In de tussentijd ben ik ruim 2 weken met Velvet naar een springstal geweest, super bevallen, maar "echt" dressuurwerk is er beetje bij in geschoten. Na die 2 weken moest ik onwijs veel werken en heb ik haar een paar weken niet erg vaak gereden. De 2 weken daarna (afgelopen 2 weken) heeft ze even helemaal vakantie gehad. Ze had alweer 2 keer een ijzer er afgetrapt, dus buitenritje was ook niet echt een optie, en of ik er nou 2 keer in de week op zat of helemaal niet maakte ook niet veel meer uit. Dus besloten Velvet maar 2 weekjes vrij te gunnen, zou ook oneerlijk zijn om te verwachten dat ze de paar keer dat ik er dan wel opzat fijn zou lopen.
*edit* helemaal vergeten erbij te zetten, ik start L1 met Velvet
Sinds gisteren heb ik haar weer opgepakt, dus mevrouw had nog aardig wat energie teveel.

Moet zeggen dat het me niks tegenviel hoe ze zich gedroeg, alleen door de energie die in overmate aanwezig was nog wel teveel spanning.
Vooral in de galop wil ze nog wel eens wat te hard gaan en haar rug niet goed genoeg gebruiken. Ik ben dan snel geneigd voorover te duiken en teveel vast te pakken op m'n binnenteugel. In het begin wat het drama, aan het eind ging het beter.
Aandachtspunten:
* Niet m'n lichaam kantelen
* Recht vooruit kijken
* M'n handen meer dragen
* Rechtop blijven zitten
* NIET m'n binnenteugel vastzetten, soms meer druk op buitenteugel
Verder is commentaar meer dan welkom!
(foto's staan overigens niet op volgorde)1.

Best een fijn beeld
Zelf niet kantelen en wat Velf met haar tong aan het doen is weet ik niet?2.

Rechtop zitten, niet in m'n lijf knikken, oppassen dat ik niet m'n binnenteugel vast ga zetten en ze moet er wat meer doorheen
3.

Niet genoeg er doorheen, op m'n kont blijven zitten
4.

Ik zak hier als het ware in, schouders achterover dus
5.

Zie hier het galopprobleem
6.

Zou er iets meer doorheen mogen, verder m'n handen meer dragen en rechtop blijven zitten, niet inzakken
7.

Hier gaat de galop al iets beter, beeld vertekend wel iets volgens mij. Moet nog wat meer om binnenbeen heen buigen, en binnenhand meer loslaten
8.

Zo'n sukkeldrafje krijg ik dus als ik niet genoeg met m'n been naar m'n hand toe rijd, teveel op voorhand en aanleuning is niet goed, ik zit ook niet goed zelf
9.

Hakken uitdrukken en op m'n kont zitten, anders gaat Velvet ook teveel op de voorhand lopen, zoals hier..
10.

Achterover zitten en los die binnenhand!

11.

Even rustig stappen tussendoor
12.

Wel een fijn drafje
Als ik nou ook nog eens fatsoenlijk ging zitten..13.

Beetje vooruit rijden (achterover zitten
)14.

Beetje terugrijden zo te zien. Ik moet m'n handen meer dragen en rechtop zitten/recht vooruit kijken
15.

En richting halsstrekken, lekker even uitdraven (bruine kleur schuim is van brokjes overigens)
Foto's zijn gemaakt door Cynthia, http://www.cynsart.nl

Maar je hebt helemaal gelijk hoor!
Als ik haar gewoon fijn ontspannen over de rug heen heb lopen gaat het zitten steeds makkelijker, maar er valt nog heel wat door te oefenen! 
Mooi stil hak naar beneden..