Tinker Jazz@work in burberry outfit (tips gevraagd)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheyenne_x

Tinker Jazz@work in burberry outfit (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:26

Vandaag was ik weer weze oefenen met Jazz. We hebben over 2 weken een wedstrijd bij de ponyclub, dus daar moete we even flink voor oefenen. Ik had paps maar lief aangekeken of die foto's wilde maken, met dit als resultaat:

1) Meet Jazz Lovers
Afbeelding

2)Los stappen
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)Teugels korter
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)Teugels korter
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)Pasje veruimen (véél te diep! Hamer )
Afbeelding

11)
Afbeelding

12)
Afbeelding

13)poging tot pasje wijken
Afbeelding

14)Halthouden
Afbeelding

15)
Afbeelding

16)Mag iets ronder
Afbeelding

17)Belonen
Afbeelding

Eigen commentaar:
-Handen (kraaiepootjes)
-Schouders naar achter
-Teugels korter
-Niet scheef in het zadel zitten

CM_

Re: Tinker Jazz@work in burberry outfit (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:27

Hey die rijsteil en dat gezichtje ken ik Haha!

Teugels ietsje korter, en denk aan je polsen.

Heel veel succes op de wedstrijd !

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:54

Hee chey Haha!
Toevallig dat ik je zie
Voordat het topic gesloten word, moet je even zeggen op welk niveau je rijd, en me mag maar 15 foto's
Maar meid; ik vind het er goed uitzien hoor Pling
Denk aan je handen, die zet je heel snel naast elkaar, en je doet er een raar knikje in
Maar verder ziet het er super uit!! Succes alvast meid Kusje

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:59

handen rechtop, leuk paardje Haha!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:05

Dat ziet er goed uit hoor, leuk paard heb je onder je kont!
Wat mij opvalt aan je rijstijl is dan je wel vaker voor je mag kijken, dat ziet er meteen een heel stuk netter uit Knipoog
Denk ook aan je tenen -naar binnen draaien-, dan is je houding eigenlijk wel positief.Wat mij stoort in dit beeld is dat je nog je sjaal omheb, snap dat het leuk staat bij je Burberry dekje maar het kan tot gevaarlijke situaties lijden!
Succes met je wedstrijd.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 08:06

Amandie schreef:
Hee chey Haha!
Toevallig dat ik je zie
Voordat het topic gesloten word, moet je even zeggen op welk niveau je rijd, en me mag maar 15 foto's
Maar meid; ik vind het er goed uitzien hoor Pling
Denk aan je handen, die zet je heel snel naast elkaar, en je doet er een raar knikje in
Maar verder ziet het er super uit!! Succes alvast meid Kusje

Bedankt Lachen Ja ik weet het van me handen het ziet er gewoon niet uit maja ik moet er voortaan maar een goed opletten tijdens het rijden Knipoog
Ik rij nog geen officiele wedstrijden met Jazz, alleen van die onderlinge. Ik doe dan gewoon b proefjes.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 08:12

Eydis schreef:
Dat ziet er goed uit hoor, leuk paard heb je onder je kont!
Wat mij opvalt aan je rijstijl is dan je wel vaker voor je mag kijken, dat ziet er meteen een heel stuk netter uit Knipoog
Denk ook aan je tenen -naar binnen draaien-, dan is je houding eigenlijk wel positief.Wat mij stoort in dit beeld is dat je nog je sjaal omheb, snap dat het leuk staat bij je Burberry dekje maar het kan tot gevaarlijke situaties lijden!
Succes met je wedstrijd.

Dankje, ja als ik te druk bezig ben met het rijden dan vergeet ik gewoon me hele houding daar moet ik echt op letten!
Dat van die sjaal, die had ik alleen gister om omdat ik de dag ervoor ziek was en zonder sjaal kreeg ik weer last van me keel. Normaal heb ik geen sjaal om met rijden.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:19

Leuke tinker! Wat goed dat je wedstrijdjes gaat rijden, top!

