Visent-Shadow op dressuurdebuut in't zinderend hete Berghem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Visent-Shadow op dressuurdebuut in't zinderend hete Berghem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 23:04

Zover ik weet is het nu écht een week geleden (25ste) dat ik een topic geplaatst heb. Knipoog Dus ik plaats het topic gewoon nog een keer en hopelijk laten de mods het nu wel staan.

Zoals de meesten van jullie wel zullen weten heb ik Vies nu bijna een half jaar (sinds maart) en voor mijn instructeursdiploma moet ik nog wat winstpunten bij elkaar sprokkelen. Ik heb Vies eindelijk zover, dus vandaag was de grote primeur!

Thuis heb ik hem meestal netjes voor elkaar. Hij is wat traag van aard, dus dat is het grootste euvel als we thuis trainen. Ook de galop is nog niet bevestigd, maar verder kan ik hem in elke gang of overgang nagevelijk rijden en netjes laten verruimen. Helaas was dat vandaag niet het geval Clown We kwamen veel te laat op het terein van de manege mede omdat ze geen ruimte hadden voor onze vrachtwagen. Toen ik net tien minuten op Visent zat werd ik al geroepen dat ik aan de beurt was. Twee ruiters voor mij waren niet aanwezig, dus ik mocht nog eens 10 min. eerder opdraven ook nog Wow!
Vies was binnen lekker te rijden (losrijden was binnen) maar buiten was alles spannend en eng. Hij moest alles zien en wilde eigenlijk al stilstaan bij het binnenkomen van de ring. Uiteindelijk heb ik hem toch zover gekregen, maar de proef verliep niet echt soepel. Hij was vaak tegen de hand, ik kreeg hem niet de hoeken door (enge hekjes!) en hij viel gigantisch over de buitenschouder weg.

Al met al toch nog 173 punten bij elkaar weten te halen. Geen winstpunt, maar voor de eerste keer toch nog netjes.

Hier de foto's, binnen is van het losrijden

Vies vraagt zich af of hij wel goed op de foto komt
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding

We hebben ons net voorgesteld en beginnen aan ons eerste rondje.
WAAAAAAH! ENG! Aldus Vies Huilen van het lachen
5. Afbeelding
6. Afbeelding

Begonnen, middendraf op de diagonaal denk ik
7. Afbeelding

Tegen de hand bij het omstellen bij de gebroken lijn.
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Mooi nagevelijk en met de aandacht bij mij in de galop. Clown
10. Afbeelding
11. Afbeelding

Klaar!
12. Afbeelding

Omdat ik de proef vond tegenvallen heb ik nog heel even in de binnenbak gereden.
Daar ging het uiteraard meteen wel goed Clown
13. Afbeelding

Knap paard
14. Afbeelding

En de beloning, wat uiteraard heeft ook hij gewoon zijn best gedaan OK dan!
Vies op de foto met geweldige groom en voorlezer Irma trouwens. Bedankt he!
15. Afbeelding

Mocht je het echt heel erg leuk vinden om onderbouwend commentaar te geven, kijk dan ook eens bij mijn vorige topics (zie profiel) of bij de rest van de foto's --> http://www.mijnalbum.nl/Album=AFVG3XBX

Irmaatje

Re: Visent-Shadow op dressuurdebuut in't zinderend hete Berghem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:34

Hey Anne,

Graag gedaan Lachen
Ach joh, je hebt alles met een lach gedaan gister.
Zo voor de eerste keer viel het allemaal best mee OK dan!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:46

Ha die Anne!

