Bijou Rivers @ basiswerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Bijou Rivers @ basiswerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:13

Bijou is bijna 2 maanden geleden heel licht bevangen geweest. We waren toen op B-niveau, wedstrijdklaar, nu moeten we terug opnieuw beginnen Clown we zijn dus bezig aan het basiswerk, spieren loswerken, lekker voorwaarts en ontspannen en de achterhand eronder krijgen, zo van die dingen. Op zich gaat het nog vrij goed, ze is wel lekker voorwaarts, maar ik voel heel erg dat ze de conditie en spieren weer kwijt is. Ze heeft nog erg veel moeite om de achterhand constant goed te gebruiken, maar dat komt wel weer. Ook konden we door de bevangenheid niet veel bochten, voltes, rondjes rijden, daar zijn we vandaag weer echt mee begonnen, mooie buiging is er dus ook nog niet altijd Haha! we hebben een halfuur goed gedressuurd, en daarna zijn we (als beloning, want ze deed erg haar best) nog even wat gaan springen.

1. nette stap, gaat vrij goed
Afbeelding

2. eerst ontspannen gaan draven
Afbeelding

3. daarna proberen wat meer op te pakken, maar het terrein lag erg zwaar en ze vond het erg moeilijk om de achterhand er goed bij te houden.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. toen ze losser was even een middendrafje eruit geperst, ging ook vrij goed ondanks het zware terrein.
Afbeelding

6. op het einde nog een galopje, toen werd ze moe en je ziet dat ze helemaal uit elkaar valt Haha! maar ze had wel een fijn tempo en liep ontspannen met haar hoofd laag, dat is op dit moment het belangrijkste.
Afbeelding

7. en ze had zo hard gewerkt dat er zelf een klodder speeksel op de frontriem hing...hoe die daar gekomen is weet ik ook niet Clown
Afbeelding

8. daarna even springen, heel laag want mijn springzadel is bij de zadelmaker en met dressuur zadel en laarzen gaat dat niet zo handig Tong uitsteken
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. ik moet zorgen dat ik goed contact houd
Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

Nikki15

Re: Bijou Rivers @ basiswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:17

Ziet er super leuk uit!

Het is wel zwaar he waar je inrijd.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:18

whoow! wat een mooie pony:$ ziet er netjes uit Haha!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:19

Ten eerste vind ik dat je een hele gave pony hebt Kwijl
Ik heb eigenlijk geen commentaar, het ziet er allemaal ontzettend netjes en ontspannen uit, maar omdat ik toch 1 ding moet noemen; ik heb het idee dat je een beetje onderuitgezakt zit (dit is niet op alle foto's) en in de galop zou je juist wat meer op je kont mogen gaan zitten. Het springen ziet er ook goed uit, het lijkt erop dat je pony erg veel plezier in het werk heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:24

Ziet er al netjes uit joh, na zo'n nare 'break'.
Lekker voorwaarts en ontspannen idd!

Let bij het springen idd op je contact!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:27

@ nikki15 : ja, het terrein lag idd zwaar, had ik niet verwacht, maar we waren helemaal naar daar gewandeld, dus heb er toch maar even gereden Lachen normaal rijd ik daar niet.

@ dena_mii : bedankt! ik lijk idd onderuitgezakt te zitten, was ik ook al naar aant kijken, want normaal zit ik heel netjes Scheve mond volgens mij is het mijn broek die te groot is Bloos op andere rijfoto's is het niet ter vergelijking : [HAW] Bijou Rivers @ work in ES jade/olive

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:28

hey
fijn dat ze weer wat aan het werk is Lachen

Let er bij het springen op dat je idd contact houdt, dat gaat beter als je niet teveel naar voor meegaat. Dat probleem had ik ook eerst. Daardoor zet je je hand ook teveel naar voor, verlies je contact en als je dan een nog onervaren pony / paard hebt of een deugniet, kom je vaak ergens anders uit na je sprong Clown Hou je contact, kan je veel sneller weer je tempo en richting bepalen.
Voor dressuur weet je vast wel waar je aan moet werken he. Gewoon de basisdingen, wat meer bij elkaar en die stelling en buiging.

Bijou ziet er zoals gewoonlijk weer super uit!
Veel succes ermee.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:17

Hey Bo! Wat fijn dat jullie weer aan het werk zijn samen! Je kan het wel aan haar zien, ze is duidelijk wat spieren verloren en daar zijn wat vetjes voor in de plaats gekomen... Ondanks dat ziet het er ontspannen uit! Ze mag idd iets actiever van achter, maar het zware terrein helpt daar niet echt aan mee zoals je al aangeeft. Verder vind ik dat je echt netjes zit, en Bijou er helemaal happy bijloopt. Succes met opbouwen!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:21

Wat leuk om jullie weer aan het werk te zien Haha!!
Ziet er niet verkeerd uit na die lange break en terrein ziet er idd zwaar uit!

Let op je onderbenen met springen, maar je geeft zelf al aan dat springen met dressuurzadel en je laarzen niet handig is.
Je setje staat ook weer leuk!

__Maud_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:56

Leuke pony!
ziet er fijn ontspannen uit. Haha!
voor de rest geen commentaar!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:38

bedankt! Lachen

spieren is ze idd wel weer kwijt en die eeuwige vetjes..ze wordt al dik van een hap lucht. en voor de rest ja, kleine dingetjes hé. hopelijk binnekort foto's op goed terrein met springzadel en chaps Haha! eens zien hoe we het er dan vanaf brengen!

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:41

Wowie Bowie! Ze ziet er super uit! Train lekker zo door! Je weet waar je aan moet werken. Je set staat super geil Lachen Knipoog

Deze reactie zou vast verwijderd worden maar hoop dat je m nog kan lezen Lachen

Opatouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:57

Ziet er leuk uit!
Je ziet idd dat ze het springen leuk vindt:D
Maar in de galop denk ik ook dat je iets meer op je kont mag zitten.Knipoog
Verder geen commetaar.
leuke combi!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:34

Hey bo,
Ziet er goed uit en wat staat je set mooi Tong uitsteken
Denk alleen erom dat je in de galop meer op je kont zit.
Groetjes Esther

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 12:05

je reactie staat er nog Kim Haha!

bedankt!