Fries Diego @ Dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Sandra

Fries Diego @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:54

Dit is mijn leasepaard Diego.
En Yvette ons lieve stal genootje Kwam foto's maken.
Voor degene die mijn vorige topic niet hebben gezien Diego is een fries van 5 jaar.
Wij rijden (nog) geen niveau.
Ik rijd Diego nou 3 maanden
En hij heeft helaas ... zomerexceem en daar heeft hij zo'n mooie deken en die helpt heel goed !
Er zijn geen in-uit stap foto's gemaakt!
Alle Commentaar is welkom Haha!!

Eigen Punten :

-Tenen naar binnen.
-Handen iets hoger.
-Cap op !

1.Zijn lieve hoofdje.
Afbeelding

http://i45.photobucket.com/albums/f73/o ... Diego2.jpg

2.Stap. Handen iets hoger
Afbeelding

3.Draf. Handen hoger.
Afbeelding

4.Draf. Handen alweer hoger. en Tenen Naar binnen.
Afbeelding

5.Draf. Tenen naar binnen !!
Afbeelding

6.Galop.Tenen naar binnen
Afbeelding

7.Nog een keer Galop.
Afbeelding

8.en na het harde werken lekker rollen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __Sandra op 31-08-08 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberliie4

Re: Fries Diego @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:58

Super leuke fries!!:D
ben het eens met je eigen punten en in de galop zou die wat minder diep mogen. Veel suc-6 veder!!

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:00

kimberliie4 schreef:
Super leuke fries!!:D
ben het eens met je eigen punten en in de galop zou die wat minder diep mogen. Veel suc-6 veder!!

Dankjewel!
In de galop gaat hij heel snel heel erg hangen dat was ik vergeten te zeggen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:01

ik vind niet dst je je handen hoger moet houden hoor, je onderarm/teugel is perfect in een lijn. in galop duikt hij wel heel erg met zn kin tegen zn borst. daar zoun ik wel aan gaan werken! succes met je mooie paard hoor!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:01

Haha bij foto 1 zie je zn lieve hoofdje bijna niet eens Tong uitsteken door zn voorpluk Knipoog
Maare wel een leuke fries!!

Enne, eigen puntjes ga ik in mee en net zoals hiervoor wordt gezegd zou ie in galop minder diep mogen, maar naar mijn idee ziet het er ook uit alsof ie nogal onstuimig is in galop?

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:02

suuzepuus schreef:
ik vind niet dst je je handen hoger moet houden hoor, je onderarm/teugel is perfect in een lijn. in galop duikt hij wel heel erg met zn kin tegen zn borst. daar zoun ik wel aan gaan werken! succes met je mooie paard hoor!

Dankjewel.
In de galop zijn we daar ook heel hard aan het werken !

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:14

Maantjj schreef:
Haha bij foto 1 zie je zn lieve hoofdje bijna niet eens Tong uitsteken door zn voorpluk Knipoog

Enne, eigen puntjes ga ik in mee en net zoals hiervoor wordt gezegd zou ie in galop minder diep mogen, maar naar mijn idee ziet het er ook uit alsof ie nogal onstuimig is in galop?

Dankjewel,

en hij is niet onstuimig hoor !:)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:21

Hee daar is knappe fries Diego Haha!
zit er leuk uit Lachen
nog even goed de teentjes naar binnen ( Whoosh! ) en dan ziet het er super uit Lachen
ik vind je handhouding zo eigenlijk ook wel oké Lachen

Succes

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:24

__Sandra schreef:
Maantjj schreef:

Dankjewel,

Probeer hem dan in de galop eens meer met de neus naar voren te laten gaan, zeg maar richting halsstrekken bijvoorbeeld. Nu loopt hij met z'n kin op de borst, net echt netjes en niet echt de bedoeling. Verder eigenlijk niet veel op te merken, mooi paardje. Is hij nog jong?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:25

Je naar buiten gaande voeten zijn een gevolg van een verkeerde beenhouding die begint bij je heupen. Verbijt je dus niet op je tenen naar binnen draaien, maar verbeter je hele zit.
Kijk zelf even mee. In stap zit je bijna goed, maar om een rechte lijn door enkels, heup en schouder te kunnen trekken, leun je iets te ver naar achteren, zit je iets te ver naar achteren in het zadel en heb je de enkel net niet onder de heup. je zou je onderbeen iets verder naar achteren kunnen leggen, maar een betere oplossing is je beugels iets langer en proberen verder naar voren in het zadel te zitten.
Want...
dan ga je draven en val je onmiddelijk in een stoelzit.
Je zit achter in het zadel, het bovenbeen komt horizontaler. De benen zijn niet meer normaal gebogen, je enkels zit niet op de lijn onder je heup. Je knieën wijzen naar voren.
In galop komen je knieën naar buiten en trek je de hakken op. Beeld je in dat je lampen op je knieschijven hebt waarmee je de bodem recht voor je moet verlichten, niet de lucht of de grond naast je, dan neem je vanzelf een betere houding aan.
Om een horizontaler boven been te krijgen, kun je je voet zo ver mogelijk naar achteren omhoog brengen (vastpakken) en dan weer laten zakken.

