Shannon hetstippelpaard na lange tijd weer met mij! @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Shannon hetstippelpaard na lange tijd weer met mij! @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:51

Doei! ,

Nu zo'n 3maand geleden of 4maand heb ik naar bijna 5jaar verzorgen van
Fire en Shannon gestopt. Ik was er utigekeken en wou wat anders.
Ik ben bij Nimber op bokt terecht gekomen! Hartstikke leuk! Hartstikke gezellig!

Een vriendin van mij, de nieuwe verzorgster van de paarden rijden ze nu dus.
En dat gaat na wat ik vandaag zag, erg goed! Zij moet nog veel over de paarden
leren, het zijn er twee apart, en dan vooral Shannon. Die wil nog wel eens
een loopje(bokrondje) met je door de bak vliegen als je over je heen laat lopen. Nagelbijten / Gniffelen

Dus vandaag kwam ik weer helpen met haar met Fire en ben ik zelf op Shan gestapt.
Ze is de afgelopen maanden dus érg dik geworden, praat me niet van Fire. Nagelbijten / Gniffelen
Verder was ze erg braaf!

Shannon en ik reden op Recreatie-niveau, We sprongen wat, we dressuurde wat en
ook reden we buiten! Wel kan ze wat wijken maar we zijn nooit gestart!

Geoeg gepraat tijd voor de Foto's.
Ohja, waarom ik geen cap draag? Voor de foto's had ik nétjes mijn cap op.
Tijdens de foto's had ik zoiets, 'ach kan wel af!' Ze was braaf zonder bokken
of steigeren.
En de slof, (Heelverhaal) Shannon heeft vroeger een hele poos gehad, bijna een half jaar
dat ze télkens met alles wat ik deed aansporen naar links naar rechts, haar hoofd de lucht
ingooide en gewoon net zo lang tot ik de druk van de teugels haalde, dit deed ze gisteren
dus ook weer. Ik wou geen strijd met haar, omdat ik al zolang niet meer op d'r had gereden,
dus ik heb de slof eraan gedaan. Zoals jullie zien niet om haar in de krul te trekken. Lachen Maar
áls ze d'r hoofd omhoog doet dat ze als het waren daár druk van voelt.
Hoop dat dit duiderlijk is. Lachen

Afbeelding
* Shannon zag iets lopen ofzo, Volgens mij pakte de man daar in
huis de post ofzo. Clown

Afbeelding
*Wegrijden en poging tot strekken. Helaas me voeten. Scheve mond

Afbeelding
*Teugels veéls te lang, Geen ontspanning.

Afbeelding
* Ik keek teveel omloog volgens de Fotograve. Clown 'Oke, gaan we vogels kijken!'

Afbeelding
* Doorzitten, Jammer van mijn voeten.

Afbeelding
*Teugels, hakken. Scheve mond

Nou dat was het!
Ohja, ik weet dat ik mijn hakken optrek, me teugels te lang heb
en te ver naar voren zit. Ik kan hier gewoon niet aan werken bij
Shannon omdat ik er nooit meer opzit. Lachen

Groetjes!
(Ps, Deobokker.. Dat is mijn nieuwe roze BR jasje. Lovers !)

Kahawa

Re: Shannon hetstippelpaard na lange tijd weer met mij! @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:00

Hee Linsey

Dat is echt een leuk jasje ! Lachen Ik vind het er nog best netjes uit zien voor de eerste keer na lange tijd weer. Let wel op je handen en je hakken. Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:07

Leuk beestje zeg!
Probeer je handen voor je te houden, je probeert haar nu naar beneden te rijden met je handen bijna op je benen. Zo rij je van voor naar achter. Maar je moet van achter naar voor rijden. Dan krijg je een veel fijnere aanleuning.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 10:25

Marliesje: Ja klopt! Dat is idd een probleem waar ik tegenaanliep met haar in het begin. Bedankt! Lachen
Rowie: Dankje! Lachen

Hier een foto van hoe ze eerst liep, en hoe dun ze was. Clown
http://i30.tinypic.com/2nl8izc.png (Collage uit me Prof.)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:28

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 29-10-23 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:34

Ik vind het een waardeloos verhaal wat je erboven hebt gezet, betreffende je cap en de slofteugel. En het verhaaltje over wat er allemaal 'mis' is met je rijden en dat je daar bij Shannon nooit meer aan kan werken omdat je er nooit meer opzit.. Maakt toch niet uit op welk paard je zit? Je hakken moeten altijd naar beneden, je armen nooit gestrekt en naar beneden gedrukt, en je moet nooit te ver naar voren zitten.
Sorry als ik te kritisch ben, maar vind het zoeken naar excuses.
Verder een leuk paardje, maar er kan nog aardig aan gewerkt worden. Succes voor de ruiter die er nu op rijd en jijzelf ook succes met rijden.
Gegroet,

Barbara

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 10:42

Kallistatje: Die collage is van 'eerst' Lachen Bedankt! Lachen
Bonita: Het is absoluut niet zoeken naar Exuses. Bij shannon kan ik daar niet aan werken, ik heb mijn beugels ook altijd korter voor eventueele bokken wegspringen etc etc. Nogmaals het is niet zoekennaar Excuses. Knipoog En verder bedankt.

