Beauty @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Beauty @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 18:37

Vanavond eens mijn zus mee genomen naar Beauty. Ze was echt super braaf! Ze liep makkelijk in de aanleuning!
Zelfs de galop ging makkelijk! Hier zijn we sinds kort mee aan het oefenen, want heb de galop er lang uit gelaten! (Geen foto's van galop helaas)
Sinds 2 weken rijd ik ook buiten mijn lessen om! (Dit deed ik eerst dus niet)
Er zijn nog zat puntjes om te verbeteren, maar ik kan niet alles tegelijk Tong uitsteken
Let niet op de verschrikkelijke bak! Op de een of andere manier vergeten ze die telkens mee te maaien Verward

Beauty is eeen kruising tussen NF en een arabier van 18 jaar oud. We rijden geen wedstrijden dus hebben ook geen niveau.

Afbeelding
Ze moest even briesen haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Of mijn kont is te dik, of het zadel is iets te klein voor mij Bloos

Afbeelding
Jammer dat ik voorover zit! (Dit is al veel minder dan eerst!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om te laten zien dat Beauty écht niet zo makkelijk is! Heb er al verschillende mensen op laten rijden, niemand krijgt haar in de aanleuning. Zo ook mijn zus die dat niet lukt :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Skip_Bo

Re: Beauty @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:49

't is een leuke pony, alleen aan je houding mag je nog wel werken.

Je houd je armen heel strak voor je uit en je valt ook naar voren, verder maak je je rug bol.
Probeer hier vooral op te letten.

Veel succes.

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:20

Mooie leuke pony,
Je houding, maar dat weet je zelf ook wel denk ik goed recht zitten, je armen wat meer ontspannen
Veel succes nog !!!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:22

Leuke pony,

probeer op je eigen houding te letten.

Overigens is het niet verstand eens het onkruid uit de bak te halen?:P

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:23

Wat een leuke pony. Ik heb ook 'n vzknollie Beauty! Ook 'n bruine Ja!
Vind het er netjes uitzien, je armen mogen wel wat meer in een knik en ontspannen. Verder goed je schouders naar achter halen en goed vooruit kijken!

Succes!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:50

Bedankt voor de reacties! Zelf de bak maaien is helaas geen optie. Het weiland is van de buren, en die maaien zelf regelmatig de wei met een trekker. De bak doen ze alleen nooit. Ik zal wel vragen of ze dat willen doen.
Idd moet er aan mijn houding gewerkt worden!! Maar vind het erg lastig om én haar goed te laten lopen, én op mijn houding te letten.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:23

Je geeft aan dat wij niet op de bak moeten letten bij het zien van jouw foto's... Het lijkt mij dat in deze puinzooi niet normaal te rijden is? Ja sorry maar ik vind het voor het oog niet netjes maar het lijkt mij voor de paardenbenen ook niet zo lekker, al die takken die blijven hangen, wortels die gaten maken enz. Je kunt zo ook niet zien waar de kuilen zijn, eigenlijk wel link.
En het is niet alleen maaien wat moet gebeuren denk ik.. sleepje erdoor zou ook niet gek zijn.

Maar dat verder terzijde, ik vind dat je pony er heel goed uitziet voor zijn leeftijd. Het lijkt mij een lekker energiek beestje. Probeer je rug recht te houden en niet hol te maken. Dan kunnen je bekken namelijk ook niet ontspannen op die manier kan je paard dat ook minder makkelijk. Veel succes met je pony. Knipoog

Folskvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:29

stoere pony zeg!
probeer je handen iets meer te "dragen" als je dat zult doen kantel je automatish ook wat meer naar achteren.
veel succes!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:12

De hoefslag is helemaal vrij, dus daar ligt geen onkruid. Dus ik rijd alleen de hoefslag, en erg weinig figuren. Gelukkig mag ik ook in iemand anders zijn bak rijden!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:35

Ze loopt lekker zeg Haha!
Volgende keer zal ik weer foto;s maken Lachen Woensdag dus (A)
Ben benieuwd of ik haar dan weer naar beneden kan rijden!
Heb je al weer les gehad sinds je terug bent of niet?
Verder moet ik natuurlijk commentaar geven; en die geef je zelf ook al. Je houding qua recht zitten enzo Lachen
maar dat komt vast goed!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:17

De les heb ik heel even stil gelegd. Ga volgende maand weer beginnen.
Woensdag mag jij foto's maken/filmen hoor Bloos

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:24

Ziet er al beter uit hoor!

Maar je zegt dat je alleen op de hoefslag rijd! Dan schiet het natuurlijk niet op. Figuren rijden doet zoooo veel, vooral voor de stelling en buiging. Je merkt vanzelf dat je zit je tegen zit in de firguren waardoor die oko gaat verbeter (omdat t anders gewoon niet fijn rijd)

dus ga gewoon veel figuren rijden!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 21:30

Ik weet dat figuren rijden belangrijk is. Maar zolang de bak deze staat is vind ik dat niet verandwoord. Ik zie dan niet waar ze loopt en of er gaten zitten! Ik vraag de eigenaren of ze de bak in het vervolg mee willen maaien!