Wat me opvalt is dat er veel gelet wordt op jou als ruiter alleen, als je de foto's goed bekijkt, zie dat je tinker behoorlijk op de voorhand loopt en vaak ook te diep. Dat op de voorhand lopen hebben tinkers toch al snel, de kunst is om daar als ruiter ook in het rijden goed aan te werken. Nu is misschien teveel gewerkt aan het aan de teugel rijden, via de voorkant opgelost. Zodra je de achterhand meer gaat activeren (er zijn plenty oefeningen voor) gaat je tinker gemakkelijker lopen. Vaak lopen ze dan al snel veel meer over de rug, veel meer ontspannen, mooi nageeflijk en krachtiger ondertredend. Echt een aandachtspunt!

En als je dat voor elkaar hebt, zul je zien wat voor mooie plaatjes je dan krijgt Knipoog

Veel succes verder.
Groet Tinkerlady
Laatst bijgewerkt door Tinkerlady op 07-09-08 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:20

Probeer dan de sjaal zoveel mogelijk onder je kleren te stoppen zodat de uiteinden niet kunnen rondvliegen.
verder: wijken naar rechts doe je met linkerstelling en wijken naar links doe je met rechterstelling. Op foto 13 lijkt het alsof je wijkt naar links met linkerstelling.
verder vind ik het er netjes uitzien hoor!

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 08:33

Tinkerlady schreef:
Leuke tinker! Wat goed dat je wedstrijdjes gaat rijden, top!

Wat me opvalt is dat er veel gelet wordt op jou als ruiter alleen, als je de foto's goed bekijkt, zie dat je tinker behoorlijk op de voorhand loopt en vaak ook te diep. Dat op de voorhand lopen hebben tinkers toch al snel, de kunst is om daar als ruiter ook in het rijden goed aan te werken. Nu is misschien teveel gewerkt aan het aan de teugel rijden, via de voorkant opgelost. Zodra je de achterhand meer gaat activeren (er zijn plenty oefeningen voor) gaat je tinker gemakkelijker lopen. Vaak lopen ze dan al snel veel meer over de rug, veel meer ontspannen, mooi nageeflijk en krachtiger ondertredend. Echt een aandachtspunt!

En als je dat voor elkaar hebt, zul je zien wat voor mooie plaatjes je dan krijgt Knipoog

Veel succes verder.
Groet Tinkerlady

Ja we zijn nu ook in de les hard aan het oefenen om die achterhand meer meetekrijgen. Maar bedankt Haha!

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 08:36

Jimbo schreef:
Probeer dan de sjaal zoveel mogelijk onder je kleren te stoppen zodat de uiteinden niet kunnen rondvliegen.
verder: wijken naar rechts doe je met linkerstelling en wijken naar links doe je met rechterstelling. Op foto 13 lijkt het alsof je wijkt naar links met linkerstelling.
verder vind ik het er netjes uitzien hoor!

Ja miss wel handig!
Tja nu je het zegt over dat wijken, ik weet niet wat ik toen aan het doen was Nagelbijten / Gniffelen Maar ik zal er wel voortaan beter op letten Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:40

een ander zadel zou ook beter zijn Ja eentje die goed ligt. dat verbetert je houding ook enorm en kan je paardje beter zijn oefeningen uitvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:46

leuk beestje zeg!
Ipv dat je zoveel aan het rondrijden werkt zou ik even focussen op het tempo. Ik denk wel dat ze hard genoeg loopt, maar haar achterhand is vrij lui, daardoor kan ze ook zo duiken. Probeer haar naar je hand te te rijden zodat ze vrij blijft van de voorhand en echt netjes van achteren naar voor loopt.
Dit kan je bereiken door veel overgangen & schijnovergangen te rijden. Zet haar goed aan je been, maak haar alert, zorg dat de impuls goed is.
Vind het er verder wel lekker uitzien, volgens mij is ze vrij soepel? Ik zie haar veel in buiging lopen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze rechtgericht loopt? Doet ze dit ook makkelijk of is ze dan snel uit balans?

