Parcival en ik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belfor

Parcival en ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:09

Afbeelding

Parcival en ik.
Misschien zit ik een beetje laag met mijn handen, maar het is een B pony misschien hele kleine C. hetwas wel heel cool om erop te rijden! ik reed er daar een weekje een paar keer op. hij staakte en bokte enzo. hij wou niet naar het been luisteren. na die week ging het al een stuk beter. vanaf de 2e keer dat ik erop zat ging het super! hij begon lekker los te laten aan het bid. Af en toe ging ie wat langzamer, maar als hij dat deed spoorde ik hem aan. na 2 keer geen reactie tik. meestal kwam er dan een bok :p maar het ging daarna weer helemaal super.

Reacties mogen, maar afkraken heeft geen zin. Heb bij al andere berichtjes gemerkt dat mensen het makkelijker vinden om iemand af te kraken dan een goede tip te geven.

Afbeelding

Alvast bedankt, als je wat leuks of wat zinnigs plaatst :d (p.s. natuurlijk mag er wel een tip gegeven worden, daar hebben andere mensen misschien ook wat aan)

Alabama

Re: Parcival en ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:12

Hoi! Ziet er mooi uit als ik lees dat je in het begin zo'n moeilijkheden had..!
Mijn tips * let wat meer op je binnenbeen; je trekt ze op (haha doe ik ook hoor Haha! maar heb overzwakke enkels) dus iets meer naar beneden drukken..
* zoals je zelf al zei; je handen van je billen halen, ellebogen meer in een hoek houden..
Voor de rest geen commentaar..
Pony loopt heel mooi aan de teugel!
Leuk ding Haha!
Laatst bijgewerkt door Alabama op 26-08-08 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:12

Je topic voldoet niet aan de eisen van dit forum (zie regels) . Je moet minimaal 5 foto's plaatsen waarop eventueel commentaar gegeven kan worden. Plus je moet meer aanvullende tekst geven zoals onder andere je niveau etc...

Dus vandaar een tem geplaatst.

(wel een leuke pony overigens)
Laatst bijgewerkt door chance op 26-08-08 13:13, in het totaal 2 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:13

uhmm,je plaatst 2 foto's...daar kan ik echt niet van beoordelen,ja leuke pony...

Zonderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:13

Eh.. als iets minder verstand van paarden hebbende jongen vraag ik mij af.. is dit paard niet te klein voor je?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:15

xMRGANx schreef:
Mijn tips * let wat meer op je binnenbeen; je trekt ze op (haha doe ik ook hoor Haha! maar heb overzwakke enkels) dus iets meer naar beneden drukken..
* zoals je zelf al zei; je handen van je billen halen, ellebogen meer in een hoek houden..
Leuk ding Haha!

nee, loopt veel te diep
en is ook aan de kleine kant voor je
leuke pony verder maar van 2 foto`s kan je niet veel zeggen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:15

chance schreef:
Je topic voldoet niet aan de eisen van dit topic . Je moet minimaal 5 foto's plaatsen waarop eventueel commentaar gegeven kan worden. Plus je moet meer aanvullende tekst geven zoals onder andere je niveau etc...

Dus vandaar een tem geplaatst.

(wel een leuke pony overigens)

idem..
en ook al is het een "mini" pony, voor jou..
probeer rechterop te blijven zitten..
En neus eruit rijden..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:16

Hoi,

Leuk diertje, maar je word er wel een beetje te groot voor.

Verder moet je minimaal 5 foto's plaatsen dus ik hoop dat je er nog 3 bij kunt plaatsen, anders gaat je topic naar de mesthoop.

Over de foto's die ik hier zie;
Je trekt met je binnenhand een beetje te veel terug, het bit trekt daardoor in zijn mondhoek en het geeft geen fijn beeld. Rij meer van je hand af.
Verder zit je iets onderuitgezakt op je paard, hou je rug recht en schouders naar achter, zet je pianohandjes rechtop en druk je hakken uit, dan zit je een stuk netter te paard!

Zonderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:16

Cool! Ik zei eens iets wat nog klopte ook, en dat als amateur! volgens mij wordt ik de nieuwe Albert Soer (zo heet ie toch?)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:19

Zonderpaard schreef:
Cool! Ik zei eens iets wat nog klopte ook, en dat als amateur! volgens mij wordt ik de nieuwe Albert Soer (zo heet ie toch?)

Wat DOE je hier?

Een beetje een maffe actie om meisjes te leren kennen ofzo?
Ga lekker buiten voetballen ofzo, maar kom geen commentaar geven op een PAARDENforum als je er geen verstand van hebt!

en het is Albert Zoer...

