Gipsy @ Springen en dressuur !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Gipsy @ Springen en dressuur !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:25

Hallo, Voor de afwisseling, hebben we gister eens lekker gesprongen,
Hiervoor bedank ik sharon(lovelygirly@bokt) alvast voor de Foto's met mijn nieuwe camera Haha!
De Pink SamsungS760. Haha!
Elastieken= EIGEN KEUZE!
Gelieve geen commentaar erover, Ik weet wat ik doe, en heb er profesionele hulp bij Lachen
De foto's staan in een link omdat ze anders te groot zijn.
Ik heb geen niveau, We zijn nog hard aan het trainen.
We hadden vandaag niet echt problemen, Maar ze is nogal sterk in de hand, En ik oefen nu ook met mijn handen stilhouden en het meer met mijn benen drijven en sturen.
Springen had ze het in het begin niet echt op, en probeerde ze steeds weg te lopen, Maar uiteinderlijk na 1 goede sprong.. Bleek het toch wel leuk te zijn Huilen van het lachen
Veel plezier met de foto's!

http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10165.jpg
Eerst even wat balkjes, Dat vond ze nog wat aan de enge kant, Vandaar dat ze haar benen zo overdreven hoog optilde Nagelbijten / Gniffelen

http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10167.jpg
Bochtje Haha!

http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10170.jpg
Lekker instappen. Ze staat nog beetje te hangen met de elastieken, Maar daarna werd het beter.

http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10178.jpg
En ons 3e sprongetje ongeveer Lachen

http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10183.jpg

http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... C10190.jpg

Dat waren de foto's.
Nu je er toch bent, Laat je ook een berichtje achter?

ilsse

Re: Gipsy @ Springen en dressuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:27

leuk hoor;) grappig ook die hoog opgetilde beentjes!! En zoals je al zegt geef ik geen commentaar!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:29

Commentaar mag zeker!
Maar liever niet over de elastieken Lachen

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:30

Probeer je hakken laag te houden en wat meer mee te geven met je handen. Maar zijn je peeskappen niet te groot/lang???

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:31

jeeh daar is onze Gips!!!
ziet er goed uit, maar je moet wel proberen over de sprong heen te kijken. dus niet kijken naar je leuke paardje, maar wat erna komt..
verders ziet het er erg goed uit!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:32

Ze zijn precies goed, werd er tegen mij gezecht Lachen
Maar ik heb inderdaad al wat meer reacties over gehad Knipoog

Tinkerluf: Jazeker! Haha!
Het is veel moeilijker als ik dacht, omdat gipsy er hele tijd naast wou springen, Dus moest ik optijd aantikken, want anders zat ze er naast.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:32

Het ziet er allemaal vrij keurig uit; en nee helemaal geen commentaar over je elastieken, zo te zien weet je wel wat je doet en ze hangen niet vast om mee te springen..
Alleen vind ik het een beetje raar dat jou grondbalk zo dicht ligt.. is dat om verder te springen ofzo? Ik gebruik meestal geen grondbalken dus heb er geen verstand van Haha![list=][/list]

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:34

Jah hij lag er inderdaad vrij dicht achter... ik weet ook, want ik heb ze niet klaar gelecht Nagelbijten / Gniffelen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:35

Leuk paardje! Lachen Mag ik wel vragen waarom je de elastiek erom hebt? Omdat ze sterk is in je hand?

Probeer dat vooral op te lossen door voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts te rijden. Dan komt je ontspanning ook vanzelf, zorg dat je haar goed voorwaarts rijd en dat ze haar passen goed afmaakt. Probeer licht contact te houden van voren en echt je uiterste best te doen om de motor zo hard mogenlijk te laten werken Haha!

