanity.
Vanity is nu vijf jaar en wordt nu ongeveer een jaar echt fanatiek gereden. Ze heeft in juli al eens een wedstrijdje gelopen met Simone (minka op bokt) op de stal waar ze staat. Gisteren was dus eigenlijk Vanity haar 2e wedstrijd, maar wel de eerste samen met mij.

Vanity vond alles ontzettend spannend en daarom was de ontspanning soms ver te zoeken. Maar ondanks dat alles nieuw en eng was, deed ze het toch maar. Ben wat dat betreft super trots op dr!
Zelf zat ik ook niet helemaal lekker, ik ben vrijdag met fiets en al onderuit gegaan en had een enorme dikke plek bij m'n lies en blauwe knieën. Dit voelde ik toch behoorlijk goed met het rijden en zo werd mijn houding in galop (die al niet zo denderend is) helemaal bagger. Lips are sealed Daarbij pas ik ook mijn eigen rijlaarzen niet meer en heb ik die van een vriendin geleend, die toch wel wat grotere voeten heeft dan ik. Zat ook niet geweldig dus. Clown

Nouja goed, de proef ging redelijk op de linkergalop en wat kleine dingetjes na. We hadden 174 punten, een resultaat waar ik zeker niet ontevreden mee ben voor de eerste keer!

Hieronder de foto's, commentaar en tips graag, maar houd het wel opbouwend! Schijnheilig

Inrijden:

Afbeelding
[1] Drafje, wat ik hier toch doe Verward

Afbeelding
[2] Niet die handen vastzetten.... Scheve mond

Afbeelding
[3]

Afbeelding
[4] Galop, echt om te schamen die houding... Bloos

Tijdens de proef:

Afbeelding
[5] Vanity: Waahh enge letters! Wow!

Afbeelding
[6] Kapstokjes

Afbeelding
[7] Dat been! Bloos!

Afbeelding
[8]

Afbeelding
[9]

Simone & Marieke, nog heel erg bedankt voor het helpen! Haha!

Groetjes, Nathalie.

Sieltjuh

Re: Vanity en ik @ eerste onderlinge wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:25

Let idd goed op je handen. Het lijkt nu alsof je ze vastzet of tegen de hals of tegen je eigen benen. Draag je handen meer.
Voor de rest, bekend probleem, je voeten. Trap je hielen meer uit, zonder dat je gelijk kapstokjes krijgt.

Maargoed, nu zeg ik dat wel allemaal zo mooi, doe het zelf niet beter hoor Knipoog

Voor de rest, Vanity ziet er goed uit. Knap beestje, zeker zo ingevlochten. En ach joh, die punten rij je straks vanzelf wel Knipoog Je weet dat je het kan, anders had je met Nalex niet de eerste plaats behaald Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:37

Voor de eerste keer ziet het er goed uit Nathalie!

En idd, niet je handen gaan vastzetten. Je wil ook nog wel eens vaak naar beneden kijken, probeer echt trots in het zadel te gaan zitten Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:39

Het is dus dat ik m'n handen normaal niet zo snel vastzet.. Zeker de laatste tijd kan ik m'n handen 'netjes' vrij hoog houden.. Beetje jammer dat ik tijdens zo'n wedstrijd dan weer in 'oude gewoontes' val... Scheve mond

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:21

Laten we het op zenuwen houden.
Heb idd al foto's gezien waarop je stukken netter op Vanity zit. W.s. combinatie van factoren, paard wat gespannen, jij vervalt in je oude gewoontes. Maar heb wel vertrouwen in jullie hoor. Gewoon lekker blijven dooroefenen Ja

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:04

Vanity is echt een hele knappe pony om te zien en jij past er qua lengte echt perfect op! Haha!
In galop kun je wel proberen wat meer op je achterste te gaan zitten (zit misschien nog niet lekker met die blauwe plekken?). En misschien is het een idee om je teugels net een stukje korter te pakken. Dan moet je vanzelf je handen wel wat meer voor je houden.
Met losrijden zou ik proberen om veel lang/laag te rijden. Ze loopt nu een beetje kort in de hals. Maar dat kan natuurlijk ook komen door de spanning.

Jullie komen er wel hoor Nathalie! Haha! Jullie zijn een leuke combi!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:03

Goede punten hoor voor een eerste keer, zou ook zeker niet ontevreden zijn.
Van ziet er super mooi uit zo ingevlochten en jij ook trouwens.

Probeer idd je handen wat meer te dragen, iets meer bij elkaar en iets hoger te houden.
Probeer ook wat meer te drijven met je kuit ipv met je hak. Doordat je nu met je hak drijft, trek je je benen op en hierdoor krijg je ook kapstokjes. (weet dat het erg moeilijk is, heb er zelf ook last van hoor Bloos ). Idd in de galop mag je meer op je billen zitten, maar je geeft zelf al aan dat dit lastig was vanwege je lies.

Veel succes en op naar de volgende wedstrijd.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:25

Ziet er netjes uit! Zie jullie wel eens rijden in de bak, als straks het spannende er een beetje af is voor Van gaan jullie echt wel punten scoren!

Ik zie dat het lastig voor je is om je handen te dragen, denk om het knikje in de ellebogen, soms lijkt het of je je armen teveel strekt waardoor je je handen vastzet.

Succes verder!