Isabelle (V. Naturel) in training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Isabelle (V. Naturel) in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:03

Gisteren wilde mijn vriend weer eens een keer mee om foto's te maken. Ben ik altijd erg blij mee! de foto's zijn niet heel geweldig omdat het al begon te schemeren, maar het geeft wel een beeld.

Belle loopt de laatste tijd wel aardig fijn, alleen is ze enorm aan het spoken op woezels, bakkabouters en andere rare dingen (vandaar ook het slofje).

eigen commentaar:
ze zakt fijn vanuit de schoft en laat los achter de kaak, ze mag nog meer op het achterbeen, maar ze loopt nu in ieder geval wel door haar lijf.
ik mag nog wat meer gaan zitten, schouders meer laten hangen en goed voor me uit kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dickie8

Re: Isabelle (V. Naturel) in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:08

Leuke foto's.
Denk alleen aan je handen, die heb je soms wat te hoog.
Leuke laarzen!!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:14

oogt vriendelijk. heb niet het idee dat je je handen echt vast zet, maar toch vind ik ze soms wat krampachtig tonen, terwijl dat volgens mij niet het geval is. misschien iets meer je handen toestaan naar voren. schouders en polsen ontspannen.

mooi setje! *LOL*

als ze nu lekker door het lijf loopt, probeer dan wat meer te gaan schakelen, om te voorkomen dat ze op de voorhand gaat lopen. En dat ze wat actiever van achteruit naar voren gaat lopen.

verder vind ik het een leuke combi!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:17

Handhouding is oké, mogen wel iets meer bijelkaar. En ik ga mee met het bovenstaande commentaar.

Verder prachtig paard, ziet er lekker ontspannen uit!

Jammer dat de foto's wat onscherp zijn.. Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 10:29

bedankt voor het commentaar, handhouding klopt wel iets. als ik ze wat hoger heb kan ik voor mijn gevoel net wat fijner inwerken.
schakelen ben ik nu inderdaad mee bezig en er zijn al momenten dat ze al een stuk beter is. maar dat is allemaal work in progress Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:40

Ik vind haar wat kort lopen, net of ze zich niet geeft als je mij snapt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:39

kort als in niet ruim in haar gangen? dat vind ik meevallen, maar ik kan me voorstellen dat je het zegt na het zien van de foto's.

ik heb haar gisteren niet echt opgepakt en hard aan het werk gezet, meer lekker in een wat langere en lagere halshouding gereden en wat strechen.

ik denk dat als ik haar wat meer oppak dat beeld al wel heel anders wordt. maar daar zijn we nog hard mee bezig Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:57

Ik vind de foto's een erg fijn beeld geven, jullie zijn een erg leuke combi Ja

Bij de laatste foto's kruipt ze voor mij wat te diep, liever zie ik dan dat je haar eerder gaat oprichten om wat intensiever te kunnen werken.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:14

leuk paard!!
jullie zijn een leuke combi en je ziet op de foto's dat je de slof eigelijk niet gebruikt dat hij op elke foto lekker los hangt!maar je zou misschien je teugels iets korter kunnen pakken ze lijken namelijk best lang
suc6 veder

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:23

poes: daar zit nog een beetje het probleem, zodra ik haar ga oprichten gaat ze heel snel weer spannen. ik denk dat het vooral komt omdat ze daar nog veel sterker in mag worden.
ik heb haar zelf altijd graag liever iets te diep en fijn los lopen dan het neusje op de loodlijn en dat ze dan niet loslaat.
het oefenen van het oprichten zijn we trouwens wel druk mee bezig Ja

teugels iets korter pakken viel mij eigenlijk ook al op, ik heb helemaal niet door dat ze aan de lnage kant zijn als ik erop zit Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:58

Ik vind je teugelcontact voor het loswerken zoals je aan het doen was, wel erg prettig, heb ook de indruk dat ze er voldoende aanleuning op vindt Ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:09

klopt, dat denk ik ook wel. ik krijg in ieder geval genoeg contact. ze zoekt me dus wel op.

meestal pak ik haar na de galop nog even 10 minuten op. als ik merk dat ze gaat spannen laat ik haar weer even iets uitschuiven

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:51

probeer aan goed contact te denken van je teugels. In galop heb je helemaal geen contact en een paar keer in draf ook niet. Daarnaast ben ik het met mleeniej eens, je paard zal dan wel niet al te gek doen als die schrikt, dus zou lekker zonder slof rijden. Denk dat je dan ook contact met teugel kan verbeteren.

