Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

beantsje schreef:Als ze overkruisd gaat, gaat ze dan voor links en achter rechts, of andersom?
unamie schreef:als een paard steeds overkruist zit is er wel wat mis met het lendenen gedeelte [wervels en/of spieren]
Dat is nl de brug tussen de voor en achterhand, zodra daar iets mis mee is kunnen deze problemen voorkomen
Niet mee doorrijden dus, maar er eens na laten kijken
bram123 schreef:maar ze kan het wel.
het kost alleen erg veel moeite
tellom schreef:Een aantal jaar geleden had ik ook een fries gekocht en die heb ik klinisch laten keuren maar toen moest hij ook galopperen op de zachte bodem en echt niet doen stok op kapot geslagen maar niet aangalopperen ook op de linker hand.
De friesen hebben over het algemeen hele slechte achterknieen heb je daar als eens naar laten kijken.
Want dat had die van mij dus.
Ik ben gewoon rustig door gaan trainen en pasje voor pasje.
Hij heeft 2 jaar later Z1 gelopen met gemak, maar gewoon door te gaan met trainen en niet te veel aandacht aan besteden.
Het gaat tenslotte om de eerste paar passen in galop waarin hij zijn bekken moet kantelen. En dat breidt je steeds verder uit naar meer.
Succes
JessieXXx schreef:hallo dat is niet moeilijk hoor!!!!!!!gewoon blijven oefenen en proberen!