Paco de mooie schimmel (Z1 dressuur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leopaco

Paco de mooie schimmel (Z1 dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:04

Dit is Paco (Corofino - holsteiner springer) We zijn vorige maand voor het eerst Z gestart. Het is voor beide de eerste keer en ik vind het allemaal best moeilijk. Thuis ben ik steeds bezig om hem fijner aan het been te krijgen, zodat ik impuls blijf houden in de oefeningen. De appuyementen gaan nog niet perfect en thuis zijn we hard aan het oefenen om dit te verbeteren.
Zelf moet ik er aan denken dat ik mezelf lang blijf houden. (ben niet zo groot en daarbij wil ik soms wat in elkaar gaan zitten)

Deze foto's zijn genomen bij mijn eerste wedstrijd. Ik was enorm gespannen en moest erg wennen aan de grote ring.
Nou veel plezier bij het kijken en als je tips hebt hoor ik dat graag!

Afbeelding
Even een rondje om de baan rijden, mooie beeld.

Afbeelding
Aanloop naar uitgestrekte draf. (tot m2 erg veel moeite mee gehad)

Afbeelding
uitgestrekte draf(mag wat meer op achterbeen, wordt te lang)

Afbeelding

Afbeelding
uitgestrekte galop- ik moet rechtop zitten!

Afbeelding
concentratie

Laura_x_

Re: Paco de mooie schimmel (Z1 dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:09

Probeer de knik in je armen te houden en je beugels kunnen denk ik ook wel 1 gaatje langer Knipoog

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:11

ik heb het idee dat je op foto 3 je benen heel erg naar voren steekt..
probeer ze op de plek te houden voor de rest kan ik de foto's niet erg beoordelen zijn net iets te ver weg en te weinig
maar wel een zeer mooie schimmel succes in het Z

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:18

Moet er inderdaad aan denken dat ik steeds mijn been naar achteren houd. Beugels kunnen niet langer, zijn voor mijn beenlengte al op zn langst....
bedankt voor de tips

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:41

leopaco schreef:
Moet er inderdaad aan denken dat ik steeds mijn been naar achteren houd. Beugels kunnen niet langer, zijn voor mijn beenlengte al op zn langst....
bedankt voor de tips
Heb je geen gaatjestang?!

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 22:15

pintogirl schreef:
leopaco schreef:
bedankt voor de tips
Heb je geen gaatjestang?!

Die heb ik wel, maar als ik ze nog langer doe verlies ik mijn beugels....................heb ik al geprobeerd

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:22

ik vind dat het er goed uitziet en vind het reuze meevallen met je benen (wat dat ik kan zien want de foto's zijn best ver weg) je heb t je benen op de plaats van de singel en dat is goed. succes verder ermee.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:24

af en toe steek je volgens mij ook je benen iets af;) maar dat kan ook een moment opname zijn

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:47

Leuke combi Lachen
Probeer wel de knik in je armen te houden (foto3).
Wat waren je punten?
Nog veel succes samen!

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 22:50

Miss_DJS schreef:
Leuke combi Lachen
Probeer wel de knik in je armen te houden (foto3).
Wat waren je punten?
Nog veel succes samen!

De eerste wedstrijd waren de punten 184 en 186, nog niet zo denderend. Zit er de laatste wedstrijden steeds net naast 200 2001 en 199.Maar ik weet dat er nog veel te oefenen valt.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:12

In de baan heb je maar vier foto's waarvan 1 stilstand, mooi vierkant overigens, 1 naar uitstrekken toe, 1tje uitstrekken wat er mooi uit ziet. Waarbij je zelf als zegt dat ie iets meer bij elkaar mag blijven en dan nog 1 in galop. Dus vind het vrij lastig beoordelen.
Da galop ziet er mooi opgericht uit, het binnenachterbeen mag daar nog wat meer ondertredend zijn. Ik denk een korte impressie, dat alles er wel in zit maar dat het nog niet helemaal spetterd en dat willen ze natuurlijk wel zien. Dat je Whoow proef neer zet.
btw: "Hoe heb je die uitgestrekte draf erin gekregen, hoe oefen jij dat, daar ben ik wel benieuwd naar".

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:22

ni3ki3 schreef:
In de baan heb je maar vier foto's waarvan 1 stilstand, mooi vierkant overigens, 1 naar uitstrekken toe, 1tje uitstrekken wat er mooi uit ziet. Waarbij je zelf als zegt dat ie iets meer bij elkaar mag blijven en dan nog 1 in galop. Dus vind het vrij lastig beoordelen.
Da galop ziet er mooi opgericht uit, het binnenachterbeen mag daar nog wat meer ondertredend zijn. Ik denk een korte impressie, dat alles er wel in zit maar dat het nog niet helemaal spetterd en dat willen ze natuurlijk wel zien. Dat je Whoow proef neer zet.
btw: "Hoe heb je die uitgestrekte draf erin gekregen, hoe oefen jij dat, daar ben ik wel benieuwd naar".

