te hoog . . . .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baccie

te hoog . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:31

Ik heb een eigen paardje en het is echt een superschatje Tong uitsteken Het is eigelijk een springpaarden hij springt ook heel graag . Bloos Maar het probleem is dat hij te graag springt . ALs ik bevoorbeeld rustig aan het springe ben op 30 - 40 cm gaat hij oftewel veel te traag in draf erover en springt hij heel zwaar ( zodat je moeilijk kunt meegaan ) of hij moet perse in galop . Hij kan in het algemeen makkelijk een meter springe Haha! . Maar ik durf zo hoog met hem nog niet Bloos . Als hij in galop gaat heb je kans dat hij er bij 30 cm een meter te hoog springt . En dat is niet echt iets dat je verwacht he ! Ook springt hij soms te vroeg zodat ik nie goed meekan . echt vervelend want ik ben er zo al een paar keer hard afgevallen . Maar weet iemand hoe je voorkomt dat je paard te vroeg springt of te hoog springt Verward hopelijk weet iemand iets
Go jij! Go jij!

PercyLeen

Re: te hoog . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:34

Een paard springt te vroeg door de fout van een ruiter! Ga in uitjes springen! En neem les van een gediplomeerd instructeur!

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:14

Drafbalkje ervoor leggen. Zorg ervoor dat je ritme hebt, zowel in draf als galop.
In galop is springen makkelijker voor je paard, mits je met ritme galopeert. Als je dan geen afstand ziet bij een lage hindernis, kan hij je nog helpen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:19

Jeanine84 schreef:
En neem les van een gediplomeerd ervaren instructeur!

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:21

Klinkt mss heel raar; maar je moet het eens proberen; als je voelt dat je paard moet afzetten om te springen zeg je luid HUP of NU ..
Mijn paardje heeft daar enorm veel steun aan ( maar ze is dan ook nog maar een beginner..)
Voor de rest denk ik niet dat je er veel aan kan veranderen dat je paard er veel te hoog over gaat..
Probeer hem eens te doen vrijspringen, kan ook helpen..

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:31

Neem les van een expert hierin, het paard springt te voreg of te laat door de ruiter. Verder kan ik je niet helpen.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:09

xMRGANx schreef:
Klinkt mss heel raar; maar je moet het eens proberen; als je voelt dat je paard moet afzetten om te springen zeg je luid HUP of NU ..
Mijn paardje heeft daar enorm veel steun aan ( maar ze is dan ook nog maar een beginner..)
Voor de rest denk ik niet dat je er veel aan kan veranderen dat je paard er veel te hoog over gaat..
Probeer hem eens te doen vrijspringen, kan ook helpen..

Verdrietig jaja......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:58

Ik denk dat ik toch het meeste heil zie in een goede instructeur, die je ongetwijfeld gaat laten werken met een balkje voor de sprong, en om te hoog springen te voorkomen misschien ook nog wel een balkje erachter om jullie te leren de galopkadans vast te houden.

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:15

Ook ik ben van mening dat je het meest gebaat bent met de hulp van een zeer ervaren EN gediplomeerd instructeur.

Verder zou je inderdaad een balkje voor en na de hindernis leggen. Misschien kun je beter nog een stapje terug doen en balkjes lopen in draf en galop! LET op de afstand van die balken.

Wat ik zelf bijvoorbeeld heel leuk vind om te doen is op elke kwart van de grote volte een balk leggen en het aantal passen tussen de balken te varieren. Vind je dit te lastig leg dan eens 2 balken op een rechte lijn en varieer het aantal passen tussen die 2 balken. Zorg voor voldoende afstand tussen die 2 balken zodat je ze in draf en vooral in galop kunt nemen.

Dit is echt een hele leuke oefening voor het springen die ook goed is voor je dressuurmatige vaardigheden.

Succes!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:26

dat probleem hoor je wel vaker is wel maf die paarden vinden de kleine sprongetjes de moeite neit waard voor de ruiter alleen onhandig als je nog neit zo hoog durft en je zult toch ook even in moeten springen..... ik zou zeggen neem les en anders idd balkje sofzo ervoor.......

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:37

Ze is waarschijnlijk niet gewend om zo laag te springen, haar vorige eigenaren zijn waarschijnlijk gewoon gelijk hoog begonnen, ze is gewoon gewend dat ze 1 m. hoog moet springen en niet lager! Miss moet je eens proberen met 5 cm ofzeuh Tong uitsteken haar erover laten stappen, dan draven, dan galop dan iets hoger maken, enzovoor enzovoor. Ik neem aan dat jou paard niet bij een 5cm hoog dingetje een sprong van een km hoog maakt..? bij het begin beginnen, dat werkt bij heel veel paarden
Ik zou er zelf trouwens geen probleem in zien als mijn paard te hoog sprong, dan zou ik de hindernis hoger maken, maar dat te vroeg springen kan inderdaad heel vervelend zijn, maar als je haar gewoon heel vaak dezelfde hindernis laat doen, weet ze op gegeven moment wel waneer ze moet afzetten.. niet waar.?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:01

En sommige paarden kunnen gewoon niet lager springen Knipoog Mijn merrie die echt regelmatig heel laag werk uit, springt wel standaard met 50 cm lucht over lage kruisjes. Het kost haar meer moeite om laag te blijven dan om gewoon te springen.

Voor te vroeg springen kun je gebruik maken van afzetbalkjes maar nog veel belangrijker is het om te zorgen dat je een mooi ritme naar de sprong krijgt en galop is dan toch makkelijker dan draf. Je kunt ook beginnen met een rijtje drafbalkjes, gevolgd door een kruisje en daarachter een klein steiltje. Zo weet je zeker dat het mooi past en kun jij je concentreren op je balans.

Je kunt evt een beugelriem om zijn hals doen, die je vast pakt voor meer balans, maar het meeste heb je aan een goede instructeur.

Baccie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:54

Bedankt voor de tips ik ga ze zeker proberen .

Christel11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:59

Het ligt meestal aan de ruiter zelf.. je moet je paard eerst goed leren aanvoelen, dan voel jij als het goed ook wanneer hij te vroeg springt zodat je gewoon kunt meegaan..
Spring je al lang?
Je zegt dat je paard te hoog springt, ook als hij zich lekker ontspant?
De mijne wordt ook een beetje te blij met springen.. maar als ik hem lang genoeg los rijd ontspant hij zich en op een sprongetje van 30 cm gaat hij dan ook (meestal, soms wat moeite mee) ontspannen.
Succes ermee! Lachen