Het is weer een tijdje geleden dat jullie ons op bokt hebben gezien. Even kort voor wie wij nog onbekend zijn: Bonita is een 14 jarige Haflinger merrie met grijze manen
Ik rij haar sinds oktober '07 en de laatste tijd gaan we echt met sprongen vooruit. We trainen nu op B-L niveau en hebben 20 september ons wedstrijd debuut op het Apeldoornse Ruiter Kampioenschap. Sinds de afgelopen 'shoot' zijn we vooral bezig geweest met mijn houding en haar achterhand. Mijn houding is iets beter geworden, maar Bo is echt ontzettend verbeterd. Haar achterhand is niet zo heel sterk dus moet ik haar echt goed actief rijden. De laatste paar weken merk ik echt dat ze sterker wordt en de aanleuning is in stap en draf 100% bevestigd
De galop gaat ook steeds beter. Eerst viel ze helemaal uit elkaar en ging ze er in een noodvaart vandoor, maar nu springt ze meteen aan en blijft ze netjes bij me. Hierdoor zit haar achterhand er ook beter bij en krijgt ze een mooie galop
We zijn nu echt aan het trainen op de gehoorzamheid in de figuren, overgangen en het door de hoeken rijden, zeker voor ons wedstrijddebuut, maar dat komt wel naarmate ik consequenter rij, dus daar maak ik met niet echt druk om.Ik weet van mezelf wat er mis is met mijn houding
namelijk:- tenen naar binnen!!
- hakken naar beneden
- pianohandjes!!!

De foto's zijn gemaakt door Deniece (@ bokt) en ik ben echt heel blij met het resultaat.
Commentaar is welkom, maar hou het vriendelijk

Nog even een link naar ons vorige topic:
Bonita [Haflinger] @ dressuurwork (door N-fotografie)
Oh, en de links zijn zeker net zo goed, alleen heb ik teveel goede foto's

De foto's staan niet helemaal op volgorde...
1)

2)

3)

4)
lekker drafje..ik zit alleen een beetje scheef

5)

6) mooi!!

7)
bij doorzitten maak ik m'n rug bol..niet doen dus!
Bo loopt wel lekker met haar beentjes 
8) lekker achterbeen

9)

10)
galopje
11)
idem
12)

13) mijn handen staan hier niet vast, maar wel ontzettend laag...hier verval ik dus in mijn oude gewoonte waar mijn handen op m'n schoot lagen

14)

15)
mooie galop, op 1 been

16)

17)
hals strekken
18) Lol met je Knol

Ik hoop dat jullie ook verbetering zien en met handige tips/oefeningen komen
je topic