Even wat info over berry;
Berry is een 14jarige nrpser, van 144.5 cm groot.
een schat van een beest en zal nooit bijten of schoppen, Berry hebben we nu 10 jaar waarvan ik er al 6 op hem rijd.
De eerste paar jaren was ik bang enzo. jaja op berry
waardoor er niet veel gebeurt is dan rondjes door de bak hobbelen. Je kan echt ieder kind op berry zetten want een pas verkeert zetten zal hij niet doen. Behalfe als hij moet werken, dan probeert hij eronder uit te komen en gaat dingen verzinnen; Niet bokken of stijgeren. maar eerder zelf afwenden, harder gaan en noem maar op.Vandaag heb ik berry met touwhalster gereden, dit omdat hij soms vreselijk zijn rug wegdrukt en ik hem wil laten ontspannen onder het zadel.
Ik rijd denk ik op B/L nivo, alleen het wijken gaat altijd erg moeilijk. Ik heb 1x in de week springles & 1x in de week dresuurles, hier trainen we ook op.
De problemen waar we tegenaan lopen zijn er toch wel een hoop

[*]Het nagevelijk blijfen.
[*]Het ontspannen
[*]Het wijken
[*]De galop
[*]Het juiste tempo blijfen rijden.
[*]mijn vreselijke houding

Ook moeten mijn beugels 100 gaten langer, ze zaten nog op springmaat. De tenen moeten naar binnen. ik moet me hakken uitdrukken. Rechtopzitten. en ga zo maar door
Ik heb nog nooit met touwhalster ofietsdergelijks gereden dus graag tips!
Ohja; Berry is springgefokt dus achter hoger gebouwd
.De foto's zijn erg slecht doordat het al wat donkerder werd, Volgende week ga ik nog een keertje zo rijden met alle tips die ik heb gekregen en dan worden er weer foto's gemaakt

toen gingen we draven, berry was opeens erg voorwaarts en ik probeerde hem op me zit terug te rijden wat niet ging en hij alleen maar harder ging; schrik niet van deze foto

toen beloonde ik hem even en stelde hem gerust.

een erg slechte foto maar dit vind ik wel een fijn moment (?!)

en op deze galopfoto ben ik toch zo trots!, hij is al een beetje bergop en valt niet zo op de voorhand
als hij er eenmaal op ontspant ( zoals op enkele foto's! ) mag je wat meer contact nemen
,ze zaten nog op springmaat. op mijn dresuurzadel zit ik ook veel beter vind ik zelf