Dimens Tuchet @ Dressuurtraining (M2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Dimens Tuchet @ Dressuurtraining (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:06

Hallo Bokkers!

Vandaag weer plaatjes geschoten van Tuchet! Ben sinds een week weer fanatiker aan het trainen, hiervoor een tijd rustiger aan gedaan. Probeer haar los te houden door te sluiten en te schakelen en hierin zijgangen te rijden. En in de galop stukken contra te rijden.
We zijn M2 startgerechtigd en ook met de oefeningen bezig, langzaamaan komen we waar we wezen moeten en deze foto's geven een aardig beeld.
Mn houding moet wel weer beter maar ik heb wat last van mn nek, helaas zie je dat terug.

Tuchet is een 8 jarige merrie van Kildare (v.Koriander) uit een Nimmerdor moeder.

Afbeelding
Verzamelde stap.

Afbeelding
Simpel losdraven.

Afbeelding
Oppakken maar rond houden.

Afbeelding
Iets kont naar binnen zetten in de hoeken en voltes.

Afbeelding
Galopje.

Afbeelding
Bij het achter het been kruipen keer doorrijden naar voren.

Afbeelding
Contra galop.

Afbeelding
Sluiten waarbij ze er iets tegen in komt.

Afbeelding
Hier zie je wat een keer doorsluiten me opleverd.

Afbeelding
Sluiten in de galop.

Afbeelding
Naar voren rijden.

Afbeelding
Inzet schouderbinnenwaarts.

Afbeelding
Weer een keer activeren.

Afbeelding
En uitdraven.

superlise

Re: Dimens Tuchet @ Dressuurtraining (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:08

Leuk paard, ziet er ook netjes uit.

Het geen waar ik me aan stoor zijn jou handen, je hebt ze wel echt onwijs hoog. Daarnaast lijkt het soms alsof je scheef zit om naar je paard te kijken.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:22

Fijn bezig Iris! Vond het super om Tuchet weer een keer te zien!

Punt waar je aan kan werken kunnen idd je handen zijn, probeer haar niet op te tillen.

Blijf lekker zo werken. Het begin is gemaakt en imo ben je goed op weg om de oefeningen aan te leren en te bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:23

Gaaf paard!.
Zoals de reacties hierboven, probeer het paard niet op te tillen, hou je handen bij het schoft en niet een halve meter erboven ! Haha!.

Verder ziet het er netjes uit!.
Probeer in de galop niet naar voren te vallen Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 19:44

Het paard blijft licht in de hand dus word niet opgetilt, althans in mijn gevoel. Maar voor het plaatje moeten ze zakken, wel geeft Tuchet makkelijker na met een hoge hand, daarom rijd ik graag zo.

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:53

leuk paardje !!
alleen ja handen zitten een beetje hoog als je je handen laag houd moet het ook kunnen op foto 2 heb je ze ook wel wat lager!
maar verder ziet het er egt goed uit!!;)

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:07

Ziet er weer super uit Iris! Ben het wel een met het hierboven gegeven commentaar. Jammer dat je wat last van je nek hebt op ponykamp vond ik je houding wel wat beter eerlijk gezegd, maar dat zal inderdaad aan je nek liggen dan. Maar dat neemt niet weg dat ik jullie er samen er geweldig uit vind zien! Op de een of andere manier word ik er zelf fanatieker van als ik jullie zo zie.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:17

wat ziet je merri er goed uit zeg iris Lachen
omdat ik commentaar moet geven zeg ik maar dat je idd je handen wat lager kunt houden Knipoog

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:41

hoi

heel leuk paard

ik vind dat je op de juiste manier bezeig bent om hem mooi gesloten te krijgen.
ik ga even tegen het commentaar in wat betreft je handen want ik vind het juist heel goed dat je je handen hoog houdt, op deze manier heb je een ongestoorde verbinding waardoor je hem niet stoort in de mond.
hoe hoger je handen hoe stiller ze zijn daarom geeft hij waarschijnlijk ook gemakkelijker na.
dus mijn tip Tong uitsteken lekker zo houden die handen Haha!

groetjes nancy

_claire91_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:49

Leuk paard hoor hij loopt ook echt mooi opgericht in ze hals.

superlise : dat ze haar handen heel hoog heeft vin ik opzicht wel mee vallen op sommige foto's heb je inderdaag gelijk, maar
op de andere foto's vind ik het wel weer netjes 1 lijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:59

Mensen die zeuren om lage handen op zich hebben dit nu eenmaal zo geleerd maar hebben blijkbaar weinig kennis van de invloed van de handhoogte.
Een lage hand werkt veel blokkerender en geeft vaak ook meer de neiging tot vastzetten en verkeerd stelling vragen. De knik in de elleboog die voor een verende verbinding zorgt, valt dan vaak weg en de handen worden snel plat, ook al veel stugger dan een staande hand.
Meestal is het hoe lager hoe stugger en ik ben weinig vriendelijke (echt) lage handen tegen gekomen.
Voor het goede moeten ze ongeveer een handbreedte boven de schoft en niet "bij de schoft" of naast de schoft.

