Kapitalist (v. Goodwill) in de training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Kapitalist (v. Goodwill) in de training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:20

Even een rustige training gehad, vanwege een paar dagen stil staan. Kappie en ik zijn nu 1 keer in het L2 gestart en we hebben toen 2 winstpunten en een tweede prijs behaald. Lachen
Ook springen we in het L en starten we eind september voor het eerst in de B SGW.
Thuis werken we vooral aan mijn houding en we zijn erg bezig met loswerken. Moeilijke punten waar we tegenaan lopen zijn het uit elkaar vallen op sommige momenten & dat hij soms iets wat té stoer doet en dan onder me weg probeert te lopen.
Mijn houding is nogal slecht, ik zit té ver achterin het zadel en zit totaal niet rechtop. Over een week gaan we met paard en zadel naar de zadelmaker om te kijken of dit zadel aangepast kan worden of dat er een nieuw zadel moet komen.

Afbeelding
Lekker losdraven.

Afbeelding
Daar zie je dus hoe slecht mijn houding is.

Afbeelding
Iets meer opgepakt.

Afbeelding
Klein stukje naar voren om te kijken of er genoeg reactie is op mijn been.

Afbeelding
Belonen aan het eind van de middendraf.

Afbeelding
Galopje, tenen niet zo gruwelijk naar buiten steken..

Afbeelding
Met iets langer teugeltje richting uitdraven.

Barst maar los! Lachen

Corelli

Re: Kapitalist (v. Goodwill) in de training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:24

Ziet er goed uit, mooie actieve achterhand! Lachen
Wel moet je inderdaad aan je eigen houding werken: achterover zitten, hakken naar beneden en tenen naar binnen!

Succes!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:40

Hoeveel geld heb je gevonden op foto 2? Knipoog

Leuk peerd, houding geef je zelf al aan. Rechtop zitten en benen lang maken.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:59

Kappiee Lovers
En nog op je dressuurzadel ook.
Ziet er echt lekker uit!
Oja qua commentaar, tja je recht maken en tenen naar binnen.
Kusje

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:16

Heel leuk paard heb je.
Je houding is idd niet zo geweldig, je kruipt erg in elkaar, ik zou als eerste mijn beugels een gaatje langer maken, als dit erg ongemakkelijk gaat voelen, moet je even wat stappen en draven zonder beugels (benen goed laten hangen) en dan de beugels weer aandoen, wil het dan nog niet er een gaatje tussen doen.
Verder schouders naar achter, borst vooruit, je hebt een mooi paard wat ook nog leuk loopt, wees er trots op en straal dat uit Lachen
Succes

hiephoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:36

Misschien helpt het voor je houding om schouders eerst op te trekken, daarna je schouders naar achteren te plaatsen en dan voor je gevoel je schouders achter je schouderbladen te laten zakken.. kan je zo achter de comp ook proberen, voel je 't? help bij mij iig. Wel goed van je wp in de L2! Veel succes verder!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:27

Je paardje ziet er goed uit onder een dressuurzadel..
Probeer je schouders wat meer naar achter te houden en op je zitbeenknobbels zitten Knipoog
Verder ziet het er leuk uit hoor.. op een dressuurzadel rijden is best moeilijk.. heb ook eens een dappere poging gedaan, maar was geen succes Tong uitsteken

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 16:20

@Geeske, haha, dressuurzadel is idd heel raar als je springzadel gewend bent. Blijf maar oefenen, oefenen, oefenen. Clown
@Hiephoi, dat werkt idd wel goed, zo achter de computer. Zal het zaterdag als ik terug kom van introductie ( ga morgen weg ) eens te paard proberen! Of vanavond misschien, als het ophoud met regenen.
@Ulfeino, als ik mijn beugels langer doe kan ik echt niet blijven zitten, of ik moet heel veel steun aan mijn handen hebben, maar dat is nou juist wat ik niet wil, dat hij mij in zijn mond voelt als ik probeer door te zitten. Bedankt voor je compliment. Lachen
@Chriss, dankjee.
@Jobbeltje, haha, vrij weinig geld gevonden helaas.
@Corelli, ik ben zelf ook érg blij met zijn achterhand, die heeft hij er vrijwel altijd heel fijn bij. Lachen

wobpke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:24

ziet er leuk uit!
ik vind ook dat je paardje ze staart best mooi draagt!!

groetjes