Strekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deveny95

Strekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 10:25

Hallo,

Ik ben een beginnende dressuur ruiter. En ik had laatst in de les dat we moesten strekken.
Ik snapte daar helemaal niks van, en wil het graag leren.
Hebben jullie tips? Of aanwijzingen?

Groetjes,
Deveny

Hilli

Re: Strekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:09

AP --> RT-P.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:16

Als je les hebt en je krijgt een opdracht om te doen wat je niet begrijpt lijkt mij dat je dat dan vraagt aan je lesgever.

Ik denk dat dit te moeilijk is om uit te leggen aan een beginnend ruiter, normaal gesproken als je beginner bent ben je ook bezig met de basisgangen en niet met het verruimen of strekken.

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:00

Maykie dat is waar maar ik zal het toch even uitleggen. Als je zelf gewoon loopt, maak je passen van normale grote. Als je je passen dan groter maakt, verruim je je pas. Als je dus aan het draven bent en je gaat verruimen of strekken dan vraag je dus eigenlijk dat het paard in hetzelfde ritme blijft doorlopen maar alleen zijn pas verruimt (grotere passen neemt). Het is dus niet de bedoeling dat hij versnelt al ga je natuurlijk wel iets sneller.

Hoe doe je dat? Degene die jou les geeft moet je dat eigenlijk uitleggen vind ik. Zeker als je nog beginner bent. Ik kan er wel iets over zeggen maar ik zal het als ik jou was de volgende keer aan haar vragen. Als je bijvoorbeeld op 1 lange zijde wilt gaan verruimen dan ga je in de hoek daarvoor je paard alert maken (beetje wakker maken van joh, er komt wat). Je geeft wat meer been maar houd de teugels op maat. Als je de hoek uit bent dan gooi je de teugels niet los maar je steekt wel je handen ietsje naar voren dat hij wat meer ruimte krijgt. Ook blijf je doorgaan met been geven. Ik weet even geen andere manier om dit uit te leggen. Als iemand verbeteringen of suggesties heeft dan vul me maar aan of verbeter. Succes!