Omdat het terug beginnen te kriebelen is en nu wel eens echt 'goed' zou willen leren rijden ben ik lessen beginnen te volgen. Probleem is natuurlijk dat ik ooit een heleboel dingen fout heb aangeleerd met als gevolg dat het wat langer gaat duren om die foute dingen eruit te krijgen.
Bijvoorbeeld: om rechts af te wenden moest ik handen kort bij elkaar houden, en de rechterteugel naar me toe trekken en tegelijk linkerbeen achter de singel leggen. Terwijl ik nu verteld word om de rechterteugel wat naar buiten te bewegen om zo het paard plaats te geven om te kunnen afwenden.
Oké ik ben wat aan het afwijken... De echte vraag. Vroeger en nu heb ik steeds problemen om een paard/pony in te houden. Nu zou het kunnen zijn dat ik steeds op een energierijk paard gezeten heb, maar omdat het bijna bij elk paard is waar ik op zit denk ik eerder dat de fout bij mij ligt!
Het enige wat ik kan bedenken is aan de teugels sterk aanspannen, maar dat vind ik in de eerste plaats al oncomfortabel voor zowel mij als het paard en ten tweede heeft dat ook weinig effect want van zodra ik de spanning loslaat schiet ie weer vooruit.
Zelfde met halthouden als er ook maar ergens een ander paard niet stopt moet ik maar sleuren en duwen om ie stil te krijgen.
Wat moet ik veranderen? Bedankt!

)