Dat ze in je hand zou hangen betekend dat ze erg op de voorhand loopt en haar achterhand dus niet genoeg activeerd, als jij er nou voor zorgt dat ze dat wel doet heb je van voren ook geen hangend paard meer Lachen En als het niet lukt niet gelijk opgeven, je mag best heel erg fanatiek naar voren rijden.
En als je je paardje dan terugrijd geen constante druk maar ophoudingen met je zit benen en je hand (en evt. stem),
Dat ze wat hard in de mond is kan komen doordat ze in jouw handen hangt, probeer je ophoudingen dan maar iets sterker..

Suc6!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:36

ziet er leuk uit, let er de volgende keer er wel op dat je naar voren toe kijkt en dat je je voeten niet te ver in de beugels gaan als je springt

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:36

leuke foto's! Haha!
Gipsy is zeker mooie pony! Lovers

probeer idd naar voren te kijken en je tenen naar binnen te draaien Knipoog
(het lijkt ook of je soms je voeten beetje ver in de beugels hebt, maar dat zie ik niet echt goed Tong uitsteken)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:45

Shetje@Ja inderdaad heb ik miijn voeten er vrij ver in zitten, Dat gaat echt automatisch Huilen van het lachen
Sjalk@ Ik zal het onthouden.. Bedankt!!
Figo: Ik had inderdaad gevraaagt of je er niet op wou reageren, Maar ik wil je er best antwoord opgeven, Aaangezien niet iedereen er hier over gaat zeuren en zaneken.
Gipsy is erg sterk in mond en hand. En dat is veel minder sinds ze deze om heeft,. We laten de elatieken een kwartiertje om, met het instappen, Daarna gaan ze er af. Lachen
Ze loopt dan heell fijn goed en netjes. Dus Lachen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:59

Misschien moet je de boktregels eens lezen Knipoog daarin staat dat je niet mag vragen ergens niet op te reageren.
Daarnaast zeur en zanik ik niet over je elastieken, ik vraag gewoon waarom je ze om hebt.
Als je weet wat je doet kun je ze gewoon omhangen nml. En jij zegt dat je weet wat je doet dus is dat best toch.

Jammer dat je geen commentaar wilt aannemen, dan kun je net zo goed geen topic plaatsen..
Ik tem even

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:09

Lachen
Ik wil al het commentaar graag ontvangen, Maar het is wel eens gebreurt( en dat heb je vekeerd gelezen//opgevat, want ik zeg niet dat JIJ dat doet,) Dat sommige over de elatstieken gingen zeuren, dat het zielig was, en dat ik zonder MOEST.
Ik heb dus liever dat dat niet meer gebeurt. Ik vind het fijn om commentaar te krijgen, Maar ik heb alleen 1 eigen manier van de elastieken, Ik ga zeker met jou tips verder, Want dat heb ik nodig. Daarom plaats ik ze ook. JIJ zeurt en zanikt er niet over namenlijk Knipoog
Als ik nou niet had gezecht van de elastieken, Zat hier morgen weer een slotje op, Omdat iedereen zeurt over de elastieken, En ik er vervolgends niks aan heb Lachen
Nogmaals: Jou tips zijn fijn,en daar ga ik zeker wat mee doen. Lachen
Maar er zijn ook bokkers die dat niet zo voor mij zouden zeggen. Maar eerst over de elastieken Lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:13

Probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien. En boven de sprong tussen de oren van je pony door te kijken. Verder vind ik het lijken als of je op de hals leunt.

zet het even in het klein, omdat je er liever geen commentaar op hebt: Een stiek verhelpt waarschijnlijk je probleem niet. Omdat hij op die druk gaat lopen, haal je je stiek weg loopt ie weer als vroeger. Verder vind ik het persoonlijk heel onverstandig om met stiek te springen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:21

JorisDy, Je kunt het misschien niet duidelijk zien, Maarr met springen zijn de stieken af Knipoog
Ik heb ze vastgeklikt aan het zadel, Dus ze is vrij ! Lachen
Bednakt voor je reacties Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:22

JustaLive schreef:
Elastieken= EIGEN KEUZE!
Gelieve geen commentaar erover

Zoals je in de regels van HAW kunt lezen is dit niet toegestaan, daarom een slotje.