Orchid's Vidal @ Licht Werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Orchid's Vidal @ Licht Werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:18

Hallo Doei!

Vidal is een New Forest met Arabisch bloed van 7 jaar oud. We zijn nu ongeveer een jaar serieus aan het rijden en we gaan ook steeds wat meer vooruit. We zijn dit jaar begonnen met wedstrijden rijden en we mogen nu L1 starten, dit hebben we 1 keer (zonder winstpunten) gedaan, hierin moet ook nog redelijk wat bevestigd worden.
Vidal moet wat actiever worden en hij wil vaak vasthouden op rechts waardoor hij niet helemaal lekker los wil laten, vooral in zijn kaak. Er komen nu steeds meer stukken waarin dit beter gaat.
Ik moet erg op mijn houding gaan letten, mijn armen langs mijn lichaam houden en blijven zitten. Ik ben me ervan bewust dat ik mijn handen soms vast zet, ik ben hier hard mee aan het werk. En voor me kijken, ook erg moeilijk Koe
Wij zijn meestal vooral bezig met de basis.

Even mooi poseren Lovers
Afbeelding

Instappen, dit doen wij vaak wat lager..
Afbeelding

Even artistiek Clown
Afbeelding

Volte draven..
Afbeelding

Draven, je ziet hier duidelijk dat hij wat actiever mag worden..
Afbeelding

Galop, ik moet blijven zitten..
Afbeelding

Zelfde, maar ben toch wel erg blij met dat achterbeen..
Afbeelding

Pasje opzij, ik moet echt recht blijven zitten Bloos
Afbeelding

Hij moet wat rechter blijven..
Afbeelding

En 't vriendje nog even Clown
Afbeelding

Kortom, genoeg om aan te werken, en het moet ook nog zeker verbeterd.
Maar vond het wel leuk om weer eens foto's te plaatsen..

Wij rijden natuurlijk in set Vork Anky Pale Yellow

Plaisir

Re: Orchid's Vidal @ Licht Werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 06:50

Leuke foto's , setje staat mooi Haha!.

Ik zie op een aantal foto's ook kapstokjes, probeer je tenen meer naar voren te laten wijzen.

Ga héél veel overgangen rijden, bij elke letter een overgang is (bij wijze van) nog te weinig. Bijv; 3 passen stap, 4 passen draf en weer terug maak je je paard lekker heet&actief van, die overgangen kan je ook op volte's/slangenvoltes maken dus hoeft niet alleen op de hoefslag.

Veel succes verder Lachen!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 06:58

Leuk paardje Lachen Puntjes die mij storen;

Jij zit scheef, heb ik ook hoor maar je ziet het toch wel Lachen Probeer daar mee aan de gang te gaan. Ik zie eigenlijk in elke gang dat je iets inknikt...

Je hand/arm houding vind k n beetje eng soms Huilen van het lachen Lijkt in onmenselijke hoeken te zitten soms *LOL* Tong uitsteken

Beugels gaatje langer, t ziet er zo niet heel comfi uit Tong uitsteken

Heb het idee dat je teugels ietsje korter kunnen? je zit op veel foto's met je handen ongeveer in zn buik, terwijl ze een handbreedte boven de schoft moeten....

MAAR, verder erg mooi Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:15

Ziet er goed uit Emma Ja

Probeer echt trots in het zadel te zitten, borst vooruit en mee kijken met de bewegingen. Zo kom je vanzelf rechter in het zadel te zitten.

Ik weet het niet zeker, maar het oogt ook dat je beugels een gaatje langer kunnen.