Kallistatje: Nee helaas niet. Huilen van het lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:44

Niet wat ik van jullie gewend ben maar leuk om weer eens een topic van jou en Shannon te zien. Vind jullie nog altijd een heeeeule leuke combi (wat hier wat minder naar voren komt). Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 10:47

Ja precies.
Mensen die weten hoe ze eerst liep, en hoe ze eerst eruit zag, Slanker en bespierd.. Is dit een heel ander beeld. Maargoed wat wil je.. Ze word nog maar 1/2x in de week gereden, en dan stap draf galop, zonder dat ze wat hoeft te doen inprincipe. Lachen

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:11

Ziet er wel leuk uit Lachen
Probeer wel dat je je handen niet helemaal wegdrukt naar beneden. En met het commentaar dat gegeven is ben ik het wel aardig mee eens..

ps; leuke jas

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:13

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 29-10-23 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:38

Ben eens met barbara! snap oa ook niet dat je met slof rijd en dan zonder cap Nagelbijten / Gniffelen errug logisch, maar goed, vind verder wel leuke pony met potentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:42

Beetje een rare reactie ik doe mijn beugels wat korter omdat ze bokt. Waar is je cap dan als ze bokt? Jammer dat je de slof eraan hebt hangen vooral als je haar toch nooit rijdt. Vind het verder een leuke pony.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:52

Heey !!

leuk jasje idd Haha!
en ik vind het er nog netjes uitzien omdat dit de 1e keer weer was,
en ze blijft een mooi paardje Lachen

commentaar is er al gegeven

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:25

Als ik héél eerlijk ben vind ik het ook een beetje vreemd commentaar, hakken horen altijd uitgedrukt te zijn, korte of lange beugels. Verder moet je echt je armen naast je houden en je onderarm naar voren. Probeer ook wat meer je handen te 'dragen' want je zet ze vrij vaak vast op je bovenbeen.

Wel jammer dat ik je nooit meer tegenkom als ik moet werken! Lachen
En je jasje is heel leuk hihi Tong uitsteken

Edit: Cap is eigen keus, zover ik alles van je hoor qua treken van Shannon had ik hem persoonlijk áltijd opgehouden..

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:21

Roos_s: Dit is mijn eigen keus geweest, en dit heb ik ook uitgelegd in de tekst. Knipoog Wel bedankt.

Liberto: Dat is het probleem juist, ik heb de slof eraan gedaan omdat ik er nooit meer opzit. En als ze weer met dat hoofd begint te klieren ik meer heb van een bit wat ze vast klemt tussen haar tanden. Knipoog Plus dat die toch los hangt? Ik zie het probleem niet?

Liin: Dankjewel! Lachen

Assepoetser: Dankjee Lachen , Ja het is idd niet verstandig hem aftelaten ja, dat klopt.. Is ook zo.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:54

ik vindt de slof een beetje gevaarlijk... hij bengelt daar maar wat, je pony hoeft maar een keer iets te hoog te komen met zijn beentje ofzow en hij zit erin vast Knipoog
persoonlijk had ik ook altijd mijn cap opgehouden maarja dat is je eigen keus.
verder erg leuke pony !!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:57

ja oke je hebt het wel uitgelegt, maar vind het een vreemde overweging,dat is alles Haha! had verpersoonlijk andersom gedacht Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:00

Themuisje: Nee daar heb ik wel wat op gelet. Zowiezo vind ik dat je met een slof wel contact kúnt vragen.. Maar niet strák trekken.. Daarvoor heb ik hem aangeschaft, aangeschaft voor het idee van dan kan ik haar corrigeren als ze weer begint met haar hoofd de lucht in te gooien! Lachen Het is toen een hele tijd weggebleven, maar toen ik er weer opzat, deed ze het weer.
Bedankt! Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:08

Citaat:
Zoals jullie zien niet om haar in de krul te trekken.

Nee, maar dat doe je wel met je handen volgens mij. Zoals gezegd hierboven: handen naast elkaar en boven de schoft, niet op je benen. Je zet je pony zo aardig vast.

Verder een kleine opmerking over je hoofdstel:

Ik lees eerst dit:

Citaat:
haar hoofd de lucht
ingooide en gewoon net zo lang tot ik de druk van de teugels haalde, dit deed ze gisteren
dus ook weer.

