ik rijdt nu sinds enkele weken op het paardje van mijn oom. Ze is ondertussen 7 jaar, maar heeft de laatste jaren weinig tot niet gelopen. En met lopen bedoel ik dan onder het zadel, dressuurmatig werken. Ze staat gelukkig wel 24/7 op de wei.
De eerste keren dat ik op haar reed vond ze altijd wel een excuus om vervelend te zijn, dazen, een hengstige merrie die voorbij kwam, een regenbui. Eenmaal onder het zadel was dat probleem wel voorbij. Nu gaat alles dus redelijk goed, we leren elkaar kennen, proberen voorwaarts neerwaarts te rijden en ook wat oefenen op gehoorzaamheid (bv. halt is halt) maar nu komt het probleem; ik weet niet wat ze kan?? ik heb geen idee in hoeverre dat ze ooit oefeningen heeft gereden?? mijn nicht en neefje zijn helemaal niet meer geïntresseerd en willen ook niet even laten zien wat zij altijd met haar deden.
Voorlopig probeer ik gewoon vanalles (geen zware oefeningen), stelling, paar pasjes wijken, voetjes voor samen bij het halthouden,... als dit lukt wordt ze beloond. Hoe breng ik haar het best terug in conditie en leer ik haar bepaalde oefeningen (of terug bijbrengen, want sommige kent ze misschien al)
alvast bedankt voor het advies