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:34

Heel erg bedankt voor jullie reacties. inderdaad is de pony wat te klein voor me, maar ik ben niet te zwaar voor hem. Ik moest er een keertje op rijden, omdat hij niet meer wou lopen. daarna nog een keer met hetzelfde probleem en de rest van de week heb ik er toen een beetje op gereden, want hij negeerde het been gewoon en een tikje durfte veel meisjes ook niet te geven, want zijn bokken konden soms wat gemeen zijn. maar gelukkig zakt ie nog niet door zijn beentjes heen, want hij heeft me heel wat bokken laten zien Tong uitsteken

sorry dat ik niet meer foto's heb. ik heb gekeken op me computer, maar er staan er eigenlijk niet meer op. ik heb wel foto's dat ik op een gorte D pony zit van een vriendin van me, maar ik vind het een beetje banketstaaf om die er gewoon op te zetten zonder dat dat meisje het weet..

sorry daarvoor.. maar ik ben blij met de reacties. ik rijd zelf op een witte nrps pony van 1,45 dus een mooie D. ik rijd nu in de L1 met 9wp. volgende maand gaan we 2keer op wedstrijd en ik weet eigenlijk wel zeker dat ik 2wp haal, dus dan kan ik volgende maand de 2e wedstrijd in de L2 starten. sorry ook daar heb ik geen foto's van als ik erop rijd. wel van zijn super mooie hoofdje, maar dat is mijn profiel foto.

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:36

sorry foto van het hoofdje van de pony waar ik wedstrijden mee rijd is niet mijn profiel foto.. :S

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:43

Mooie pony. Ik vind je wel te groot voor de pony maar als het is om hem eventjes te corrigeren is het ok.
Misschien moet je de pony ook eens lichamelijk laten nakijken want bokken kan ook een lichamelijke oorzaak hebben... (Vb. zadel dat niet past, rug die vast zit,...)

Volgens mij ligt je zadel wel iets te ver naar voren...

Verder moet je letten op je houding: tippen naar binnen, geen pianohandjes, handen dichter bij elkaar, naar voor kijken (kijken naar waar je rijd), rechte rug .

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:57

nee hij heeft geen lichamelijke klachten. hij bokt omdat hij zijn zin krijgt. hij had het nooit maar hij heeft het daar één keer geprobeerd en toen lukte het.

het zadel is inderdaad iets te groot. het is niet mijn eigen pony. ik ga elk jaar naar een meneer met pony's op een camping en daar help ik dan enzo. ik denk vandaar dat ik een beetje naar achter hang.

heel erg bedankt voor de tips! ik ga er aan werken. vandaag heb ik weer les.

wat trouwens wel jammer is, is dat de pony misschien volgend jaar niet meer is, en dus zie ik hem niet meer.. maar ik ga bij die meneer nog een keer langs waar zijn pony's staan. misschien is ie er dan nog.. hoop ik, want ik vond hem echt heel stoer en vond het echt jammer om er afscheid van te nemem.

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:18

moet eigenlijk wel mijn schouderbladen naar elkaar toe houden.. zie ik nu :p

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:21

Lynn_Nikita schreef:
xMRGANx schreef:
Leuk ding Haha!

nee, loopt veel te diep
en is ook aan de kleine kant voor je
leuke pony verder maar van 2 foto`s kan je niet veel zeggen

dat ie VEEL te diep loopt valt wel mee.. als je je pony altijd heel hoog rijd, spant ie niet zijn hele hals aan (tot iets voor de schoft). zo mag ie wel rijden op wedstrijden, maar als je hem wat lager in de training laat lopen, hoef je op wedstrijden minder te doen. Dit geld echter niet bij alle paarden. maar deze wel, want deze wil liever lekker hoog lopen. hij vind het moeilijk om los te laten en laag te lopen :d maar bedankt voor je tip Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:22

Niet je schouderbladen naar elkaar toe, die zijn goed, maar je moet je bekken een beetje achterover kantelen en je borst vooruit duwen. Als je dan je handen rechtop houd, ziet het al al heel anders uit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:24

Belfor schreef:
dat ie VEEL te diep loopt valt wel mee.. als je je pony altijd heel hoog rijd, spant ie niet zijn hele hals aan (tot iets voor de schoft). zo mag ie wel rijden op wedstrijden, maar als je hem wat lager in de training laat lopen, hoef je op wedstrijden minder te doen. Dit geld echter niet bij alle paarden. maar deze wel, want deze wil liever lekker hoog lopen. hij vind het moeilijk om los te laten en laag te lopen :d maar bedankt voor je tip Haha!

Sorry, maar je pony loopt wel veel te diep, en dan heb ik het niet over de halshouding, maar over de neus die echt te ver achter de LL is. Het ziet er niet vriendelijk uit helaas.
Je kan beter zijn hals lager instellen en het neusje eruit rijden, zoals je nu bezig bent, heeft het weinig zin. Dus halsje lager, neus er (meer) uit en achterhand er goed bij. Dus van de hand afrijden, alleen dan kan hij zich gaan ontspannen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:25

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.