Bonita [Grijsharige Haflinger] @ Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Bonita [Grijsharige Haflinger] @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 08:59

Hallo Allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat jullie ons op bokt hebben gezien. Even kort voor wie wij nog onbekend zijn: Bonita is een 14 jarige Haflinger merrie met grijze manen Lachen Ik rij haar sinds oktober '07 en de laatste tijd gaan we echt met sprongen vooruit. We trainen nu op B-L niveau en hebben 20 september ons wedstrijd debuut op het Apeldoornse Ruiter Kampioenschap.

Sinds de afgelopen 'shoot' zijn we vooral bezig geweest met mijn houding en haar achterhand. Mijn houding is iets beter geworden, maar Bo is echt ontzettend verbeterd. Haar achterhand is niet zo heel sterk dus moet ik haar echt goed actief rijden. De laatste paar weken merk ik echt dat ze sterker wordt en de aanleuning is in stap en draf 100% bevestigd Lachen De galop gaat ook steeds beter. Eerst viel ze helemaal uit elkaar en ging ze er in een noodvaart vandoor, maar nu springt ze meteen aan en blijft ze netjes bij me. Hierdoor zit haar achterhand er ook beter bij en krijgt ze een mooie galop Lachen We zijn nu echt aan het trainen op de gehoorzamheid in de figuren, overgangen en het door de hoeken rijden, zeker voor ons wedstrijddebuut, maar dat komt wel naarmate ik consequenter rij, dus daar maak ik met niet echt druk om.

Ik weet van mezelf wat er mis is met mijn houding Clown namelijk:
- tenen naar binnen!!
- hakken naar beneden
- pianohandjes!!! Boos!

De foto's zijn gemaakt door Deniece (@ bokt) en ik ben echt heel blij met het resultaat.
Commentaar is welkom, maar hou het vriendelijk Lachen

Nog even een link naar ons vorige topic:
Bonita [Haflinger] @ dressuurwork (door N-fotografie)

Oh, en de links zijn zeker net zo goed, alleen heb ik teveel goede foto's Knipoog
De foto's staan niet helemaal op volgorde...

1)
Afbeelding
2)
Afbeelding
3)
Afbeelding
4)
lekker drafje..ik zit alleen een beetje scheef Verdrietig
5)
Afbeelding
6) mooi!! Kwijl
Afbeelding
7)
bij doorzitten maak ik m'n rug bol..niet doen dus! Bloos Bo loopt wel lekker met haar beentjes Lachen
8) lekker achterbeen Vingers aflikken
Afbeelding
9)
Afbeelding
10)
galopje
11)
idem
12)
Afbeelding
13) mijn handen staan hier niet vast, maar wel ontzettend laag...hier verval ik dus in mijn oude gewoonte waar mijn handen op m'n schoot lagen Boos!
Afbeelding
14)
Afbeelding
15)
mooie galop, op 1 been Clown
16)
Afbeelding
17)
hals strekken
18) Lol met je Knol Haha!
Afbeelding

Ik hoop dat jullie ook verbetering zien en met handige tips/oefeningen komen Lachen

Suus__

Re: Bonita [Grijsharige Haflinger] @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:02

Je rijdt super!
Probeer nog wat omhoog te kijken Lachen

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:06

Over het algemeen vind ik het er heel netjes uitzien! In de galop is nog wel wat werk te doen, maar dat geef je zelf ook al aan. Probeer eens in galop voltes te verkleinen en dan weer groter maken en hou haar daarin actief aan het lopen. Je zult merken dat ze naar verloop van tijd dit steeds makkelijker en langer kan volhouden. Hier wordt ze sterker van.
Wat betreft je handen: Probeer ze meer voor je te houden, hier was je ook al mee bezig, maar ik vind dat ze nog niet genoeg voor je staan.
Met het halsstrekken mag je paard zijn hoofd wel iets meer naar beneden brengen i.p.v. naar voren. De neus moet ongeveer op kniehoogte komen.
Voor de rest: leuke combinatie, gaat met een beetje trainen helemaal goed komen!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 09:51

@ Suus_: Bloos bedankt, we werken eraan Lachen

@ heleen06: halsstrekken vindt ze heel erg moeilijk. Ze loopt het liefst met haar neus tussen de wolken. Meestal laat ik haar even los draven als beloning en pak ik haar daarna (meestal fijner en werkwilliger) weer op. Het was dus niet echt zoals we het uit zouden voeren in een proef Clown maar goed, je hebt zeker gelijk.
De galopoefeningen probeer ik ook wel, maar ze valt er dan heel snel uit. Momenteel probeer ik haar dus gewoon voorwaarts en nageefelijk te houden en af en toe een grote volte of ander figuur te rijden, maar kleine voltes vindt ze nog erg moeilijk.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:00

Het ziet er goed uit! Je zit goed, wel mis ik nog dat stukje extra impuls van achteren. Misschien wat meer tempowisselingen rijden?
Mijn haflinger vindt galoperen op de volte ook nog erg moeilijk. Ik probeer haar spieren aan de longe wat sterker te maken, zodat haar galop tijdens het rijden ook beter wordt. Misschien een idee?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:04

Yay *LOL* je topic Lachen

Nou ik heb het allemaal in het echt mogen zien! En ik dacht juist dat je je handen heel mooi boven het zadel hield! Maar dat is dus wel een puntje om nog aan te werken Knipoog Verder vind ik je tenen al verbeterd en sowieso die achterhand van Bo is zooooo veel beter! *LOL* Apeldoornse komt helemaal goed Knipoog

Gaan we wel samen de parade rijden he *LOL*

(en vind de foto's eigenlijk best scherp voor mijn camera'tje Haha! )

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:06

haha, ja de foto's zijn prima hoor Lachen we gaan in ieder geval ons best door op de ARK, en de parade gaan we gewoon proberen Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:26

Hier de galopsfoto's die je niet kon vinden: (naar mijn idee de mooiste *LOL* )

Galop rechtsom
Afbeelding

Galop linksom
Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:45

ja inderdaad Lachen de 1e heb ik blijkbaar gemist Knipoog maar de 2e heb ik volgens mij in een link staan Clown maar dat is nog steeds niet de vliegende Tong uitsteken

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:06

het lijkt net alsof je armen niet genoeg draagt
voor de rest ziet het er netjes uit

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:55

Knappe haf! Je mag best nog wat trotser zitten.
Ik vind het er superleuk uitzien, ga zo door OK dan!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:45

bedankt voor alle positieve reacties Lachen