Hallo allemaal, ik heb sinds een maand een nieuw paardje erbij, als ik in de wei rij of bak, is hij superbraaf. Zodra ik met hem uit ga rijden, bij ons over het veld of het bos in, dan is hij bijna niet meer te houden. In draf begint het, hij gaat steeds harder, reageert niet meer, als ik de teugels langer laat dus niet trek ,springt hij gelijk aan in galop. Dit schrijf ik omdat jullie vaker schrijven dat we niet moeten trekken aan de teugels maar bij die van mij heeft dat dus geen zin, als ik de teugels langer laat dan speert hij helemaal ervan door. Dus ik probeer dan maar als het kan een volte te galopperen en na een paar rondjes word hij rustiger. Daarna hetzelfde verhaal, ik moet hem dus wel tegen houden met mijn teugels, trekken dus en op een volte zetten. Dit alles vind ik heel vervelend, zo kan ik niet relax met hem gaan uitrijden zonder elke keer pijn in mijn handen en schouders te hebben.
Wie o wie heeft een idee?
Een ander bit of hulpteugel misschien?
Ik rij al met een martingaal om i.v.m steigeren als hij ergens perse niet langs wil en koppig gaat doen.
Ik hoop op goede tips van jullie, groetjes Renate.