Ik heb altijd heel veel moeite met mn zit en het gebruiken daarvan, en het gebruiken van mn benen. Zolang een pony (want daar rijd ik nog altijd op
) in stap zit, is er geen probleem, ik zit naar mijn mening redelijk stevig en kan mn been er op zich goed aan houden. Maar zodra ik moet doorzitten in draf, of galopperen, zit ik niet stevig meer (en belemmer ik het paard hoogstwaarschijnlijk in zijn bewegingen), kan ik mijn benen niet stilhouden en geen goede duidelijke hulpen meer geven, til ik mijn benen op en verlies meestal ook nog eens mijn beugels.Maar das niet het enige probleem. Ik rijd bijna altijd op Quickly. Een (manege)pony (die overigens te koop staat wegens het volgende) die heel veel moeite heeft met in een normaal tempo te lopen en haar hoofd omlaag te brengen. De laatste tijd ging het telkens veel beter met haar tempo, maar toch had ik het gevoel dat ik nog niet helemaal lekker zat. En gister ook weer, in stap was ze vreselijk rustig, mijn zit was goed, ze reageerde op het aanspannen van mn spieren en liep zelfs lekker laag met haar hoofd. Maar in galop en draf ging het weer helemaal verkeerd. En dat komt waarschijnlijk (mede) doordat ik haar niet goed kon ondersteunen met mijn zit. Waarschijnlijk maakte dat het er alleen maar erger op.
Nou wil ik dus vragen of er iemand tips heeft om mijn benen goed lang te houden, mijn zit te verbeteren, mijn voeten in de buegels te houden en al die andere dingetjes bovenstaand te verbeteren of het liefst op te lossen.
Ik zou zeggen, brand los

Edit: Ik rijd trouwens al 7 jaar, dus vandaar dat ik dit topic open, ik vind namelijk zelf dat ik allang goed moet kunnen zitten... Maar heb niet echt vanaf het begin geleerd om goed te zitten, wat ik heel jammer vind...
bij ons op de manege kan je geen privélessen rijden...