Poe poe wat hadden jullie een warm dagje voor jullie debuut!
Jullie zien er netjes uit, zo te zien heeft de hengstenvlecht zich ook netjes gehouden Lachen
Jammer dat je maar zo kort kon losrijden door de omstandigheden, maar toch, de eerste keer hoeft ook niet meteen super goed te gaan. Jij en Vies hebben zo toch weer een ervaring erbij en de volgende keer weet Vies ook weer beter wat hem te wachten staat Lachen Wanneer had je je volgende wedstrijd ook alweer?
Misschien dat ik dan wel even kan komen kijken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:39

Ik heb het inderdaad met een lach gereden, maar vooral omdat ik me zo stom voelde dat alles de mist in ging Huilen van het lachen Achja.
Karen het was inderdaad écht warm! Ik kreeg mijn jasje bijna niet meer uit, zat helemaal vastgeplakt.
De vlecht blijft echt netjes zitten ja, zijn manen zijn heel makkelijk te vlechten, waardoor ik heel strak vlechten kan.
Ik denk dat ik thuis wat meer ga oefenen met 'enge' dingen in de bak, misschien dat hij dan op wedstrijd ook minder kijkerig is.

De volgende wedstrijd is in de Mortel 26-09, op een vrijdag dus. Het fijne is dat we dan wel twee proeven kunnen rijden. Waarschijnlijk is hij dan de tweede proef ook al minder kijkerig.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:59

heeej daar hebben we visent Haha! fijn dat je zoveel plezier met hem hebt, hij ziet er goed uit!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 04:01

Ziet er goed uit Anne.

Dapper dat jij ook de minder goede foto's durft te plaatsen, veel bokkers durven dat niet Haha!

De eerste keer is altijd aftasten, alles is nieuw voor paard, maar ook voor jou.

Volgende keer rijd je dikke winst, let maar op Haha!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:08

Annetje schreef:
De volgende wedstrijd is in de Mortel 26-09, op een vrijdag dus. Het fijne is dat we dan wel twee proeven kunnen rijden. Waarschijnlijk is hij dan de tweede proef ook al minder kijkerig.

Is dat overdag of in de avond? Overdag moet ik namelijk werken maar als het in de avond is vind ik het wel gezellig om te komen kijken Ja Wel fijn idd dat je dan 2 proeven kunt rijden Lachen En wie weet rijdt je wel beide proeven winst. Scheelt je weer een wedstrijd misschien Tong uitsteken

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:43

Hoi Anne,

stoer hoor, Vies op wedstrijd Lachen
Dapper dat je deze foto's durft te plaatsen.
Maar... alle begin is moeilijk en ik verwacht eerlijk gezegd dat het op ons wedstrijddebuut net zo gaat Tong uitsteken

Probeer je hakken lager uit te drukken en je bovenkant bovenbeen op je zadel te leggen (eeeey, waar hebben we dat eerder gehoord Knipoog hihi!) en duidelijk te zijn tegen je paardje wanneer je been geeft, dan is de impuls ook beter Lachen
(tenminste, dit heb ik gemerkt bij mij en Nigel *LOL*

Visent zit trouwens heerlijk in zn spieren zeg! Knapperd wordt het!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 13:51

Karen het is in de avond en twee keer winst rijden zou mooi zijn Schijnheilig Ben ik er snel vanaf.

Puck het was inderdaad heel moeilijk, voor ons allebei. Ik moet zeggen dat ik me ook écht niet thuis voelde in die losrijdbak tussen allemaal M-dressuurruiters Huilen van het lachen
Bedankt voor je commentaar, ik zal het proberen.

Ennuh... Vies ís al een knapperd! Knipoog *LOL*

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:40

Vies ziet er goed uit! Inderdaad letten op je hakken. Lachen
En hee, Berghem! Roep de volgende keer even, dan kom ik kijken. Lachen

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:15

Hey.
Ik heb jou nog zien rijden Lachen
Je hebt echt een leuk paardje Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:38

Lillian heel misschien hebben we binnenkort weer in Berghem, maar dan indoor. We moeten nog even beslissen. Als we daarheen gaan, laat ik het wel weten Lachen

Miekske dankje! Moest je zelf ook rijden?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:06

Mooie punten voor je debuut Lachen ik zou ook blij zijn met die punten!

Jammer dat de proef minder ging en in de losrijbak juis wel weer goed.. Maarja volgende keer beter Lachen

Probeer je benen minder ver naar achteren te leggen en ik vind het onwijs stoer dat je je niet focust op nageeflijk rijden maar er gewoon om kan lachen Lachen