lange teugelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_jeanne__

Re: lange teugelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:20

Ik kan die pagina niet openen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:20

Jeanne1 schreef:
Ik kan die pagina niet openen..

me too

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:21

Dit mag sowieso niet *temt*

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:27

Hoi, ik krijg de pagina's wel open. Ik vindhet er niet ontspannen uit zien wat je doet. Paard lijkt in de krul te worden getrokken en jij er achteraan gesleept. Sorry maar ik zou nooit op deze manier met mijn paard aan het werk gaan.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:28

Ben het totaal eens met davincilover Knipoog Hoef er ook niks aan toe te voegen..

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:31

Ik vind het er ok niet fijn uitzien

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:31

Vind het ook niet echt een fijn beeld geven. Echt inhoudelijke tips kan ik niet geven, daarvoor ben ik hiermee zelf ook nog niet vergenoeg.

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:31

Ik vind het ook geen fijn beeld geven.
Op de eerste foto lijkt het meer of je paard loopt weg van de zweep.
De 2de foto heb je precies moeite met hem tegen te houden ..

Mijn tip: vraag hulp aan mensen die ervaren zijn met het werken aan de lange teugel.

Verder heb je wle een prachtpaard!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:56

Het is ook geen schouderbinnenwaarts.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:58

Ik weet niet precies wat het doel is van deze training maar ook ik vind het geen fijn beeld geven. Wat is de reden dat je op deze manier met je paard aan het werk bent? Misschien wat meer info in je openingspost. Verder ga ik mee met het al gegeven commentaar.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:00

Ik kan niks zien, mis ook wel beter.. als ik zo de reacties lees

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:01

je trekt hem in de krul, probeer je teugels altijd los te houden zodat een paard kan ontspannen. Geef hem ruimte.

Je paard loopt weg van de zweep, probeer het een keertje zonder.

Ik vindt dit niet echt leuk eruit zien, arm beestje

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:05

Ach als je dat wil doen neem een ervaren iemand erbij en ga neit zelf aan de slag moe je nagaan als jij het paard was zou jij ook niet zo willen lopen hoor.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:37

Oke nou ik vindt het nog meevallen (oke nu krijg ik vast boze reacties Clown )
Maar ik had echt een in de krugelopen paard verwacht, maar wat ik zie is iig geen ontspanning, meer meer dwang.
Probeer eerst ontspannen te blijven en de teugels te laten vieren, maar het beste is hulp een ervaren persoon kan je hier prima mee helpen en dat maakt het ook nog eens leuker Lachen
Groetjes

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:45

leuk paard heb je.
misschien kan je beter eerst een longeer singel om je paard doen en daar de teugels door halen,en longeeren met twee teugels,pas als hij helemaal ontspannen is en nageefelijk,dan verdere oefeningen doen,ik weet natuurlijk niet wat jij voelt en van een foto is het moeilijk te zien,maar het ziet er niet heel prettig uit.
succes met je paard.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:56

Ik zie eigenlijk totaal geen spanning hoor! Ik weet niet waar iedereen het hier over heeft en of ik wel dezelfde foto's zie Verward Dit lijkt me eigenlijk best een leuke afwisseling voor het paard. Is weer eens wat anders dan rijden, maargoed kennelijk vind iedereen hier alles wat vreemd ineens slecht voor het paard..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:00

tja ik weet niet wat jij hier fijn aan vind? Het paard vind het iig niks aan zijn houding te zien.
INdd doe een longeersingel om en ga eerst rechtrichten en proberen ontspanning en een stuur te zoeken.
Dan pas oefeningen gaan doen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:01

JessicaD88 schreef:
Ik zie eigenlijk totaal geen spanning hoor! Ik weet niet waar iedereen het hier over heeft en of ik wel dezelfde foto's zie Verward Dit lijkt me eigenlijk best een leuke afwisseling voor het paard. Is weer eens wat anders dan rijden, maargoed kennelijk vind iedereen hier alles wat vreemd ineens slecht voor het paard..

Dit is zeker niet vreemd en daarom slecht voor het paard. Lange teugelen is een vrij bekend iets en er zijn nog veel meer mensen die het doen, waaronder ik.
Maar ik zie hier zeker geen ontspanning. Op foto 3 en 5 zie je duidelijk dat het paard naar beneden getrokken wordt. Overigens komt de hele houding van het paard om me over alsof hij het niet geweldig vind, dat het op deze manier gaat.
Aan de TS: ga eerst eens rustig oefenen met wat stuurwerk en overgangen, dan komt de ontspanning (aan het bit lopen) na een tijd vanzelf, of je kan er rustig aan gaan werken. Daarna kan je ook andere oefeningetjes gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 28-08-08 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:01

Ik vind het niet echt een heel fijn beeld geven eigenlijk. Maar wat ik zou doen is aan de lange lijn even terug gaan naar de basis. Stap draf galop. Schouderbinnenwaarts kan altijd nog.
Dat is tenminste wat ik zou doen, verder leuk paard hoor!
Succes Knipoog

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:43

zo aan de foto's te zien lijkt t me misschien beter als je eerst gewoon aan de basis blijft werken en aan ontspanning. Als je dat goed bevestigt hebt kan je aan dingentjes zoals schouderbinnenwaarts enzo gaan werken.

veel succes Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:06

Ik vind het er eigenlijk niet ontspannen uitzien. Aan de lange teugel werken zoals jij doet heb ik helemaal geen probleem mee MITS het goed word uitgevoerd! Maar in dit geval is dat niet zo. Ik vind het er gedwongen uitzien en niet dat het paard lekker ontspant. En overigens is het helemaal geen schouderbinnenwaarts. Verder zou ik als je hiermee doorgaat nog absoluut niet aan schouderbinnenwaarts gaan werken. Maar eerder aan de ontspanning en dat je paard niet in de krul word getrokken door jou.
Misschien is het slim om iets van GOEDE begeleiding te zoeken.

Veel succes Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:06

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.