Velvet Brown(Osmium x Zeoliet)@ work na vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Velvet Brown(Osmium x Zeoliet)@ work na vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 22:03

Vandaag had ik weer eens privéles na lange tijd (bijna 2 maanden).
In de tussentijd ben ik ruim 2 weken met Velvet naar een springstal geweest, super bevallen, maar "echt" dressuurwerk is er beetje bij in geschoten. Na die 2 weken moest ik onwijs veel werken en heb ik haar een paar weken niet erg vaak gereden. De 2 weken daarna (afgelopen 2 weken) heeft ze even helemaal vakantie gehad. Ze had alweer 2 keer een ijzer er afgetrapt, dus buitenritje was ook niet echt een optie, en of ik er nou 2 keer in de week op zat of helemaal niet maakte ook niet veel meer uit. Dus besloten Velvet maar 2 weekjes vrij te gunnen, zou ook oneerlijk zijn om te verwachten dat ze de paar keer dat ik er dan wel opzat fijn zou lopen.
*edit* helemaal vergeten erbij te zetten, ik start L1 met Velvet

Sinds gisteren heb ik haar weer opgepakt, dus mevrouw had nog aardig wat energie teveel. Nagelbijten / Gniffelen
Moet zeggen dat het me niks tegenviel hoe ze zich gedroeg, alleen door de energie die in overmate aanwezig was nog wel teveel spanning.

Vooral in de galop wil ze nog wel eens wat te hard gaan en haar rug niet goed genoeg gebruiken. Ik ben dan snel geneigd voorover te duiken en teveel vast te pakken op m'n binnenteugel. In het begin wat het drama, aan het eind ging het beter.

Aandachtspunten:
* Niet m'n lichaam kantelen
* Recht vooruit kijken
* M'n handen meer dragen
* Rechtop blijven zitten
* NIET m'n binnenteugel vastzetten, soms meer druk op buitenteugel

Verder is commentaar meer dan welkom! Lachen (foto's staan overigens niet op volgorde)

1. Afbeelding
Best een fijn beeld Lachen Zelf niet kantelen en wat Velf met haar tong aan het doen is weet ik niet?

2. Afbeelding
Rechtop zitten, niet in m'n lijf knikken, oppassen dat ik niet m'n binnenteugel vast ga zetten en ze moet er wat meer doorheen

3. Afbeelding
Niet genoeg er doorheen, op m'n kont blijven zitten

4. Afbeelding
Ik zak hier als het ware in, schouders achterover dus

5. Afbeelding
Zie hier het galopprobleem

6. Afbeelding
Zou er iets meer doorheen mogen, verder m'n handen meer dragen en rechtop blijven zitten, niet inzakken

7. Afbeelding
Hier gaat de galop al iets beter, beeld vertekend wel iets volgens mij. Moet nog wat meer om binnenbeen heen buigen, en binnenhand meer loslaten

8. Afbeelding
Zo'n sukkeldrafje krijg ik dus als ik niet genoeg met m'n been naar m'n hand toe rijd, teveel op voorhand en aanleuning is niet goed, ik zit ook niet goed zelf

9. Afbeelding
Hakken uitdrukken en op m'n kont zitten, anders gaat Velvet ook teveel op de voorhand lopen, zoals hier..

10. Afbeelding
Achterover zitten en los die binnenhand! Lips are sealed

11. Afbeelding
Even rustig stappen tussendoor

12. Afbeelding
Wel een fijn drafje Lachen Als ik nou ook nog eens fatsoenlijk ging zitten..

13. Afbeelding
Beetje vooruit rijden (achterover zitten Lips are sealed)

14. Afbeelding
Beetje terugrijden zo te zien. Ik moet m'n handen meer dragen en rechtop zitten/recht vooruit kijken

15. Afbeelding
En richting halsstrekken, lekker even uitdraven (bruine kleur schuim is van brokjes overigens)

Foto's zijn gemaakt door Cynthia, http://www.cynsart.nl

Cyntje

Re: Velvet Brown(Osmium x Zeoliet)@ work na vakantie, by Cynsart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:12