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:13

Leuke combinatie en leuk paard. Hij is echt leuk getekend. Vingers aflikken
Verder zal ik eerst iets zeggen over je houding en dan vooral eigenlijk je handen. Je hebt je handen zo dicht bij je buik dat je bijna werkt met terugwerkende kracht. Als je je handen meer voor je en gedragen houd heb je een betere verbinding met de mond van je paard. Zo kun je hem ook betere aanwijzingen geven en is het makkelijker om hem voorwaarts te houden. Verder lijkt het me niet heel lekker zitten hoe je je rug houdt. Je trekt hem een beetje hol en je valt ietsiepietsie naar voren. Ik heb zelf ook soms die neiging als een paard aan de slome kant is om hem zeg maar vooruit te "duwen" maar ik kan dat niet zeggen of dat bij jou ook zo is want het zijn maar foto's.
Dan het paard. Het paard heeft volgens mij een moeilijke bouw en rug om hem bij elkaar te rijden... Hij is namelijk wat overbouwd. Ik zie dat je al op de goede weg bent. Mijn advies is vooral voorwaarts te oefenen en buiging. Dan komt het neerwaarts vanzelf en dan drukt hij vanzelf zijn rug wat meer omhoog... Ik weet dat het allemaal wat makkelijk gezegd is en dat het niet altijd/allemaal meevalt.
Succes! Lachen

student

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:44

Controle houden over je tempo terwijl je hem blijft activeren. Ga met hem meetellen, in draf is het 1-2, 1-2 en in galop 1-2-3, 1-2-3
Als je hem in 1 tempo en ritme kan houden zal hij lekker ontspannen gaan lopen waardoor je als je contact houd met zijn mond gaat nageven en je dus ook aanleuning kan gaan krijgen.
Dan gaat hij de goede spieren gebruiken en wordt hij lekker actief in de achterhand!

Verder een ontzettend mooie tinker en een leuk setje samen!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:03

Hoi, leuk dat ik je hier tegenkom!
Ik hoorde vandaag toevallig van Riette dat je mee gaat doen aan die wedstrijd leuk zeg.
De meeste dingen over je houding zijn al gezegd, dus daar kan ik niks meer aan toevoegen.
Ik wens je in ieder geval veel succes op de wedstrijd!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:08

Wat mij opvalt is dat je veel druk hebt op je linkerteugel en dat je rechterteugel regelmatig in een boogje hangt. Pas hier wel voor op, dat je paard niet alleen goed te rijden is op 1 kant, ofwel 1 teugel. Op foto 14 zie je ook dat het paard naar rechts buigt, om zo onder de hals even te kunnen strekken 'tegen de richting in'
Ik ga altijd uit van een basisprincipe van gelijke druk op beide teugels, en vanuit een goede balans kun je goed aanvoelen aan welke kant je meer moet werken e.d.

Verder zie ik een beeld met potentie Lachen

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:59

Hee chey, wat een leuke foto's!
Jazz doet het echt super en jij natuurlijk ook.
Denk idd aan je handen, maar ik weet zelf hoe lastig dat is!
Verder vind ik het er superfijn uitzien, heel veel succes met de wedstrijd! Lachen

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:54

idd je handen en vooruit kijken verder heb je een mooi paardje onder je kont wees er maar trots op

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:06

Hé,

Wat zijn jullie een leuke combinatie!
Ik vind dat je vriendelijk rijd, wel vind ik dan wat je zelf ook al aangeeft dat je handen zo hoog een beetje stoort.
verder vind ik dat je paard/pony wat op de voorhand loopt.
maar verder vind ik het er echt leuk uitzien. al vast veel suces met je wedstrijd! Haha!

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:07

Wat een leuke tinker jullie zijn een leuke combinatie en als tip geef ik je mee om aan je handen te denken! Lachen
Succes met je wedstrijd.