ik heb jullie hulp hard nodig..
ik zit met een probleempje
ik heb nou sins kort een 5 jarige ruin
was meteen al helemaal wegg van umh
rijden ging goed daar en thuis eigelijk ook wel,
alleen nou doe ik iets op de 1 of andere manier waardoor hij helemaal in de staak gaat.
dan ben ik lekker aan het rijden bvb een gebroke lijn in draf en dan gaat hij vol op de rem
en krijg hem dus van geen mogelijkheid meer voor uit.
been geven is dan dus bokken naar t been met gevolg
dat je een trap onder je voet krijgt.
met zweep achteruit lopen, bokken rondjes draaien en vervolgens als je de bakrand berijkt heb
kont keren en klem zetten en dan je been klem duwen zodat ik niet eens meer been ken geven.
dit doet hij echter alleen bij mij. dus het ligt ook echt aan mij.
mijn instructeur die heb wel opgemerkt dat ik me binnen hand nogal snel vast zet.
hier let ik nou ook op maar nou is het dus ook als k met losse teugel wat rond hobbelt
en of ik wil sturen en voornamelijk als hij zo iets heb van heb genoeg gedaan voor vandaag (wat moeier word)
ik ben een week of 7 terug ook met hem gevallen door de zelfde reden.
wij hebben dus twee verschillende schotten (bakranden) 1 vaste wand waar hij mij dus ook al tegen geplet heb, maar ook 1 lossen bakrand (tussenschotten) die dus niet vast staat en die dus om kunnen vallen als er een paard tegenaan gaat hangen,
en aan gezien het weer niet ging hoe t moest, gebeurde t weer.
waardoor we bijde tenval kwamen. we hebben der bijde niets ergens aan over gehouden
teminste t kon erger zijn. had/heb m`n ribben boog gekneust en bekkenkam beschadigd.
maarja t ergste ik heb der zo een schrik van over gehouden dat ik bijna niet meer op me paard
durf.
ik moet eigelijk nog 2 weken rust houden maar ik wil persee me paard weer op pakken
want dan zeg ik altijd maar zo me paard is dadelijk al bejaard en dan zitte der nog steeds geen knopjes op van gassen,stuuren,remmen (bijvoorbeeld)
maar nou ben ik er vorige week weer op gestapt en t is 2 dagen goed gegaan maar de 3de dag
was het weer helemaal niets, nouja we begonnen erg goed kwam zelfs al lekker ontspanning,
dus ik had zo iets ken niet beter.. maar tot ik A afging wenden toen had hij de rem en de handrem der weer helemaal op gezet.
weten jullie hier raad mee??
mijn instructeur die ston vandeweek helemaal tegenieten
zo goed / lekker we bezig waren tot we weer in de staak terecht kwamen.
mijn instructeur zei dit keer ook van wendy, je dee helemaal niets verkeerds
hij had er gewoon geen zin meer in denk ik?
hij was ook van geen mogelijkheid meer vooruit t krijgen en iedereen langs de kant maar roepen
pak die zweep is goed en slaat hem der is door heen,
maar wat dan? dan help ik hem voor mij gevoel alleen maar meer overdez*k
aangezien t al een eigendunkerig beest is
ps kunnen jullie mij bruikbaren tips bieden???
zit er nogal erg mee in me maag.
heb er geen plezier meer in en gaat er met tegen zin naar toe.
anders word het toch echter opzoek naar een ander baasje ofzo???
ps wat zouden jullie doen?
en wat voor tips kunnen jullie mij bieden??
ps hoop wel op echte tips en niet op dat cometaar van
joh neem een wat ouder paardje ofzo..
(antwoord op deze vraag)
ik heb hier voor ook jonge paarden gehad/gereden enzo
en wilde graag weer een jong paardje die ik zelf kon doorrijden
en in de sport wilde uitbrengen.