appel @ dressuurwork 3 jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxDanielle

appel @ dressuurwork 3 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 08:40

dit is dan appel mijn nieuwe trots,
haar echte naam Adeliene
ras: NrpsXkwpn
geboren op 08-05-05
vader Grafiet
v.v G.ramiroz
v.m Meikoningin
Moeder Eliene
kleur donkerbruin met: l.a witvoet oplopend en r.a sok oplopend

ik heb nu 10 keer erop gezeten, het gaat steeds beter.
ze loopt altijd lekker ontspannen.
ze beheerst de basisdressuur al.
Startkaart is al aangevraagd, en binnenkort gaan we ook al beginnen met springen.
commentaar en tips zijn welkom, graag zelfs, maar blijf wel opbouwend.

1. vorige week vrijdag, 7de keer rijden
Afbeelding

2. vorige week zaterdag, 8ste keer rijden
Afbeelding

3. kan beter
Afbeelding

4. hakken uitdrukken
Afbeelding

5. na een kleinhalfuurtje rijden was ze heel erg moe
Afbeelding

vorige week vrijdag
6.lief he
Afbeelding

7. het mooie hoofdje
Afbeelding

8. en wij 2
Afbeelding

XxDanielle

Re: appel @ dressuurwork 3 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 08:41

foto;s worden vanmiddag aangepast

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:52

Wat heb jij een leuk paardje zeg. Ik wil je wel aanraden om alles rustig aan te doen hoor, je zegt dat je er pas 10 x op hebt gezeten en de start kaart is al aangevraagd? Ik denk dat het verstandig is om je paard eerst aan je te laten wennen. Het is toch anders evenwicht houden voor een paard met ruiter erop. Daarnaast is je paardje nog jong en heeft nu al veel geleerd in korte tijd. Ik zou even rustig aan doen en zorgen dat ze thuis eerst wat meer op haar gemak is. Ze is nog jong, je hebt haar hele leven nog dus waarom niet wat gas terug nemen?

[edit] ik zie dat je haar nog maar net hebt dus is even onduidelijk voor me of jij er voor t eerst op hebt gezeten of dat ze al in was gereden?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:55

volgens mij is ze heel rustig Lachen Ze mag wel wat afvallen en je zadel zeker 1 handbreede naar achter leggen.

Verder een leuk paardje dat als ze helemaal opgedroogd is een nog lekkerder bekie krijgt Knipoog

Ow omdat het haw is, de voorkant maakt niet uit... laat het los want het ziet er hangerig uit. werk aan de aktivietijd. dan de ondspanning (die als ze aktief genoeg is vanzelf zal komen waarneer je haar oppakt.

gr peelie

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:19

Ik ben het met de rest eens. Ik zou het ook wat rustiger aan doen. Ze is net 3 en nog maar net onder het zadel.
Voorkant lekker los laten en eerst die achterhand activeren. Haar lekker aan je hulpen maken dan komt de rest van zelf. Je hoeft toch niet met haar 6de in het Z te zitten?
Maar goed iedereen is anders maar ik zou pas begin volgend jaar gaan starten ofzo. Eerst lekker aan elkaar wennen en leuke dingen doen bv strand, bos etc.
Voor de rest is het een mooi paard waar je denk ik een hoop plezier mee kan gaan hebben. Ze ziet er heel nuchter uit.
S6 voor de rest!