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:10

Goedzo emma.. Wat is vidal toch een schatje Knipoog Verder misschien je teugels wat korter nemen ljkt soms of je ze erg lang hebt.. En niet naar beneden kijken maarja dat heb ik zelf ook nog steeds niet geleerd hahaha.. En bij wijken proberen Vidal's hoofd recht te houden dat was het wel Knipoog Succes verder

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:28

Aaah, wat is ie toch mooi om naar te kijken! Lovers
Ziet er al goed uit! Ja
Doe zo voort! Knipoog

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:39

Ziet er goed uit Emma, zoals de vorige al zeiden, teugels iets korter en beugels wat langer, recht zitten en afentoe heb je een wat strenge binnenhand.
Leuke combinatie jullie!!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:46

Wat een leuke combi Lachen

Je geeft zelf al aan waar je aan moet werken. Wat mij idd ook opviel zijn je benen, tenen. Beugels gaatje langer, tenen naar voren en op sommige foto's vind ik je onderbeen vrij ver naar achter liggen. ( kunnen moment opnames zijn maar viel me op Knipoog ) Verder netjes hoor Tong uitsteken

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:54

Past jouw zadel in principe? Leg er dan geen bontjes en zulke dikke dekjes onder, je hebt dan dikke kans dat het nu knelt bij de schoft. Indien dit het geval is, zul je zeker niet ontspannen kunnen rijden met je paard.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:59

Wat kijkt hij vrolijk tijdens het rijden Haha!.

Ik ben het ermee eens dat je beugels een gaatje langer mogen.

In galop lijkt het alsof hij jou moeilijk laat zitten. Je ziet ook dat zijn hoof/halshouding daar veranderd, hij komt omhoog. Misschien kun je proberen wat meer stelling te rijden, of hem desnoods voorlopig op de volte te houden in galop, zodat hij daarin wat soepeler wordt en jij makkelijker kan gaan zitten.

Komt hij bij de Orchid's melkerij vandaan?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:18

Daar is de knappe vidal Lovers

Ziet er goed uit emma! Ik ga met de rest mee qua tips Lachen

xx.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:02

Yinari schreef:
Wat kijkt hij vrolijk tijdens het rijden Haha!.

Ik ben het ermee eens dat je beugels een gaatje langer mogen.

In galop lijkt het alsof hij jou moeilijk laat zitten. Je ziet ook dat zijn hoof/halshouding daar veranderd, hij komt omhoog. Misschien kun je proberen wat meer stelling te rijden, of hem desnoods voorlopig op de volte te houden in galop, zodat hij daarin wat soepeler wordt en jij makkelijker kan gaan zitten.

Komt hij bij de Orchid's melkerij vandaan?

Klopt galop is voor ons nog lastig. Ik laat hem nu meestel eerst met een lange teugel galoperen en pak hem daarna wat op, dan gaat het wel wat beter.

Hij is bij de Orchid's melkerij gefokt ja Ja

Ik ga vandaag mn beugels een gaatje langer doen!
De rest ook bedankt voor de reacties!

Mijn teugels heb ik inderdaad wat lang, hierdoor knik ik ook in met mijn polsen. Ik wou hem met iets meer lengte rijden maar dat pakt hij nog moeilijk op. Meestal heb ik mijn teugels ook wat korter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:45

Je zegt dat hij op rechts wat stug wordt, maar op de derde foto zie je ook dat je in die stelling naar rechts je rechterhand naar je toe haalt en er spanning op zet. Misschien kan je in het vervolg proberen om je hand iets opzij te zetten ipv naar je toe te trekken in voltes en stelling zodat hij ruimte houdt op die binnenteugel zodat zijn achterbeen ook beter door kan komen.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:28

QueenE schreef:
Hij is bij de Orchid's melkerij gefokt ja Ja

Oh haha, heb jij ook wat met melkerijen dan?! Haha!

Ziet er leuk uit! Op de 5de lijkt het een echt arabje! Knipoog

(PS: Als je de pale yellow ooit verkoopt... Bloos )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:42

Ik vindt jullie een leuke combi Lachen
Wat me wel opvalt (of misschien omdat je wat langere armen hebt) maar dat je elleboog regelmatig achter je lichaam komt. Hierdoor lijkt het al heel gauw alsof je je wilt optrekken aan je teugels.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:57

@ Karen, nee hoor niet echt Tong uitsteken En ik ben héél blij met mn Pale Yellow Tong uitsteken
@ Karin, komt ook wel omdat ik mn teugels hier wat te lang heb, als ik die korter heb hou ik mn armen ook automatischer meer naar voren Ja

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:19

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag alleen foto's plaatsen waar je zelf op staat. Ook 1 enkele foto met een andere ruiter erop is niet op HAW toegestaan.