Dan kijk ik naar het hoofdstel en valt me op dat de neusriem (naar mijn idee) best heel erg smal is. Aangezien de druk op het gebit via de kinriem op de neusriem geleid wordt, maar het heel wat uit wat voor soort neusriem je hebt. Zo'n smalle neusriem heeft best een scherpe inwerking. Als jij teveel druk op het bit opbouwt kan een paard zo reageren.

Ik kreeg een tijd geleden een paard onder mijn neus gedrukt met een 'probleem'. Het probleem bleek de mexicaanse neusriem die een scherpere inwerking heeft dan een normale neusriem. Misschien is het wat een bredere neusriem bij de pony te proberen?

En verder (maar dat is zoals ik erover denk): Als ik voor de gein even weer op een paardje zou stappen maar wist dat het voor een keer was en ook wist dat deze pony bokkig gaat doen bij aan de teugel rijden, dan zou ik hem mooi met een ontspannen teugeltje laten lopen. Gewoon even lekker genieten, maar niet gaan zitten klieren. Hebben jij en de pony niks aan Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:13

Het is idd een dunne engelse neusriem.
Ik wist niet dat dat sterker inwerkte dan een breedere neusriem?
Zou het is vertellen tegen de verzorgster! Bedankt voor de tip!

Nou het probleem met Shannon is, als je haar niet zegt wát ze moet doet. Of haar aan het werk zet en een beetje rondrijd en hobbelt. Gaat ze er op een gegevenmoment gebruik van maken. Dit heeft ze vroeger gedaan, Wegsprinten enz enz. Lachen

En voer het vastzetten van mijn handen, als zij gaat 'rennen' in draf. Wil ik idd mijn handen wel eens vastzetten, Ze begint dan heel hard terug te trekken en dan merk ik het. Dit komt/kwam wel eens voor idd, Maar dat is de laatste paar maanden dat ik d;r heb gereden heel erg verminderd en een stuk beter geworden!

Bedankt voor je tip! Hier kan de verzorgster wat mee!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:24

Liins schreef:
Het is idd een dunne engelse neusriem.
Ik wist niet dat dat sterker inwerkte dan een breedere neusriem?
Zou het is vertellen tegen de verzorgster! Bedankt voor de tip!

Nou het probleem met Shannon is, als je haar niet zegt wát ze moet doet. Of haar aan het werk zet en een beetje rondrijd en hobbelt. Gaat ze er op een gegevenmoment gebruik van maken. Dit heeft ze vroeger gedaan, Wegsprinten enz enz. Lachen

En voer het vastzetten van mijn handen, als zij gaat 'rennen' in draf. Wil ik idd mijn handen wel eens vastzetten, Ze begint dan heel hard terug te trekken en dan merk ik het. Dit komt/kwam wel eens voor idd, Maar dat is de laatste paar maanden dat ik d;r heb gereden heel erg verminderd en een stuk beter geworden!

Bedankt voor je tip! Hier kan de verzorgster wat mee!

Prima dan, maar blijf er op letten, paarden gaan zich hier vaak tegen verzetten en maken zich alleen maar sterker Lachen

En dat met de neusriem is denk ik echt een poging waard Ja
Hoop dat je de verzorgster er wat aan heeft Lachen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:36

ik weet eigenlijk niet wat beter is een dunnen of brede neusriem.
ik heb mij namenlijk laten vertellen dat een paard maar een heel dun neusbotje heeft...
maar je kan het natuurlijk altijd proberen Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:58

themuisje schreef:
ik weet eigenlijk niet wat beter is een dunnen of brede neusriem.
ik heb mij namenlijk laten vertellen dat een paard maar een heel dun neusbotje heeft...
maar je kan het natuurlijk altijd proberen Lachen

En bredere neusriem heeft een zachteren inwerking doordat het drukvlak groter is.

Dunne neusriemen, Hannoveraanse neusriemen en Mexicaanse neusriemen hebben een scherpere inwerking door een andere positie of een grotere druk op de neusriem op dat de druk van twee verschillende posities van de kaan op de neusriem gevoerd worden (de mexicaanse neusriem dus...)

Ontspan je biceps eens en druk met dire vingers erop. Doe dit nog eens met dezelfde druk met slechts 1 vinger en voel het verschil (wel goed drukken zodat je echt wat voelt...)

Zoals gezegd was het paard wat ik reed meteen stukker makkelijker in de hand nadat ik de mexicaanse neusriem geruild had voor een engelse (bredere) neusriem Lachen

EDIT:
Citaat:
Neusriem
Van Bokt
Ga naar: navigatie, zoeken

De neusriem is een onderdeel van het hoofdstel en heeft een grote invloed op de werking van het bit. Een neusriem voorkomt onder andere dat het paard de mond kan opensperren om zich te onttrekken aan de druk, voorkomt dat het paard de tong over het bit heen legt en zorgt voor een stabielere ligging van het bit. Over het algemeen geldt: hoe smaller de neusriem, hoe scherper de inwerking.

Dit heb ik even van Bokt gehaald Lachen