Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Doosiej schreef:Binnenkort heb ik een proefles op een hengst.
Hebben jullie tips of informatie over hoe ik het beste een hengst kan rijden?
Zijn er nog dingen die ik moet weten voordat ik op hem stap?
Ik weet dat het verschilt per paard, maar ik zou toch van mensen willen weten die zelf een hengst rijden waar ik op moet letten.
Groeten!
henkb schreef:Doosiej schreef:Binnenkort heb ik een proefles op een hengst.
Hebben jullie tips of informatie over hoe ik het beste een hengst kan rijden?
Zijn er nog dingen die ik moet weten voordat ik op hem stap?
Ik weet dat het verschilt per paard, maar ik zou toch van mensen willen weten die zelf een hengst rijden waar ik op moet letten.
Groeten!
waar heb je die instructeur voor?
??

Ja soms mannelijk doen tegenover het konijn en daar was ook alles maar dan ook alles mee gezegd.
. LDRD schreef:Tsja, Navidad, door te stellen dat een hengst niet anders is dan een merrie of een ruin, zeg je eigenlijk dat iedereen maar gewoon een hengst zou moeten rijden. Als het toch geen verschil maakt tenslotte?
Ik stel dat het levensgevaarlijk is als iedereen zomaar met een hengst op pad gaat.

lindake schreef:LDRD schreef:Tsja, Navidad, door te stellen dat een hengst niet anders is dan een merrie of een ruin, zeg je eigenlijk dat iedereen maar gewoon een hengst zou moeten rijden. Als het toch geen verschil maakt tenslotte?
Ik stel dat het levensgevaarlijk is als iedereen zomaar met een hengst op pad gaat.
Daar ben ik het toch volledig met eens
In principe is het rijden hetzelfde maar je hebt nog altijd die hormonen die het wat heftiger kunnen maken.
Hoe ik er tegen aan kijk. en ik zeg zeker niet dat iedereen der mee moet gaan rijden, het verrre daarvan zelfs. Voor mij maakt het geen verschil, dat zeg ik omdat er om ervaringen word gevraagt en voor tips.
.
. LDRD schreef:Een hengst is over het algemeen een stuk sensibeler en sneller afgeleid. Daarbij is achterwaarts meestal niet het favoriete ding van een hengst.![]()
Ze hebben de neiging om als ze het er niet mee eens zijn om omhoog te komen en soms niet te zuinig ook. Waar een ruin of merrie dreigt, gaat een hengst toch vaak door.
Je zult ook érg consequent moeten zijn, ze gaan graag over een grens.
In de omgang blijft het altijd opletten, je aandacht mag nooit verslappen.
. KiWiKo schreef:Ik vind een hengst vooral eerlijker in de communicatie........... ding is beledigd als je hem onjuist behandeld (zoals elk paard zou moeten zijn) en hij wil heel hard voor je werken doe je het goed (zoals elk paard zou moeten zijn)
Daarom zeg ik, een hengst is niet anders rijden dan een merrie of ruin........ als je gewoon netjes rijd
LDRD schreef:Maar dat heeft vooral te maken met de kwaliteit van degene die ermee om gaat hoor.
Mijn hengst zou ik niet graag in onervaren handjes zien, dan is het gewoon een dodelijk wapen.
zoals elk paard zou moeten zijn
netjes en eerlijk rijden dus