Dit is Abeltje ( Painted Black x Valblank) hij is eind juli 3 geworden en is nu dus al 1,66m !

Abeltje hebben we zelf gefokt en komt uit mijn moeders paard.
Hij is nu 1 maand onder het zadel en hij pakt het heel goed op, hij heeft gelukkig nog geen stap verkeerd gezet.
Ik hoop er volgend jaar mee te kunnen gaan starten in het buitenseizoen, maar ik ga niet te hard van stapel lopen natuurlijk hij moet er dan wel klaar voor zijn!
In stap en draf heeft hij vanzelf mijn hand opgezocht en loopt hij dus ook al rond maar in de galop nog niet, dat komt vanzelf.
Ik heb wel 1 probleempje;
We hebben sinds 1 week een ander bitje erin gehangen omdat hij eerst een heel dik bit had waar hij best raar op reageerde, zodra hij een héél klein beetje druk voelde in zijn mond gooide hij meteen zn hoofd de lucht in en ging hij helemaal met zijn schudden. Nu hebben we een dubbelgebroken aurigan bitje maar hij heeft het nog steeds, ik weet dat hij nog jong is en hij eraan moet wennen, maar ik heb het idee dat er meer achter zit. Zodra mijn teugels normaal in contact zijn doet hij het dus al. Het kan ook te maken hebben dat hij gaat wisselen maar misschien hebben jullie nog ideeën?
Hij zoekt mijn hand wel zelf op en hebben er dus ook niks aan gehangen, maar bij andere jonge paarden hebben we dit niet zo erg gehad.
(De reden dat ik hier in de wei rijd is omdat de dreinage in de bak van het voorjaar opnieuw is gelegd maar die bak is zo slecht dat hij er helemaal in wegzakt, vandaar ook die kappen vanachter omdat we hem af en toe eerst even aan de longe doen en dat doen we wel in de bak. De wei ligt er goed bij en ik heb meteen een voordeel, hij kan niet gaan plakken aan de wand! )
Dit is dus het resultaat, oordeel er zelf maar over! ( De foto's zijn niet echt van goeie kwaliteit maar we hebben geen andere camera, ik zal eens iemand vragen om foto's te laten maken!)
Zo zijn we dus begonnen eerst aan de longe

Daarna ik erop aan de longe en daarna los maar die foto's zijn mislukt!

Nu zijn we 2 weken verder;
Eerst even stappen in de bak

En nog een keer, te diep!

Een drafje, zn neus mag er veel meer uit

Even stappen in de wei

Een drafje, hij zag iets geloof ik

Nog een keer, mooi moment

Hij valt hier lekker door mijn binnenbeen heen

Hier komt hij omhoog, maar bij bochten naar rechts komt hij dus altijd omhoog.

En nog even poseren!

Tips zijn altijd welkom!
Wat is hij al echt paard zeg, hij heeft niet meer zo'n baby uitstraling! Ik vind hem echt prachtig 

)