3 jarige, knappe zwarte Painted Black, maand onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

3 jarige, knappe zwarte Painted Black, maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:28

Éven een nieuw topic omdat die andere niet aan de nieuwe regels voldeed...

Dit is Abeltje ( Painted Black x Valblank) hij is eind juli 3 geworden en is nu dus al 1,66m !

Afbeelding

Abeltje hebben we zelf gefokt en komt uit mijn moeders paard.
Hij is nu 1 maand onder het zadel en hij pakt het heel goed op, hij heeft gelukkig nog geen stap verkeerd gezet.
Ik hoop er volgend jaar mee te kunnen gaan starten in het buitenseizoen, maar ik ga niet te hard van stapel lopen natuurlijk hij moet er dan wel klaar voor zijn!

In stap en draf heeft hij vanzelf mijn hand opgezocht en loopt hij dus ook al rond maar in de galop nog niet, dat komt vanzelf.
Ik heb wel 1 probleempje;

We hebben sinds 1 week een ander bitje erin gehangen omdat hij eerst een heel dik bit had waar hij best raar op reageerde, zodra hij een héél klein beetje druk voelde in zijn mond gooide hij meteen zn hoofd de lucht in en ging hij helemaal met zijn schudden. Nu hebben we een dubbelgebroken aurigan bitje maar hij heeft het nog steeds, ik weet dat hij nog jong is en hij eraan moet wennen, maar ik heb het idee dat er meer achter zit. Zodra mijn teugels normaal in contact zijn doet hij het dus al. Het kan ook te maken hebben dat hij gaat wisselen maar misschien hebben jullie nog ideeën?
Hij zoekt mijn hand wel zelf op en hebben er dus ook niks aan gehangen, maar bij andere jonge paarden hebben we dit niet zo erg gehad.

(De reden dat ik hier in de wei rijd is omdat de dreinage in de bak van het voorjaar opnieuw is gelegd maar die bak is zo slecht dat hij er helemaal in wegzakt, vandaar ook die kappen vanachter omdat we hem af en toe eerst even aan de longe doen en dat doen we wel in de bak. De wei ligt er goed bij en ik heb meteen een voordeel, hij kan niet gaan plakken aan de wand! )

Dit is dus het resultaat, oordeel er zelf maar over! ( De foto's zijn niet echt van goeie kwaliteit maar we hebben geen andere camera, ik zal eens iemand vragen om foto's te laten maken!)

Zo zijn we dus begonnen eerst aan de longe
Afbeelding

Daarna ik erop aan de longe en daarna los maar die foto's zijn mislukt!
Afbeelding

Nu zijn we 2 weken verder;

Eerst even stappen in de bak
Afbeelding

En nog een keer, te diep!
Afbeelding

Een drafje, zn neus mag er veel meer uit
Afbeelding

Even stappen in de wei
Afbeelding

Een drafje, hij zag iets geloof ik Tong uitsteken
Afbeelding

Nog een keer, mooi moment
Afbeelding

Hij valt hier lekker door mijn binnenbeen heen
Afbeelding

Hier komt hij omhoog, maar bij bochten naar rechts komt hij dus altijd omhoog.
Afbeelding

En nog even poseren!
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

Orchidee21

Re: 3 jarige, knappe zwarte Painted Black, maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:33

lekker ding, dat paard dan haha (ik val niet op meisjes) en mooi om te zien hoe lekker je hem op zijn eigen benen laat lopen. veel succes in de toekomst. aan de afstamming ligt het niet...

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:34

De meeste dingen zeg je al zelf, maar ik wil je even complimenteren wat een ontzettend leuk en mooi jong ding heb je daar zeg. Die kan alleen maar uitgroeien tot een prachtexemplaar!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:40

Hee debbie!
Kom toevallig je topic tegen Knipoog Wat is hij al echt paard zeg, hij heeft niet meer zo'n baby uitstraling! Ik vind hem echt prachtig Ja
Je laat hem lekker op zijn eigen benen lopen, lekker zo doorgaan!

