De laatste tijd zijn we vooral bezig met verzamelen, buigen, waar we veel overgangen en cirkels voor rijden. Ook nemen we geregeld een pasje wijken en schouderbinnenwaarts mee voor stelling en buiging. Ook zijn we steeds nog aan het werken aan de balans, het evenwicht en het op eigen benen lopen. Natuurlijk blijf ik ook werken aan mijn eigen houding. Ik moet mijn tenen naar binnen houden,voor me kijken, recht zitten, armen tegen mijn lichaam houden en zorgen dat mijn rug niet te hol wordt. (Wat bij mij wel een beetje een probleem is, maar dat ligt ook wel aan mijn lichaamsbouw
) En natuurlijk blijven we ook trainen aan het op de voorhand lopen. Haar achterhand komt er steeds beter bij en wordt steeds sterker waardoor ze vooraan niet meer gaat hangen en naar beneden vallen. Enfin, we hebben nog veel werk, maar ooit komen we er wel. 
Tips waar ik iets mee kan, zijn altijd zeer welkom !
1. Loswerken op volte, hoofd mag er meer uit. Soms zet ik mijn handen echt te breed ...

2.Vreselijke houding(zowel armen als benen) maar mooi ontspannen paard.
3.

4. Ontspanning een beetje weg

5. Schuimmondje

6. Door de bocht, check die oortjes !
7. Vanuit SB op de volte rijden. Weer beetje op de voorhand en veel te strenge binnenhand

8. Ik moet meer zitten en heb pianohandjes (momentopname)

9.

10. Klein stukje SB, schouder mag nog meer.
11. Verzamelen, maar te opgekropt… En mijn teugels hangen door

12. Ik denk schouderbinnenwaarts. Ik moet recht op mijn paard zitten en mijn hand niet over de hals brengen

13. Diagonaal van hand veranderen. Hier werd ze een beetje sterk. Recht zitten.

14. Ontspannen galopje

15.

16. Lekker galopje

17. Halthouden. Waar is dat contact?

18. . Mooiste koppie van de wereld

Het ziet er iig een beetje moeilijk uit, dus iets om aan te werken. Maar je hebt goede begeleiding, dus dat zal ongetwijfeld lukken. Bij het loswerken is het niet zo erg als je je handen wat breder zet, zo ondersteun je je paard extra en nadien kan je weer naar je 'normale' handhouding. Ik doe dat zelf ook.
Haha, ik weet dat mijn houding bagger is, en dat ik eraan moet werken. Dit valt me nu door de foto's meer dan ooit op. Dus ja je hebt helemaal gelijk wat mijn houding betrefd. Ik ga inderdaad in de bocht mee scheef hangen, wat eerder een tegengesteld effect heeft op mijn paard natuurlijk. Maar als zij het niet goed doet, heb ik de nijging het zelf te gaan doen blijkbaar
Ik kijk al uit naar de dressuur deze winter