Boulette Westland @ work in filmpje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Savannah__

Boulette Westland @ work in filmpje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:17

Laast had ik een topic geplaats en had ik gezegt dat ik ook nog een filmpje erop wilde zette maar wist ik niet hoe dat moest,
en nu weet ik het Bloos dus stuur ik nu even de link met het filmpje!
Ik ga binnenkort weer wedstrijden starten! Haha!
2 jaar geleden was ze er nog niet klaar voor dus hebben we 2 jaar doorgetraint.
En nu heb ik het gevoel dat het wel gaat lukken! Haha!

Ik heb ook nog een paar foto's van boulette in haar nieuwe setje. Bloos

het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Dkp8_6grmvg

Afbeelding
Haar nieuwe setje. Haha!

Afbeelding

Afbeelding
( ze had een wondje op haar hoofd en had het toen net ingesmeerd. ) Lachen

Afbeelding
Naar andere paardjes kijken Clown

Afbeelding

patatjemet

Re: Boulette Westland @ work in filmpje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:46

Wat een leuk beest!
Het filmpje is wat onduidelijk, maar ik vind het er netjes uit zien. Je hebt een nette houding.
Wel prik je hem in draf veel in zijn buik met je spoor. En je bent op sommige stukken erg streng met je handen.(Hoofd van paard heen en weer) En ik zag je paard veel naar rechts kijken op de linker hand. (misschien bewust, dat weet ik niet).
Gaat helemaal goed komen hoor.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:03

leuk paardje zeg
idd dat viel mij dus ook op dat je heel druk met je handen bent werk daar aan en dan komen jullie er wel Haha!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:05

Hoi Savannah. Ik heb het filmpje bekeken en vind eigenlijk dat je een ontzettend rare instucteur hebt. De hele tijd zegt hij niks en dan begint hij aanwijzingen te schreeuwen, waarbij hij ook niet altijd even aardig is. Waarom moet je deze oefeningen al doen? Ik denk dat je beter nog wat door kan werken aan de basis zodat de aanleuning constanter is en je pony goed reageert op je been. Dan kan je ook je handen stil houden, want je werkt nu wel hard in met je handen om haar naar beneden te houden. In de galop vind ik dat Boelette veel meer door mag springen, ze komt amper van de grond. Dus minder tegen houden en eerst meer voorwaarts. Ik vond ook dat het leek, ik weet niet of dat echt zo is, dat ze haar rug heel erg vasthoudt. Dus misschien kan je haar wat langer van voor rijden en wat meer voor het been zodat ze eerst haar rug goed loslaat. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes op wedstrijd iig!

Groetjes Marjolein

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:05

Hoi Savannah,
Ik vind dat je een onwijs leuk diertje onder je kont hebt. Mooie schimmel en jullie zijn een hele leuke combinatie.

Helaas ben ik het met Dautsen eens. Ik snap je instructeur niet zo goed. En ik ben ook niet heel erg gecharmeerd van zijn kundigheid. Hij schreeuwt alleen tegen je wat je moet doen. Niet hoe je het moet doen of wat de juiste hulpen zijn. Verder vind hij dat je mooi verzameld in de galop en op een gegeven moment zegt hij zelfs dat hij zo mooi omhoog springt. Jouw galop heeft niets met verzameling te maken en galop spring je niet alleen omhoog maar ook vooral vooruit.
Ik wil niet heel vervelend doen, maar je geeft aan dat het je 2e les is en in het begin schreeuwt je instructeur al keihard NEEEEEEEEEE je weet precies wat ik bedoel dat leek nergens naar of zoiets. Het lijkt mij dat je nog niet kunt weten wat hij bedoelt na 1,5e les. En ik vind de opmerking "dat lijkt nergens naar" niet echt opbouwende kritiek of een hulpvolle tip voor jou om het anders of beter te doen.

Ik denk dat jullie samen veel meer potentie hebben met de juiste instructie en ik vind dat deze meneer dat niet is.

Ik zou proberen om je paard eens wat meer naar voren te laten draven en galopperen. Dan komt de achterhand er misschien wat meer onder. Je achterhand was er op die 2 poging namelijk helemaal niet onder. Ondanks dat het filmpje niet heel duidelijk was kon je dat al zien aan je "verzamelde" galop. Geef je paard de ruimte om lekker te bewegen en zijn passen af te maken. In de galop neigt hij zelfs naar een 4 tact beweging terwijl een galop een 3 tact beweging is.
Probeer je handen wat soepeler op te stellen en meer te dragen. In draf en galop meer voorwaarts rijden. Maak veel overgangen en probeer daardoor de activiteit in de achterhand terug te krijgen. Overgangen van draf naar stap en weer naar draf. Verruimen in stap en draf en weer terug. Maar een paar passen weg en weer terug. In zowel stap, draf als galop kun je dit oefenen. Jullie moeten eerst zorgen dat de gangen weer terug komen in je paardje.

Ik hoop dat je iets aan dit "advies" hebt. Ik bedoel dit helemaal niet vervelend ten opzichte van jou. Ik denk juist dat jullie veel beter kunnen maar dan wel met de juiste instructie.
Je zit er netjes op alleen let op je handen (wat ik hierboven al zeg) Ik zie zeker wel een leuke sportcombinatie die er nu gewoon nog even niet uitkomt.

Uit je topic blijkt trouwens niet welk niveau jullie zijn. Maar ik begrijp dat ze 2 jaar geleden nog niet klaar was voor wedstrijden dus ik neem aan dat je nog niets gestart hebt met em. Dan zou ik toch eens terug gaan naar de basisoefeningen. Zorg ervoor dat jullie die oefeningen kunnen dromen en dan door naar een niveautje hoger. Dan komt het helemaal goed met jullie.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:13

ik ben het helemaal met Exodus eens,
heb er verder niks aan toe te voegen.
succes samen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:15

Hey savannah,

Boulette ziet er goed uit, ze is mooi wit geworden, maar ik ben het ook met bovenstaande reacties eens. In het filmpje valt me vooral op hoe streng je met je handen rijdt, vooral in stap gaan je handen van voor naar achter, links rechts...Probeer vanuit een stillere hand en meer met je been te rijden.
Ook ik raad je aan om eerst terug naar de basis te gaan, evt met een andere instructeur.

Groetjes Michelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:37

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt / is te summier. Oftewel, waar ben je mee bezig, wat zijn je doelen, waar loop je tegen aan en waar werk je aan Lachen