Wel is het zo dat de gewenste rechte lijn van mond naar elleboog niet bereikt wordt, maar je toont foto´s van een training en niet alles hoeft dan meteen bevestigd worden getoond. Je bent bezig met het bereiken van een aantal dingen, wat goed lukt. Als een en ander niet gaat OMDAT je de teugels te hoog houdt, is het wat anders, dan zal je ook van mij het advies krijgen om de handen wat lager te houden. Maar in deze fase van de africhting en met het werk dat je voor elkaar probeert te krijgen (oprichting, sluiten oa) werken hoge handen veel beter dan blokkerende lage handen.

Je hebt een prachtige zit, waar mensen een voorbeeld aan kunnen nemen. Je kunt zo in de boekjes... Haha!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:30

Wat een gaaf paard! Kwijl
Ik vind dat je handen niet te hoog zijn. Je kan ze goed dragen en je handen mogen ongeveer een handbreedte boven de schoft zitten en dat heb je dus ik vind ze niet te hoog Knipoog .
Ik vind ook dat je een mooie zit hebt Ja .
Mijn enige commentaar is eigenlijk dat je een beetje op je voeten moet proberen te letten Knipoog .

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:51

Ik vind het een hele mooie combinatie en een prachtig paard wa tje hebt!

Ik heb het idee dat je je handen wat hoger plaatst om je paard wat meer inwaards te krijgen, daarbij komt alleen het achterbeen iets te weinig mee.. Ik zou wat meer ruimte in zn kaak willen zien samen met wat meer buiging in het achterbeen zodat ti wat verder zal ondertreden..

succes!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 17:51

Met meer ruimte in de kaak word ze snel stug, daarom buig ik dr iets meer door heen, ik hoop dat straks het moment komt dat ze los blijft in de kaak en dan die ruimte idd kan nemen. Dan zou dr oprichting mooier worden, maar dat word het alleen als dr achterhand mooi meekomt, je hebt gelijk hoor Romy Knipoog
Het is allemaal zo onlosmakkelijk aan elkaar verbonden.

Mn voeten kloppen , de hak is wat typisch uit gedrukt hea? ik denk dat ik een gaatje langer ga zitten, dan kan mn been zo blijven liggen maar dan is die hak niet zo raar uit gedrukt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:36

Ja dat probleem ken ik.. probeer heel veel in de hoofd/hals houding te schakelen, dan worden ze daar wel losser in.. en dan niet alleen in de lengte en hoogte van de hals zoals je nu doet, maar ook met de ruimte in de kaak.. probeer der eens een stukje wat dieper in te rijden maar wat lager in te stellen en dan weer wat hoger eruit.. speel daarmee, ookal voelt het altijd niet even goed..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:01

Trainen hoeft niet te betekenen dat alles direct goed moet zijn Knipoog Juist niet toch.
Ik ga het gewoon eens proberen, vanaf dinsdag kan ik weer met spiegels rijden dat scheelt ook, sosm ziet het er beter als dat het voelt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:15

jaa dat is vaak zo!! Filmen doet het daarom ook altijd wel goed.. je paardje heeft zn bouw mee, dus komt wel goed joh! Knipoog

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:33

xx_Irisje schreef:
Trainen hoeft niet te betekenen dat alles direct goed moet zijn Knipoog Juist niet toch.
Ik ga het gewoon eens proberen, vanaf dinsdag kan ik weer met spiegels rijden dat scheelt ook, sosm ziet het er beter als dat het voelt.

Leuke foto's en leuk paard. Op de foto's is goed te zien hoe je je training indeelt en welk resultaat je ermee boekt. Ik sluit me helemaal aan bij jouw trainingsmethode. Zeker voor paarden die wat lang of groot zijn is het fijn om veel te wisselen in tempo zodat er meer contact komt tussen achter en voor. Dat bereik je dus door te sluiten en toch een snel achterbeen. Voor het loskomen achter de kaan zou ik toch niet te veel achter de loodlijn gaan rijden maar meer focus houden op het schakelen met verschillende hoofd-hals houdingen. Let er wel op als je je handen zo hoog houdt dat je het hoofd niet te veel zelf wilt gaan dragen. Maar ja dat kun je niet zien op een foto Haha!

Succes met je training

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:31

Niet zozeer een probleem met de handen, maar wel in de kaak. Ze is achter wel actief, maar dat resulteert bij jou niet in een meer gedragen houding. En naar mijn idee komt dat omdat je te veel wil aan de voorkant.....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 18:58

Ik wil m idd graag er van voor door heen werken, Tody.
Deze week weer les gehad en daar mee bezig geweest.

Wel grappig hier boven word gezegt dat ze haar bouw mee heeft, Tuchet is juist wat op de boorhand gebouwd, echt een springpaard.
Evenals dat iemand zegt dat deze trianingsmethode goed werkt voor grote en lange paarden en zij juist klein en ook vrij compact is.

Ik heb gewerkt met verschillende hoofd hals houdingen en het werkt erg fijn! Mijn huidig instructeur kon me er erg fijn mee helpen, dus goed gezien dames hier!

Meer reacties zijn natuurlijk welkom.