Papaya dressuur&Springen moeite waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rominy

Papaya dressuur&Springen moeite waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:55

Hallo Vork Ik en mijn paardje papaya zijn dagen geleden vertrokken op ponykamp! de laatste keer voor ons Vork
We zijn naar het gezellige plekje Neeroeteren gegaan dat ligt in het Belgische deel van Limburg
De Warre heette het
Daar komen welbekende ruiters hun parcourtje vaak oefenen zoals Jos Lansink Dirk Demeersman
( Helaas door de Olypische Spelen heb ik maar een beroemde ruiter gezien en dat was ik mezelf Ach gut en mijn paardje Papaya Tong uitsteken )
Mijn fototoestel mocht ook weer een keer mee en reken maar dat die niet stil stond . hij heeft vele foto's gemaakt waarvan ik er nu laat zien met mij en mijn paardje

Voor degene die papaya niet kennen
Papaya is een echte MERRIE , 1,42m hoog, Springt ontzettend graag, Eigenwijs en is grijs

Owja ik loop sta en rij met een verband om mijn hand
dat komt omdat Papaya de trailer niet zo leuk vind en er nogal graag uit wil en ik durfde haar niet los te laten op een "Vreemd terrein"
dus hield haar vast waardoor ze het touw 1 meter uit mijn handen liet glijden
dus je kunt wel weten hoe hard ik gegilt heb daar van de pyn en de lompigheid! Vork

Commentaar graag opbouwend
eigen commentaar:
* durf mijn handen hoog te zetten waardoor ook mijn ellebogen achter mijn lijf verplaatsen !
* durf mijn hoofd erg vaak naar beneden te plaatsen
* Cap en Chaps eigen verantwoording enz.

Wij twee

Afbeelding

1.

Afbeelding

2. Handen te hoog!

Afbeelding

3.

Afbeelding

4. parcour eerste keer en laag ( omdat het voor mij alweer een tijd geleden was dat ik sprong ) *bang ben ik Verdrietig *

Afbeelding

5. afzet sprong 3.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7. kan ook gebeuren Bloos

Afbeelding

8. Waterbak was eerst DOODeng maar daarna gingen we er lekker in staan Koe

Afbeelding

9. Af en toe is ze bang iets te raken dus gaat het zo * mijn pc mankeert iets en wilt sommige foto's niet meer draaien excuus*

Afbeelding

10. Eindee Ach gut

Afbeelding

Sorry als mijn topic verkeerd staat
dan hoop ik dat iemand hem kan veranderen en niet verwijdert Verdrietig

aslo

Re: Papaya dressuur&Springen moeite waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:20

Leuke pony! Maar meid, wat ligt je zadel er belabberd op. Zo kun jij niet fatsoenlijk zitten en rijden en kan je pony flink problemen mee krijgen. Kan op de foto's niet zien of het past, maar het ligt veeeel te ver naar voren. Ook zijn je teugels te lang, waardoor je je ellebogen naast je lichaam zet. Je handen houdt je idd te hoog. Je pony heeft wel een erg goede springtechniek, alleen op de laatste springfoto lig je teveel op zijn hals.

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:22

hoi hoi
leuke pony heb je Lachen
ik vind het springen er goed en vriendelijk uitzien
voor de dressuur heb ik wel wat tips :

als advies wil ik je graag geven om je paardje meer naar beneden over de rug te rijden . en je handen iets lager te zetten zodat het paard meer over de rug kan komen en rug en hals beter gebruikt.
probeer ook je beugels wat langer te doen op de eerste foto,s zit je namelijk over de wrongen heen met je been
ik vind het er namelijk best gespannen uit zien .

ligt het zadel ook wel goed vraag ik me af ?
k vind hem op foto 7 tijdens de weigering wel erg ver opwippen Nagelbijten / Gniffelen
en op de 1 a laatste foto licht het zadel voor wel erg hoog of komt dit omdat hij niet goed aangesingeld was ?

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:23

bedankt voor de leuke reacties al
mijn nieuw zadeltje is een veel zijdig zadel helaas is de boom veel te hoog en zijn we aan het wachten op de boom..
kan ieder moment binnenkomen
en vandaar dat oude zadeltje wat idd nog naar voren schoof
ook hadden we dat zadeltje omdat ze in het begin nog geen schoft had en vandaar..

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:56

Leukee pony hoor! Bloos
en het commetaar is al gezegt

J_essica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:58

Je mag je handen best wel wat naar beneden laten zaikken.
en op foto 10 moet je de volgende keer niet zo naar voren duiken

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:00

heyla

mooi daar op de warre heh ?

ik woon er 5 minuten vandaan
echt super daar en zeker wanneer er jumping is

gr

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:07

Probeer je benen naar achter te houden, mss stijgbeugels een gaatje langer? Je breekt je polsen. Probeer een rechte lijn te houden tussen je arm en je hand en je hand omhoog te houden.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:41

Hoi, mooie pony hoor. Ik vind hem op sommige foto's ook erg mooi lopen. Maar met dit zadel kan ik me voorstellen dat hij niet toppie kan lopen.

Ik geef je daarom het advies, rijd niet met dit zadel tot je nieuwe er is. Want dit kan echt niet. En ik vind het niet goed dat als je weet dat je zadel niet goed ligt dat je dan ook nog gaat springen.

Meid je hebt een hele leuke pony maar wees nou even geduldig tot je zadel er is, ga van mij part longeren, zonder zadel rijden of wat. Maar hier kun je echt niet mee rijden hoor.