Nou Jits,... was eens leuk om jullie in actie te zien Ja

Verder heb ik mee kunnen luisteren met het commentaar wat je van Arline kreeg Ja

Inderdaad je handen niet vast zetten en ze niet op je knieën willen leggen...
En niet voorover kantelen en proberen om miljoenen van de grond te rapen Clown

Verder komen jullie er zeker wel Ja je hebt een werklustig paard waar je veel plezier mee hebt! Haha!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:14

leuk paard
ik ga met het commentaar mee van cyntje

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:17

Ik kan ook weinig commentaar toevoegen. Ik vind jullie een leuke combi en ik wil je paardje wel een keer in het echt zien Tong uitsteken

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:24

Ik heb het idee dat je beugels minstens 2 gaten langer mogen. Op veel foto's zie je dat je achter op de lepel zit, en dat komt volgens mij omdat je met je knieen tegen de wrongen aan komt.. Ik denk dat je veel netter zit als je je beugels langer doet! Lachen

Verder fijne combi!

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:28

hey jitske! mooie foto's....
jammer dat velvet nog niet helemaal liep zoals het moet na vakantie..maarja wat wil je,en toch weer wat leuke plaatjes erbij Tong uitsteken

vind m in de draf wel beter dan in de galop zo aan de foto's te zien. galop is nog erg strak en vlak.
Verder zijn jullie natuurlijk een hele leuke combinatie en van alle markten thuis haha Sigaar

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:29

Zeg aardappelzak Haha!
Is Velvet zo lastig uit te zitten?
Ik denk dat het makkelijker is voor Velf om haar achterhand eronder te zetten als jij goed op je zitvlees gaat zitten en ook wat trotser.
Kom gerust een keertje zitles nemen op mister-ik-gooi-hoog-op Lachen
Ik heb hier ook heeeeel hard aan moeten werken, dus weet precies dat het echt moeilijk is. Maar ik denk dat dit de basis is van alle andere aandachtspuntjes zoals handen en streng zijn op je binnenteugel.
Velf loopt verder wel lekker Lachen
Succes ermee!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 22:35

Mariannedeb: klopt, m'n beugels zouden inderdaad wat langer mogen, kan er alleen nog niet erg fijn mee rijden als ik de beugels langer doe, laatste tijd eigenlijk alleen met springzadel en korte beugels gereden Bloos Maar je hebt helemaal gelijk hoor!

Marielle: in draf is ze momenteel inderdaad een stuk beter dan in galop Ja

Puck: Ja, Velvet is erg lastig uit te zitten, gooit erg hoog op Knipoog Als ik haar gewoon fijn ontspannen over de rug heen heb lopen gaat het zitten steeds makkelijker, maar er valt nog heel wat door te oefenen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:03

Heej Zussie!

Velvetje ziet er goed uit! Commentaar geef je zelf al, en je moet idd trotser op je paard gaan zitten Ja Wordt het beeld een stuk mooier van Lachen
Je hebt een mooi paard, zo moet je je er ook naar gedragen Haha!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:07

Je hebt door die twee weken een beetje een springhouding gekregen, maar je weet zelf waar je aan moet werken, dus dat is postief! Je hebt wel een onwijs leuk paard! Echt een plaatje!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:13

Voorin je zadel zitten, rechtop, handen niet vastzetten en voor je uit kijken.
Je hebt wel een erg lekker paard zeg, helemaal mijn type!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 06:37

commentaar over je houding geef je zelf al
leuke foto's Lachen hij loopt netjes Lachen

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:19

Blijft een lekker beest om naar te kijken Haha!
Ziet er goed uit Jits Lachen Meeste commentaar is al gegeven, dus dat ga ik maar niet herhalen. Komt helemaal goed met jullie

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:56

Jouw beenligging vind ik super, meestal zie je van die elastieke pootjes bij HAW, maar jouw benen, houding in de beugel, super! Knipoog Cool Mooi stil hak naar beneden..