Grappig dat je dat ziet....... het moet inderdaad nog meer wauw worden. haha.
Gelukkig is dat thuis al meer aan het komen, vandaar dat de uitgestrekte draf er ook opgekomen is(om het maar zo te noemen)
Drie kwart jaar geleden zijn wee een aantal maanden even helemaal terug gegaan naar de basis(ik liep vast in m2) Toen hebben we hem steeds weer een beetje "opgepakt". De beweging is toen helemaal terug gekomen, en beter nog zelfs. Hij vond meer zijn balans, en zo kon hij dus ook beter strekken.
Soms gaat het weer even minder( spanning van mijn kant) En dan moet ik weer een stap terug doen. Maar ik ben al super trots dat we in de z gekomen zijn. Dat had ik niet, maar anderen ook niet ooit gedacht. Het is een mooi paard, maar hij is geen spectaculaire beweger.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:32

Die heb ik ook niet, maarja dat zit in het ras he (haflinger) al wil ik daar niet snel de schuld op af schuiven..
Alles valt te trainen, maar ik moet ook voor dat uitstrekken indd wat langer trainen om dat wauw te krijgen (zowel in stap als draf als galop) dan bijvoorbeeld schouderbinnen of wijken.. (verder ben ik nog niet)

Wel leuk dat je zover bent gekomen, gewoon rustig trainen en som moet je twee stappen terug doen om er uiteindelijk weer 1 vooruit te gaan. Zolang het maar leuk voor jou en je paard blijft en jullie kunnen ontspannen op wedstrijden, dan kun je het er vaak beter uit rijden.

Thuis gaat bij mij ook altijd een stuk beter dan op wedstrijd. Tog meer spanning en ik wil dan op save rijden, terwil mijn paard dat knallen nodig heeft wat ik thuis wel durf, maar op wedstrijd bang ben dat ik dr kwijt raak. (terwijl dat niet snel gebeurd, maarja de bakjes zijn maar zo klein hahaha)

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:42

ni3ki3 schreef:
Die heb ik ook niet, maarja dat zit in het ras he (haflinger) al wil ik daar niet snel de schuld op af schuiven..
Alles valt te trainen, maar ik moet ook voor dat uitstrekken indd wat langer trainen om dat wauw te krijgen (zowel in stap als draf als galop) dan bijvoorbeeld schouderbinnen of wijken.. (verder ben ik nog niet)

Wel leuk dat je zover bent gekomen, gewoon rustig trainen en som moet je twee stappen terug doen om er uiteindelijk weer 1 vooruit te gaan. Zolang het maar leuk voor jou en je paard blijft en jullie kunnen ontspannen op wedstrijden, dan kun je het er vaak beter uit rijden.

Thuis gaat bij mij ook altijd een stuk beter dan op wedstrijd. Tog meer spanning en ik wil dan op save rijden, terwil mijn paard dat knallen nodig heeft wat ik thuis wel durf, maar op wedstrijd bang ben dat ik dr kwijt raak. (terwijl dat niet snel gebeurd, maarja de bakjes zijn maar zo klein hahaha)

haha, heb dus precies het zelfde probleem op wedstrijden....Durf vaak niet, ze zeggen altijd voor de grap dat ik "arroganter"moet worden. Kijk veel te veel om me heen tijdens het losrijden en vind altijd iedereen mooier en beter rijden. Dat maakt me onzeker en dat werkt dan door op het paard. Rijd jij ook bij de paarden of ponys?

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:02

Ja bij de paarden, dus knokken!

Ik vergelijk mijzelf niet met andere ruiters. ik rij echt puur voor mezelf. Maar thuis durf ik gewoon een keer de zweep eraan te leggen en een keer een ophouding te maken, door vragen en loshouden aan de voorkant.. Als ik opwedstrijd de zweep eraan leg zet ik mijn handen vast omdat ik niet wil dat ze uit elkaar valt. Daardoor krijgen we zn doordramplaatje, terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet doet. Maar ik moet van voren dan luchtig blijven en kort maar kratig vragen. Dan gaat ze ook meer dragen en kan ik dus ook dat uistrekken (middendraf op mijn niveautje) meer vragen. DAt is mijn probleem, luchtig houden aan de voorkant als ik haar even aanpak van achter.
Op wedstrijd zet ik mijn hand vast omdat ik bang ben dat ze daar tegen aan gaat drammen.
Toevallig had ik de laatste wedstrijd dat niet gedaan. Ik had er 1 op safe gereden en die ging lekker, toen dacht ik (mijn instructrice zei: "nicole beloof me dat je 1 van die twee wedstrijden een keer gaat knallen en uhm rijdt zoals jij rijdt) dus ik had dat beloofd en ik heb dat gedaan (half. half) ik begon safe, maar ze liep fijn dus ik dacht, ik ga ervoor.. Warempel een 185 Tong uitsteken terwijl ik altijd rond de 179 rijd.. (177/181 zij punten die ik regelmatig haal) dus ik was echt super blij.
En heb dus erg zin in mijn volgende wedstrijd.. hehe, ik rij er 1 op safe om haar aan te voelen en de volgende proef dan ga ik er gewoon voor..
Dat is ook echt mijn onderschrift.. ik moet dan gewoon meer loslaten van voren en van achteren er naar toe rijden. Niet vast zetten, maar door blijven vragen en los houden aan die voorkant. Alleen dan kan de schouder eruit bij middendraf en middenstap. En kan ik daarbij een 6 halen waar ik anders een 4 of 5 heb.. Hoger ga ik waarschijnlijk met mijn haf tog niet halen..

maarja oefening baart kunst..