Verder wel leuk paardje!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:11

op mijn buitenteugel heb ik altijd contact hoor Knipoog de binnenteugel laat ik af en toe los om mijzelf te controleren dat ik die er niet te veel bij wil pakken.
het contact hebben op die binnenteugel heeft niets met het slofje te maken Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:22

Vind het er al veel beter uitzien dan de vorige fotosessie. Paard laat zich al duidelijker meer los in de hals en rug.

Ook je houding is verbeterd, je handen en armen zijn nog zeker een aandachtspunt, maar je bent al meer een aan het worden met het paard.

Ook ik vind haar overigens erg kort lopen, net als op de vorige foto's
Ze maakt weinig ruimte, en heeft weinig zweefmoment als ik alle foto's zo bekijk.
Kan ook nog met de stijfheid te maken hebben, ze is natuurlijk al op leeftijd Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 10:09

ze is inderdaad op leeftijd, ze krijgt sinds kort ook vitamine E met selenium door haar voer om haar wat te helpen.
ook is ze volledig springpaard gefokt, misschien dat dat ook wel te maken heeft met de ruimheid van de gangen.
als ik erop zit heb ik namelijk niet het gevoel dat ze kort loopt.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:02

Dus je denkt de bakkabouters te gaan verjagen met een slofteugel? Clown ik snap de logica niet, en al zeker niet als je dan nog niet eens een cap opzet Bloos Maar kom, zal dan wel weer aan mij liggen. Oja : Een slof is geen rem, noch een kalmeermiddel, dus het zit tussen jouw oren denk ik Knipoog

en nu rijtechnisch Bloos :
Denk dat je inderdaad een stuk meer mag gaan zitten, je lijkt vaak ook iets voorover te zitten. Verder vind ik wel dat je een nette beenligging hebt Ja (op die ene hak-optrek-foto na dan Knipoog )

Over het algemeen lijkt het een beetje alsof er wat activiteit mist, probeer ook wat meer af te wisselen in de hoofd/halshouding.

Erg leuk paardje, als ze al op leeftijd is, hoe oud is ze dan? Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 12:42

ze is 18, maar ze kan zich heel goed gedragen alsof ze 3 is. dan staat ze bij alles wat ritselt te stuiteren en weg te springen. dan heb ik met een slof toch heel wat meer hoor, anders vliegt ze de hele baan rond. je mag wel een rondje proberen hoor en zijn genoeg mensen die haar niet meer tot stilstaan krijgen.

mijn been ligging heb ik heeeeeeel hard aan gewerkt, die was namelijk echt bagger en is dat soms nog wel eens. op die hak optrek foto gaf ik net een tikje met mijn spoortje.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:43

Ziet er goed uit Liselot!
Van mij mag ze nog wel wat meer zakken van voren, nog iets lager in het losrijden. En ik vind eigenlijk niet dat je meer voor je uit hoeft te kijken.. Kijken gewoon lekker wat je paard doet, zo lang je maar rechtop blijft zitten.

@Paljassofie; ik denk niet dat het nodig is om zo fel te reageren. Als je je paard net even rond kunt houden op het moment dat hij/zij ergens heel erg van wil schrikken of ergens naar wil kijken, kan dat zeker helpen bij je controle. Dat is waarschijnlijk wat LiSSy er mee bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:26

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:03

sjaantje : het was niet fel bedoeld, wou gewoon even duidelijk maken dat ik het een kromme redenering vind. (meningen verschillen) Ik moet mn paard niet rond hebben om hem onder controle te hebben. Mijn ervaring met de "slof als rem" is eigenlijk dat je er net minder mee te zeggen hebt, als een paard ervandoor gaat kan hij er zeg maar in gaan hangen, bij het steigeren kan je hem zo hinderen dat hij gaat omvallen, en bij het bokken maak je het hem alleen maar makkelijker zijn rug te bollen. Maar dat is mijn mening, ben dan eerlijk gezegd ook geen fan van de slof Bloos
nuja, genoeg "offtopic"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:43

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 16:20

als bel gaat gooit ze haar kop in de lucht en gaat ze rennen. met de slof eraan kan ze niet haar kop zo ver omhoog smijten en gaat ze dus ook niet aan het rennen. het helpt dus weldegelijk.
de keer dat ik erop zat voordat deze foto's werden gemaakt heeft ze me zo ongeveer alle hoeken van de bak laten zien. ik kom dan niet aan rijden toe, zij spant alleen maar en maakt zich druk. dan kan ik haar of meteen op stal zetten omdat er echt niets mee te beginnen is, of een slofje erom heen doen die niet eens strak staat.
nou dan weet ik het echt wel hoor Knipoog

XxDanielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:17

ziet er heel leuk uit..
probeer ook meer achter op je kont te zitten.
verder heb ik er niks op aan te merken.
ziet er goed uit.