Dan over het schudden:
Is er al een tandarts bij geweest? Dat is namelijk altijd een van de eerste dingen die ik zou doen als een jong paard zo op het bit reageert, kijken of ze last hebben van hun mond. Bij Angel Hebben we dat ook gedaan, er bleek dus uiteindelijk niets aan de hand te zijn, dus nu gaan we gewoon rustig verder, maar weet ik in ieder geval zeker dat ze geen pijn heeft.
Er zijn paarden die gewoon meer moeite hebben met het accepteren van het bit. dat kan bij hem ook zo zijn. Dan heeft hij gewoon meer tijd nodig.. Zorg dat je zelf stil bent in de hand en lekker belonen als hij zelf je hand opzoekt. Vaak gaan ze ook zo doen als ze gewoon echt niet snappen wat je bedoelt.
Hoe doet hij in de hoeken als je rechtsom rijdt? Als hij daar normaal doet moet je dat eens proberen uit te bouwen. Stuur bewust de hoek door, ipv hem zelf de hoek door te laten draaien omdat hij nou eenmaal niet rechtdoor kan. Geef dus de hulp alsof je wilt afwenden. Doet hij dat goed dan heel goed belonen. Als hij het niet begrijpt maakt dat het voor hem misschien wat duidelijker!

Succes! Haha!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:46

Nee de tandarts is er niet geweest want mn moeder zegt dat hij er dus nog aan moet wennen en dat het te maken kan hebben met wisselen maar ja als het nou nog een week zo is dan wil ik toch wel dat hij komt!

Ja mn handen houd ik heel stil, ik doe echt niks en dan gaat hij vanzelf naar beneden en dan beloon ik hem ook goed.

Ja zodra ik een bochtje naar rechts rijd ( ik doe slangevoltes maar dan met grote bogen hoor) dan komt hij altijd naar boven en links blijft hij dus lekker beneden dus ik weet echt niet wat ik daar mee moet Tong uitsteken.

Er zullen er vast wel meer op bokt zijn die dit probleem hebben dus die goeie tips komen ook nog haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:50

ZOu ook nog goed kunnen dat hij een haak aan de rechterkant van zijn gebit heeft dat hij daarom alleen rechtsom reageerd, ik zou zo snel mogelijk een tandarts erbij halen, want als hij leert dat een bit pijn doet, ben je nog verder van huis, en kijken kan altijd toch Haha!

Ziet er goed uit hoor, fijn je hand voor super Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:55

Ik ga mee met de tandarts. Juist een jong paard dat nog aan het bit moet wennen wil je niet dat het het bit gaat associeeren met pijn oid. Laat een tandarts komen, en probeer het dan nog eens. Grote kans dat het paard zich dan wel aan alle kanten kan onstpannen waardoor je nog fijner kan gaan rijden. Hoe langer je wacht, hoe meer hij het bit met pijn samen kan gaan zien.

Rijtechnisch: lekker doorhobbelen zo je gaat, van mij mag ie nog meer naar vwnw toe maar julie zijn ook nog kort bezig dus wat ie nu laat zien is op zich niks mis mee.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:17

gaat goed komen met jullie 2 ziet er eg goed uit

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:28

idd tandarts er even bij, waarschijnlijk heeft ie wat last van zijn tanden, achterin wat je zelf dus niet kan zien.
die kan ze dan net even een handje opweg helpen met wisselen Lachen
de 3 jarige die ik rijd deed dat ook als je iets teveel aan de teugels kwam z'n hoofd in de lucht gooien, je wil niet weten wat daar vanmiddag aan tanden/kiezen uitkwamen (hand vol Nagelbijten / Gniffelen)
de 'problemen' die jij omschrijft klinken precies als de 3 jarige die ik rij Ja
nou wil ik hiermee niet zeggen dat dat bij jou paard dan ook meteen zo moet zijn,
maar even laten controleren kan iig zeker geen kwaad, en kun je dat gaan uitsluiten(of als dat de boosdoener is) oplossen. Lachen