Naar andere moet je niet kijken. Ik zie zo vaak dat t met losrijden heel wat lijkt en in de proef dan zijn ze te arrogant om een net proef je uit te rijden en worden ze driftig op hun paarden...

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:10

Ik vind het er erg goed uitzien!
En wat ik leuk vind om te zien is dat er ook nog Z gereden kan worden zonder stang en trens Knipoog

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 21:09

Toevallig had ik de laatste wedstrijd dat niet gedaan. Ik had er 1 op safe gereden en die ging lekker, toen dacht ik (mijn instructrice zei: "nicole beloof me dat je 1 van die twee wedstrijden een keer gaat knallen en uhm rijdt zoals jij rijdt) dus ik had dat beloofd en ik heb dat gedaan (half. half) ik begon safe, maar ze liep fijn dus ik dacht, ik ga ervoor.. Warempel een 185 Tong uitsteken terwijl ik altijd rond de 179 rijd.. (177/181 zij punten die ik regelmatig haal) dus ik was echt super blij.
En heb dus erg zin in mijn volgende wedstrijd.. hehe, ik rij er 1 op safe om haar aan te voelen en de volgende proef dan ga ik er gewoon voor..
maarja oefening baart kunst..

Dat doe ik op de wedstrijd dus ook. Maar meestal nadat ik uit de eerste proef ben gekomen en denk: mmmmmmmmmmm dit kan vel beter. Ik moet op de zelfde manier rijden als jij. Luchtig van voren anders gaat de beweging er helemaal uit. Alles moet eerst van achteren komen, dan gaat het van voren zelf goed.

Waar heb jij je volgende wedstrijd? zit namelijk ook in de regio doetinchem

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 21:22

Denlamour schreef:
Ik vind het er erg goed uitzien!
En wat ik leuk vind om te zien is dat er ook nog Z gereden kan worden zonder stang en trens Knipoog

bedankt! Paco heeft een hele fijne mond, dus is nog niet nodig....

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:49

Er staan in September bij deoudeijssel.nl alleen nog maar wedstrijden (-1 in gaanderen) voor zevenaar van de Boleem.
Dus ik denk dat ik dan daar nog 1 ga rijden. Of de 13de of de 20ste en dan heb ik 5 okt. een binnenwedstrijd in lichtenvoorden is speciaal voor haflingers.
De 14de sept. hebben wij nog clubkampioenschappen daar doe ik aan mee, vind ik leuk voor de ervaring. Plus dat ik dan ook even 2 verschillende hoogtes parcour kan springen. Vind mn pony leuk en krijgt ze fijne bilspiertjes van.

Dus in sept de 13de of de 20ste. Maar dat is op zaterdag alleen de B-L de rest is volgens mij op zondag, dus denk niet dat ik je dan zie.
Ik heb er trouwens nu even zo lang tussen zitten (had de laatste in didam bij t hoge end) omdat ze een veulen heeft gehad en ik daarna op vakantie ging. Kon ze even lekker bij trekken en dat heeft ze ook zeker gedaan. hehe..
Waar rij jij de volgende?

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:57

Ow, dan rijd ik net wat andere wedstrijden:

Hummelo, vorden, gorssel etc.
Heb komend weekend Hengelo g (van Zelhem)
En dan de binnen wedstrijden weer...
Kan de maand september en oktober bijna niets rijden want dan heeft paco marathon wedstrijden (2 span klasse 3) met zijn eigenaar. En ga ik mee als groom. Zijn we het hele weekend daar weer druk mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:48

Ziet er goed uit zeg! Leuke combinatie zijn jullie!
Het lijkt alsof je een beetje piano handjes hebt, daar zou ik als ik jou was een beetje op letten. Knipoog

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:41

ja..
ik rij kring de oude ijssel..

jij niet, zo te horen.
Heel veel succes dan samen!!
Komt echt helemaal goed, ik kan me precies in jou verhaal vinden..

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:11

Tinkelbell schreef:
Ziet er goed uit zeg! Leuke combinatie zijn jullie!
Het lijkt alsof je een beetje piano handjes hebt, daar zou ik als ik jou was een beetje op letten. Knipoog

Zal een moment opname zijn....
Instructrice let daar heel erg op en haar is het nooit opgevallen