Wel lijkt het idd alsof je ahw "achterin" je zadel zit op sommige plaatjes. Ik zou proberen er meer "in" te gaan zitten. Ach gut

En tsja, je neigt iets voorover en kijkt naar beneden, maar velvet lijkt ook wel iets bloederig qua type, iets overbouwd.
Ach gut Dan is het makkelijk l*llen om kaarsrecht te zitten, succes daarmee! Bloos Haha!

Enneh.. gevoel en contact is belangrijker dan een Anky zit hoor, als jullie maar samen lekker relaxt en los kunnen rijden samen. Succes en hopelijk geniet je nog jaren van dit hotte dier! Cool

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:19

Ziet er goed uit Jitske! Haha!
Commentaar is al gegeven dus dat heb ik niet Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:38

Probeer je schouders meer naar achteren te plaatsen, en je onderbuik meer naar voren, en jezelf wat langer te maken.

Mooie foto's verder! Erg leuk paard zeg Ja

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:09

Op die vertrekfoto loopt ze er erg leker bij zeg! Ja En volgens mij heeft ze een mooie ruime stap, of niet?

Voor jou houding, je weest vast wel wát je eraan moet doen, maar wat echt helpt is om 2 punten in de bak te nemen (A en C, of E en B bijv.) en elke keer als je langs die punten rijdt weer helemaal goed gaan zitten. Dat lang consequent volhouden en je zult die punten niet meer nodig hebben omdat een goede houding hebt aangeleerd Lachen

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:16

Achterhand mag er meer onder, en idd als jij trots gaat zitten wordt het beeld veul beter.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:22

Je hebt een ENORM mooie been ligging, hakken mooi laag súper, daar ben ik nou jaloers op. Probeer je bekken te kantelen en je schouders wat naar achter te doen. stel je handen rechtop voor je op, pak eventueel je teugels wat korter. Succes! Knipoog

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:39

Jitkse!
Oh, daar hebben we um weer, onwijs knappe Velvet!
Jullie gaan echt goed vooruit!
Ik ga mee met de rest, ik vind het een beetje onnodig om alles te gaan herhalen. Wel zou ik nog even letten op dat je je handen niet te breed en te laag gaat zetten, ook nog netjes recht op houden. Verder erg netjes! Ik moet snel een keertje mee naar de cross. Haha!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:33

Ik heb het idee dat je af en toe je bekken de verkeerde kant op kantelt. Dan zet je je onderrug op slot, en dat ga je dan weer compenseren door met je hele bovenlichaam naar voren te zetten. Span je buikspieren dus aan en kantel je bekken naar achteren (denk: navel naar je ruggegraat) probeer maar eens uit op een stoel.

Verder vind ik het een aansprekend paard. Let erop dat als je naar voren rijdt, ze niet alleen verruimt maar dat je haar in die verruiming ook meer bij elkaar kunt rijden zodat ze meer van de grond af gaat bewegen ipv steeds alleen langer te worden.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:32

Hee Jits, wat ziet Velvet er goed uit!!! Inderdaad wat CD zegt, zo'n mooi paard, daar moet je trots opzitten, maak je lang, ga op je zitbeenknobbels zitten, rug recht, hand vóór en voor je uit kijken! Scheelt echt 100% in het beeld!

Ik vind haar wel echt een paard worden!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:25

Heel leuk paard met ruime gangen zo te zien.
Meeste tips zijn al gegeven maar misschien nog 1 puntje van aandacht: probeer de teugels wat minder met de punten van je vingers vast te houden maar meer in je vuist. Vingers goed om de teugels gesloten houden.
Succes verder weer met het dressuurwerk!

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:28

Ik vind dat je op sommige fotos erg streng bent in de hand, verder je rug recht ( heb dit probleem zelf ook ). verder ziet het er ok uit.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:18

Ik heb het idee dat je niet veel toestaat tijdens het rijden. Je zet je handen vast.
probeer als hij fijn loopt ook toe te staan, zoals bij foto 1. probeer hem dan van de hand af te zetten.
voor de rest leuk paard Haha!