verder erg leuk paard!
lekker zo door blijven gaan.
probeer met rijden wel contact te houden met de mond, geen druk erop, maar gewoon contact houden.
dan met je been naar je hand toe rijden, dan zoekt ie vanzelf wel de hand op, en blijft ie lekker op eigen benen lopen van achter naar voor,
zodat je dus op den duur een fijne stille, constante aanleuning krijgt, en hem vanuit daar wat lager kan instellen (richting vw/nw en over de rug) Ja

veel succes nog met hem! Lachen
edit: kleine toevoeging Lachen
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 05-09-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:38

jeetje tandarts is nooit slecht, maar om het nou daar meteen op te gaan gooien. Paard moet waarschijnlijk ook eerst wennen aan het bit dus schudden is echt niet erg!

Vind het er verder goed uitzien. Kunt het bij zo'n paard toch niet teveel verwachten maar vind het er netjes uitzien, lijkt al wel langer onder zadelzo Knipoog

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:22

Leuk paard! Zo te zien heeft hij fijne gangen!
Het lijkt of je iets naar achter in het zadel hangt... maar dat kan ook een vertekend beeld zijn.

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:40

Leuk paard,je laat hem lekker vrij voor zodat je hem nog absoluut niet stoort ,super!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:43

Erg leuk dier! Heeft al veel body voor een 3 jarige.
Toevallig deed onze driejarige precies hetzelfde met zijn hoofd als je iets aan de mond kwam.. Bij de tandarts kwam eruit dat hij zelf niet zo goed kan wisselen! Hij moet gewoon geholpen worden. Er zijn 6 doppen van de kiezen afgehaald en 2 wolfskiezen uitgehaald, dus dat verklaarde het Knipoog Misschien toch een idee om even te laten controleren.
En ik vroeg me nog af of hij ijzers heeft?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:51

So 6 doppen! Ja met eten laat hij ook altijd wel wat brokjes vallen, maar we zullen van de week toch de tandarts even laten komen, beter het zekere voor het onzekere zeggen we maar.

Hij heeft nog geen ijzers Tong uitsteken.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:57

Oh oke, anders zou het wat link zijn op gras, vandaar Knipoog
Maar die van ons at z'n gras (staat dag&nacht op de wei) ook heel vreemd, vandaar dat we dat al vermoedden. Maar was erg zielig!

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:34

Ik ga ook mee met het tandarts verhaal. Je kunt hem beter voor niets laten komen dan er te lang mee wachten zeker bij zo'n jonkie en het kan inderdaad ook zijn dat ie aan het wisselen is.
Ik heb het bij die van mij ook een periode gehad, ik heb de tandarts gebeld en tot die tijd geen bit er in gehangen. Tandarts kwam en hij had 2 haakjes en een paar doppen.

Voor de rest vind ik het een mooi paard en jullie vormen een mooie combinatie! En je hebt bijna een perfecte houding alleen af en toe wat meer je hakken uit drukken, voor de rest zou ik niets kunnen verzinnen.

iloverieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:51

mooi paardje man! Haha!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:13

Wij hebben op stal ook een veulen van Paintend Black.
Maar die is nog niet zo oud. Knipoog
Mooi paardej. Haha!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 10:12

Tandarts is vanmorgen geweest. Hij heeft geen haken of doppen, maar hij begint te wisselen.
Ik mag ook gewoon doorrijden, dus waarschijnlijk ligt het aan het wisselen!
Gelukkig geen haken zeg!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:51

Heey!

Wat een ontzettend leuk paard! Zelf hebben wij ook 2 painted blacks gefokt Knipoog
Wat ik zie op de foto's is dat je je binnenhand af en toe te los hebt, waardoor je geen contact heb..
Voor de rest ziet het er super uit Haha!
Net wat je zegt over dat schudden met dat hoofd, mijn 3-jarige doet dat ook en idd ze gaan wisselen :p

Heel veel plezier nog en geniet er lekker van! Haha!