Hallo,
Gister dacht ik weer even lekker te kunnen rijden op de haflinger merrie waar ik normaal gesproken op rijd maar dat pakte dus behoorlijk anders uit. Felicia liep deze vakantie mee in de ruiterkampen wat heel goed leek te gaan (voor mij dan), 2 weken terug had ze een weekje geen kampen en had ik ook een aantal keer op haar gereden. Ze liep als een trein, net als voor de kampen begonnen. Vorige week had ze wel weer een kamp dus hebben de kampkinderen op haar gereden. Gister zou ik dus weer voor het eerst op haar rijden (ik geef haar altijd een paar dagen vrij na de kampen), dit pakte alleen heel anders uit als verwacht. Ik kon helemaal niks meer met haar, ze wou niet meer nageven, niet meer buigen, ze pakt het bit vast, ze luisterde voor geen meter, wou niet meer stilstaan en ze was na een hyperactieve stap in het begin, niet meer voorwaarts te krijgen, een enorm verschil dus met 2 weken terug want toen liep ze als een trein (zie topic in mijn onderschrift).
Ze heeft geen last van haar rug en is ook niet stijf dus daar kan het niet aan liggen. Ik weet niet wat voor kinderen er op haar hebben gereden dus ik kan die kinderen natuurlijk niet zomaar veroordelen, al denk ik wel dat het aan de ruiterkampen ligt.
Ze kwam heel vrolijk naar me toe, maar tijdens het rijden leek het wel of ze in een behoorlijke dip zat.
Iemand nog ideeën hoe ik dit ga op lossen?
Ik denk zelf dat het het beste is om alles weer rustig op te bouwen (ik vroeg gister absoluut niet veel van haar heb alleen maar gestapt en een klein beetje gedraaft), en misschien wat met haar te gaan spelen aan de hand van clicker training zodat ze wat meer afwisseling heeft.
Alle ideeën zijn welkom!
Groetjes Hilde