nageven doen we het goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

nageven doen we het goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:48

sinds een tijdje heb ik een fjord,
het is niet 1 van de makkelijkste pony's erg sterk van voren een échte fjord dus! Vork

sinds een tijdje zijn we 'serieus' aan het rijden en ik merk dat ze lekker actief aan het been is en de stelling is ook goed.

dus ik vroeg haar om in stap na te geven dus ik drijf met mijn binnenbeen naar mijn buitenteugel toe, dus ze gaat nageven elke keer als ze weer omhoog komt en ik drijf weer met mijn kuit aan komt ze weer naar beneden, ze voelt echt heel licht op de hand als ze nageeft ik kan haar eigenlijk gewoon op alleen mijn pinken rijden, ik kan de teugels ook wel een beetje langer doen en ze blijft nog steeds licht op mijn hand.
is dit een goed teken? Haha! want het voelt echt zo prettig Tong uitsteken
oja ik zit wel op les maar ik vroeg me gewoon af als dit de juiste manier is

sorry voor de spelfouten heb dislectie

Sim

Re: nageven doen we het goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:11

WD -> RT

Loshana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:17

Ja hoor, zo te horen loopt jou paard lekker ontspannen, en hangt niet.
Ga zo door. Clown

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:10

Het klinkt goed, maar weet je zeker dat ie ook echt goed actief is in het achterbeen?

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:23

Gaat prima zo te horen maar let er wel op dat ze idd niet alleen maar dr hoofd naar beneden doet, maar ook de achterhand onder de massa doet, zolang je voorwaarts neerwaarts rijdt moet het goed komen.

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:02

Ja klinkt goed, zolang ze maar niet "vals aan de teugel" gaat lopen... dus dat als je haar los laat dat ze dan haar hals heel diep blijft buigen. als jij je teugel loslaat moet ze haar hals naar beneden toe strekken. als ze dat doet is is het goed

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:55

Het klinkt goed, alleen het enige wat in mijn oren niet positief is is dat als jij de teugels langer laat dat ze dan hetzelfde blijft lopen. Op het moment dat je je teugel langer laat moet ze volgen naar beneden. Dit doe je door goed naar je hand toe te drijven. Maar als je toch nog twijfeld raad ik je aan om een instructrice te raadplegen. succes

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:55

ze loopt wel lekker actief ehb ik gezien en ziet er ook erg mooi ontspannen uit, achterhand er goed onder.
en het valt mee met je spelfouten hoor. ondanks je dislecsie(hoe je het maar schrijft)

(L) BF.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:04

Princesj schreef:
Het klinkt goed, alleen het enige wat in mijn oren niet positief is is dat als jij de teugels langer laat dat ze dan hetzelfde blijft lopen. Op het moment dat je je teugel langer laat moet ze volgen naar beneden. Dit doe je door goed naar je hand toe te drijven. Maar als je toch nog twijfeld raad ik je aan om een instructrice te raadplegen. succes

Als ik het verhaal van de TS lees, begrijp ik er juist uit dat als ze de teugels laat vieren, het paard haar volgt, maar dat de verbinding hetzelfde blijft. Het paard geeft dus na.

En zoals de TS het met haar benen op lost, kan menig ruiter een voorbeeld aan nemen!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:22

MMMM...staat anders niet bij of ze ook stelling vraagt en hoe ze dat dan aangeeft. Ik neem n.l aan dat ze op de volte zit aangezien ze met haar binnenbeen naar haar buitenbeen toe wil rijden? Foto 's geven denk ik een beter idee. En dan...kan je je fjord ook in draf zo houden? Stap is een moeilijke gang voor een paard en daar mag je niet al te veel in doen. Het is niet voor niets dat in de hogere dressuur voor de stap dubbele punten worden gegeven.

SaarenDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:27

Ja, dat is heel goed! Hou hem wel actief en zorg ervoor dat hij niet teveel met zijn hoofd naar benden gaat. Aan de teugel is goed, maar niet als een paard met zijn hoofd tussen de benen loopt! Ga zo door:)