Paard glijdt uit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_hill_

Paard glijdt uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:56

Zoals de titel al zegt mijn paard glijdt uit in de bak, er liggen houtsnippers en zo nu en dan in galop als ze een bocht maakt dan slipt ze weg waardoor ze steeds voorzichtiger en geforceerd gaat galopperen om maar niet uit te glijden. Eerst reed ik gewoon in een bak met zand als ondergrond waar ze nooit last van had, ze ging dan ook lekker der gang en mocht ze graag gek doen en bokken enzo dat doet ze nu in deze bak ook niet meer.. ligt het aan de bak of ook aan haar onzekerheid (en die van mij) de andere paarden op stal hebben er schijnbaar minder last van..

watdanhe

Re: Paard glijdt uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:58

Minder scherpe bochten nemen, ik ben zelf ook niet fan van houtsnippers, ben altijd zo bang dat er splinters in de straal komen! Al is het je eigen bak zou ik gewoon weer overstappen op zand, en anders ergens anders gaan rijden. Met nat weer kunnen die snippers idd heel nat en glibberig worden, in zand hebben paarden over het algemeen ook meer grip omdat het zand een beetje naar de hoef toe vormt zegmaar. houtsnippers daarentegen hebben een vaste vorm, even sirrieus, als je gaat rennen in een bak met zand voelt dat(vind ik) 1000x zo lekker als in een bak met houtsnippers...
Laatst bijgewerkt door watdanhe op 05-09-08 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:00

Denk toch dat het aan de snipper ligt dan, als ze in het zand geen probleem had, zeker met natter weer en oudere snippers kunnen sommige paarden uitglijden, je hoort dat wel vaker.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:07

Het zal wel en, en zijn maar wat ik dan wel zo raar vind dat die andere paarden er minder last van hebben Verward

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:10

Sommige paarden hebben nu eenmaal meer grip als anderen, andere hoefijzers kan ook nog schelen Knipoog

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:16

ze heeft geen hoefijzers Knipoog

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:23

Dat is al een pluspunt bij zo'n bak , als je ijzers zou hebben (die zijn glad) zou je nog harder glijden .

En ijzers met kalkoenen is hier ook geen oplossing denk ik ..
Het lijkt me ook idd aan de ondergrond te liggen dat ze zo schuift ..

Andere ondergrond kiezen of van bak veranderen ...
Veel succes ! x

ilieben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:38

Bij ons in de bak liggen ook die snippers, en sommige gedeeltes kunnen inderdaad gladder zijn, maar ik had het idee dat het zand wat eronder zit daar ook heel mul is zeg maar. Ik weet niet echt of het daaraan ligt hoor, maar anders is het toevallig Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:45

Ik ben niet zo dol op houtsnippers in de bak.
Een paar jaar geleden ben ik daarop met paard en al onderuit gegaan, ook omdat het paard uitgleed.
Als een schol schoof ik toen over de snippers en haalde mijn hele gezicht open.
Ik heb er nog een lelijk litteken van Boos! .

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:07

Toch zou een goed gebalanceerd paard op ijs kunnen galopperen zonder te glijden.

Ik zou eens kijken naar de balans van je paard. Daar ook op oefenen. Onzekerheid kan daar ook in meespelen.

Hebben meer paarden last die in deze bak rijden?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 02:22

Hannanas schreef:
Toch zou een goed gebalanceerd paard op ijs kunnen galopperen zonder te glijden.

Ik zou eens kijken naar de balans van je paard. Daar ook op oefenen. Onzekerheid kan daar ook in meespelen.

Hebben meer paarden last die in deze bak rijden?

Je zegt wat ik dacht! het viel me al op dat in deze reacties er niks over gezegt word.

@ts.

Ik zou inderdaad eerst gaan kijken naar de balans van je paard, als jij als begeleider zijnde je paard goed en fijn recht heb gesteld, fijn bij elkaar houd in de galop, op twee teugels en twee benen, en zowel paard als ruiter is in balans moet je hier geen last van hebben.

Ik zou dus gaan beginnen met rechtstellen en denk hierbij dus echt dat de fout bij de ruiter ligt hierin. (niet aanvallend bedoeld)

Ik heb heel lang in een bak met houtsnippers gereden en inderdaad de jonge paarden (lees balans) hadden er toen bij mij meer last van dan paarden die al verder in het africhtingsscala zaten.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 11:18

@navidad, dat klopt inderdaad! Ik heb het paardje vanaf mei en we zijn ook druk bezig met recht stellen etc, ze galoppeert steeds makkelijker (daar heeft ze ook problemen mee) toen ik haar kocht had ze totaal geen conditie en geen bespiering het gaat nu al steeds beter, naast dat zij heel onzeker is in de bak (lees: niet even lekker dollen wat ze hiervoor wel deed in de bak met zand ondergrond en nog steeds als we daar komen) ze is een paar keer bijna onder uit gegaan en mijn onzekerheid speelt ook een grote rol. Ik wil namelijk niet onderuit gaan dus kan ik haar onzekerheid ook niet wegnemen door haar aan te moedigen omdat ik het zelf ook niet aan durf, dus het zal wel een en-en situatie zijn.