Haflinger tussen de grote paarden @ heideconcours! L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haflinger tussen de grote paarden @ heideconcours! L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:23

Vandaag had ik Heideconcours met Vief. We startten voor de eerste keer L2, wist ook eind deze week pas dat ik kon starten, heb niet al te veel geoefend dus Rolleyes
Ik ben op het moment aan het werken aan de contra en het sluiten in galop, MET sprong. Dat vind ze wel moeilijk.
In de proef liep ze af en toe weg over de buitenschouder, toen kregen we een klein conflictje en bokte ze nogal..hoog Tong uitsteken (bijna mijn voorleesster voor dr hoofd Tong uitsteken)
Die proef hadden we dan ook 164.. Bloos de andere proef was wel aardig, kon vief alleen niet echt meer motiveren, het was echt snikheet! in die proef had ik 176. Wel tevreden dus Lachen
Hier de foto's, gemaakt door Linda (dankjewel lin!!)

Afbeelding
Groom met vief Tong uitsteken

Afbeelding
Draf Lachen

Afbeelding
halsstrekken

Afbeelding
weer draf Lachen

Afbeelding
gek galopmomentje Tong uitsteken

Afbeelding
galop met losrijden

Afbeelding
draf in proef

Afbeelding
ook drafje Lachen

Afbeelding

Gipsylover

Re: Haflinger tussen de grote paarden @ heideconcours! L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:26

Wat een knapperd! Ja
Vind het er netjes uitzien hoor, let wel even op je kapstokjes en ik vind dat je opzich je teugels wel ietsjes korter mag pakken!
Verder mijn complimenten dat je netjes rechtop zit, vind het écht knap. Jammer dat je geen winstpuntjes hebt gehaald, maar volgende keer beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:27

Ja nou je het zegt, mag ze wel wat korter nemen..

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:26

ziet er idd netjes uit
en heb je nog wel in een flits gezien met losrijden
denk idd eraan dat je je teugels kort houd
ook proberen de neus er ietsjes meer uit te rijden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:16

Ja idd, zoals ik al zei ze was echt druk en loperig en dan gaat ze zich opkroppen.. Best lastig Haha! normaal is ze ook niet zo vreselijk druk, weet niet wat ze had maar het was echt een moeite om erop te komen en voor diegene die m vasthield ook hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:52

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:31

Jammer van de eerste proef, maar ik vind het er wel netjes uit zien. Ja

Ik zou je teugels in de proef niet echt veel korter nemen. Waar je wel op zou moeten letten is dat je je buitenteugel er bij houdt (Dat zie ik op de voorlaatste foto en die daarvoor.) en je binnenhand niet te veel naar je toe trekt.

Ik weet niet of ze daar sterk werd ofzo, want op de andere foto's zie ik het niet. Knipoog Maar dat is even een klein puntje.

Op die (kleine) kapstokjes na, vind ik je houding echt netjes! Zeker zo doorgaan en veel succes nog! Haha!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:19

Ik vind het er heel erg netjes uitzien!
Zo vanaf de foto's had ik geschat dat je meer punten gereden zou hebben, maar die factoren die jij noemt spelen natuurlijk ook heel erg mee.
Ik ben het eens met het commentaar van andere, je teugels wat korter pakken. Maar daarbij ook je handen wat meer naar voren zetten. Dus zodat je de teugel niet strakker hebt, maar wel je handen iets verder naar voren hebt staan.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:50

Misschien dat het kwam doordat ze zo druk was, maar ik zie op meerdere foto's dat er te veel druk op de teugels staat en jij je gewicht er deels op zet (je handen vastzet). Als je dit met je zit op kan vangen (en dat kan alleen maar als je jezelf goed lang maakt, op een aantal foto's is wel te zien dat dit ontbreekt) en iets gevoeliger wordt met je hand, krijg je wellicht meer ontspanning, waardoor de achterhand er meer onder kan zakken. Voor de L2 mag haar achterhand er wel wat meer onder. Verder ziet het er netjes uit. Succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:16

Ik geef zelf ook les en heb op Z niveau paarden getraind dus snap heel goed wat je bedoelt Knipoog Maar als ze zo hyper is klinkt het heel leuk, met je zit terugrijden, maar zo'n knettergekke bui hou jij met je zit niet tegen hoor...
En dan gaat ze zich idd sterk maken en in mijn hand lopen wat ook niet ten goede komt voor haar achterhand Lachen
Normaal zou ik haar met de teugels tussen mijn tanden durven te rijden Haha! want ze is zooo licht in de hand normaal. Maar ze was hengstig en daardoor vreselijk hyper (normaal rent ze dan alleen ineens weg de weg op of gaat ineens hoog aan de bok offeuh springt over het bakhek heen Rolleyes )
en daar waren mijn punten ook -eerlijk gejureerd- naar!
Ik snap dus wat je bedoelt, had er anders misschien wel wat aan gehad Knipoog

zo gaat het tijdens de training:"als ze niet hengstig is dan Knipoog

Afbeelding

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:20

Zooo netjes hoor.
Niet teugels korter nemen, maar handen iets hoger.
Dan is het nét af zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:49

heb je helemaal gelijk in!! Heb tijden helemaal niet op mijn houding gelet, nu moet ik echt weer even wennen!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:55

Ja, iets meer knik in je ellebogen, dan oogt het ontspannender.
Want je zit er verder netjes op Lachen
Niet rijtechnisch: maar heb je de voorpluk wel eens ingevlochten? Denk dat dat het plaatje meer af maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:57

Nee, ze heeft zomerexceem en daardoor een paar plekjes op haar hoofd.. niet zo mooi. en bovendien zitten er plukjes aan de zijkanten die net niet bij de vlecht kunnen dus dat ziet er niet uit Clown