Haflinger Maika @ work (dressuur&Springen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Haflinger Maika @ work (dressuur&Springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:25

Halloooo ben ik weer Clown
Ik had een poging gedaan tot springen vandaag. laatste keer dat ik had gesprongen sprongen we 1.20m dus ik dacht ach gaan we vandaag ook maar eens hoog springen. In het begin ging het echt super en later begon ze te weigeren wat ze eerst nooit deed. Ze liep er ook een keer dwars door heen. Toen kwam een vrouw mij helpen toen ging het een eens super goed! En toen begon ze weer te weigeren maar dit keer was het wel mijn fout. Ik ging te hard op de sprong af. Ik lag eraf en stapte er weer op ik probeerde haar rustig voor de sprong te krijgen dat lukte ook ik gaf goed been maar toen weigerde ze weer, maar dit keer was wel gemeen. toen lag ik eraf me hand tussen de balk en allemaal wondjes nou. ik weer erop (kruisje gesprongen) 2 keer. En toen ben ik maar even gestopt met springen. De laatste tijd gaat het rijden helemaal niet goed. ze vliegt af en toe onder me weg in rengalop en ze wil niet meer aan de teugel. heel vreemd allemaal. maar na het springen ging ik dressuur rijden nou en toen ging het in een keer perfect(vond ik dan) Tong uitsteken Ik snap er echt niks meer van. Onze relatie is ook niet meer zo sterk als eerst. Ik zat te denken om weer eens wat horsemanship te gaan oefenen wie weet helpt dat wel. Haha!

Maar genoeg gekletst hier zijn de foto's Clown

(Ik ben de peesbeschermers vergeten om te doen heel dom van me Huilen[schaam schaam] maar had al tijdje niet meer gesprongen en ze heeft normaal nooit peesjes om )

inrijden ging nog niet helemaal geweldig
Afbeelding
Afbeelding
kruisje
Afbeelding
stijltje
Afbeelding
vliegen Tong uitsteken
Afbeelding
te vroeg genomen Tong uitsteken
Afbeelding
mooi zweefmoment
Afbeelding

Met wat hulp van Nathasja ging het rijden een stuk beter dan een paar weken geleden Haha!
kromme ik bijkomen van schrik
Afbeelding
hee 1 euro Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
Deze vind ik persoonlijk wel het gaafst Pling Ze heeft nog nooit in galop zolang aan de teugel gereden Cool
Afbeelding

Eigen commentaar:
Tenen naar binnen.
Geen geld zoeken.
niet te ver uit het zadel komen.

Houd het netjes Vork Amen xD
Laatst bijgewerkt door Maikaatje op 30-08-08 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Irmaatje

Re: Haflinger Maika @ work (dressuur&Springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:56

Ik snap niet helemaal dat je zegt: "Laatste keer dat ik heb gesprongen sprongen we 1.20. Dus dacht nu ook maar maar eens hoog te gaan"
Ik hoop dat je wel snapt dat je dit soort dingen moet opbouwen.
Niet hoog gaan springen omdat je dat de vorige keer ook hebt gedaan, maar hoog springen als jullie beiden dat aankunnen.

Leuke haflinger, en wel fijn dat iemand je nog even kwam helpen.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 23:02

Irmaatje schreef:
Ik snap niet helemaal dat je zegt: "Laatste keer dat ik heb gesprongen sprongen we 1.20. Dus dacht nu ook maar maar eens hoog te gaan"
Ik hoop dat je wel snapt dat je dit soort dingen moet opbouwen.
Niet hoog gaan springen omdat je dat de vorige keer ook hebt gedaan, maar hoog springen als jullie beiden dat aankunnen.

Leuke haflinger, en wel fijn dat iemand je nog even kwam helpen.

Ja dat snap ik , maar ze kan het makkelijk en ik bedoel met hoog springen in iedergeval hoger dan 80cm anders is het zo saai Tong uitsteken dat is veel te makkelijk voor haar.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:05

anders is het saai?
Snap dat je hoog wilt Knipoog Alleen je paard moet ook een bepaalde techniek beheersen Knipoog
Leuk paardje! Maar inderdaad eerst de basis goed beheersen, en dan pas hoger gaan.. (is mijn mening Knipoog)

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 23:09

TiaraBungy schreef:
anders is het saai?
Snap dat je hoog wilt Knipoog Alleen je paard moet ook een bepaalde techniek beheersen Knipoog
Leuk paardje! Maar inderdaad eerst de basis goed beheersen, en dan pas hoger gaan.. (is mijn mening Knipoog)

Ja dat snap ik, maar we doen het gewoon voor onze lol ik hoef er niet mee verder te komen ofzo. Maar ben wel aan het oefenen dat ik haar niet dwars zit enzo maar het is gewoon ff afwisseling zei vind het normaal ook geweldig behalve vandaag dan.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:10

Okee!
Ik zeg al niks meer Knipoog Veel plezier!

edit: sorry, lees nu dat er iemand kwam helpen.. Knipoog

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 23:13

TiaraBungy schreef:
Okee!
Ik zeg al niks meer Knipoog Veel plezier!

edit: sorry, lees nu dat er iemand kwam helpen.. Knipoog

Het is niet boos bedoeld hoor Haha! xD

Zeg maar zoveel je wilt (A)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:23

Snap ik hoor! Knipoog
Alleen das het enige wat ik wilde zeggen Knipoog
Je hebt een leuk paardje;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:29

Maikaatje schreef:
TiaraBungy schreef:
anders is het saai?

Ja dat snap ik, maar we doen het gewoon voor onze lol ik hoef er niet mee verder te komen ofzo. Maar ben wel aan het oefenen dat ik haar niet dwars zit enzo maar het is gewoon ff afwisseling zei vind het normaal ook geweldig behalve vandaag dan.

Zelfs als je voor de lol springt is het belangrijk dat je het springen opbouwt. Het is niet de bedoeling dat je na een tijd niet gesprongen te hebben gelijk 'hoog' gaat springen. Dat is slecht voor je paard. Door cavaleti's te nemen en door wat lagere sprongen te nemen oefen je technieken en handigheid. Die weigeringen zeggen voor mij genoeg...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:30

lindake schreef:
Maikaatje schreef:

Zelfs als je voor de lol springt is het belangrijk dat je het springen opbouwt. Het is niet de bedoeling dat je na een tijd niet gesprongen te hebben gelijk 'hoog' gaat springen. Dat is slecht voor je paard. Door cavaleti's te nemen en door wat lagere sprongen te nemen oefen je technieken en handigheid. Die weigeringen zeggen voor mij genoeg...

Daar doelde ik dus op.. Maar denk hou m'n mond maar.. Pling