Ik begrijp overigens wel dat lange benen met spoorgebruik wat onhandig kunnen zijn, maar je zou, als je de beugels niet wilt verlengen, op zijn minst je benen wat meer kunnen vouwen (onderbeen verder naar achteren) om de knie naar beneden richten en verder voorin het zadel te komen.

Een ander punt is je handen. Als je goed kijkt zie je dat je vaak, bijna altijd, je pink naar achteren brengt. Zo zijn de teugels strakker dan je wellicht denkt en is de werking van de pols niet optimaal. Het is een nemende en geen gevende hand, wat zich dan ook hier en daar uit. Kijk bv naar je galopfoto´s, met name de laatste. Met een gevende hand was dat zoveel mooier geweest!
We willen paarden oprichten, niet de grond in rijden...dus de handen moeten recht en niet naar de grond gericht...

Wel een prachtige rechte rug, goede hoofdhouding, en juiste knik in de elleboog.
En een mooi paard Haha!

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:28

Citaat:
Probeer hem dan in de galop eens meer met de neus naar voren te laten gaan, zeg maar richting halsstrekken bijvoorbeeld. Nu loopt hij met z'n kin op de borst, net echt netjes en niet echt de bedoeling. Verder eigenlijk niet veel op te merken, mooi paardje. Is hij nog jong?

Dankje wel voor de Tip !
en hij is 5 Geloof ik

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:32

Lusitana schreef:
Je naar buiten gaande voeten zijn een gevolg van een verkeerde beenhouding die begint bij je heupen. Verbijt je dus niet op je tenen naar binnen draaien, maar verbeter je hele zit.
Kijk zelf even mee. In stap zit je bijna goed, maar om een rechte lijn door enkels, heup en schouder te kunnen trekken, leun je iets te ver naar achteren, zit je iets te ver naar achteren in het zadel en heb je de enkel net niet onder de heup. je zou je onderbeen iets verder naar achteren kunnen leggen, maar een betere oplossing is je beugels iets langer en proberen verder naar voren in het zadel te zitten.
Want...
dan ga je draven en val je onmiddelijk in een stoelzit.
Je zit achter in het zadel, het bovenbeen komt horizontaler. De benen zijn niet meer normaal gebogen, je enkels zit niet op de lijn onder je heup. Je knieën wijzen naar voren.
In galop komen je knieën naar buiten en trek je de hakken op. Beeld je in dat je lampen op je knieschijven hebt waarmee je de bodem recht voor je moet verlichten, niet de lucht of de grond naast je, dan neem je vanzelf een betere houding aan.
Om een horizontaler boven been te krijgen, kun je je voet zo ver mogelijk naar achteren omhoog brengen (vastpakken) en dan weer laten zakken.

Ik begrijp overigens wel dat lange benen met spoorgebruik wat onhandig kunnen zijn, maar je zou, als je de beugels niet wilt verlengen, op zijn minst je benen wat meer kunnen vouwen (onderbeen verder naar achteren) om de knie naar beneden richten en verder voorin het zadel te komen.

Een ander punt is je handen. Als je goed kijkt zie je dat je vaak, bijna altijd, je pink naar achteren brengt. Zo zijn de teugels strakker dan je wellicht denkt en is de werking van de pols niet optimaal. Het is een nemende en geen gevende hand, wat zich dan ook hier en daar uit. Kijk bv naar je galopfoto´s, met name de laatste. Met een gevende hand was dat zoveel mooier geweest!
We willen paarden oprichten, niet de grond in rijden...dus de handen moeten recht en niet naar de grond gericht...

Wel een prachtige rechte rug, goede hoofdhouding, en juiste knik in de elleboog.
En een mooi paard Haha!

Bedankt voor de tips en hier zal ik zeker wat mee gaan doen !

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:43

__Sandra schreef:
Maantjj schreef:

Dankjewel,

Oke gelukkig Knipoog

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:45

Let op je tenen verder overal mee eens ohja mijn paard heet ook diego Tong uitsteken

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:51

Gaaf weer een Fries Haha!
Je geeft de punten zelf al aan, je kan misschien de teugels nog iets korter nemen zodat die in de galop niet teveel aan zijn bit gaat hangen.
En cap op is eigen risico Knipoog

__Sandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 18:30

Eef1400 schreef:
Gaaf weer een Fries Haha!
Je geeft de punten zelf al aan, je kan misschien de teugels nog iets korter nemen zodat die in de galop niet teveel aan zijn bit gaat hangen.
En cap op is eigen risico Knipoog

Ja met dat hangen normaal moet ik de teugels los gooien dus voor foto's mooier om zo te rijden Tong uitsteken.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:43

__Sandra schreef:
En Yvette ons lieve stal genootje Kwam foto's maken.

slijmbal Tong uitsteken

In de galop liep Diego zelf echt heel erg naar de kin op de borst.
Op deze foto valt het mee:

Afbeelding