Prins op de witte arabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

endorable

Prins op de witte arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:12

hoi (titel heeft mijn vriendinin op gezet), Schijnheilig
Sinds een aantal weken rijd ik dit paardje in belgie. doordat de basis naar mijn iedee nog lang niet goed genoeg is rijden we nog geen niveau (lager dan B). Ik rij haar een aantal keren in de week, en ze heeft de neiging om zeer kort en gespannen te gaan lopen. Hierdoor ben ik bezig om haar meer over de rug en langer te laten worden. (naar beneden vragen in een rustig tempo, in combinatie met tempowisselingen)
Mijn houding word hierdoor wel wat slechter, (ben hier zeker van bewust, schaam , schaam, liever niet teveel commentaar hierover, omdat ik het idee heb dat het paard hier losser van loopt en eerder contact probeert te nemen.

Als problemen heb ik dus mijn houding. De merrie is dus erg snel gespannen en neemt niet snel contact of heel veel contact waarbij ze dus rug wegdrukt. Ook een algemeen probleem bij arabieren is het boven in opkroppen.

Ze is trouwens al 10 jaar oud en altijd op dezelfde manier gereden. De eigenaresse had ook les, waarbij de instructuer gezegt had; Als je iemand heb die dit paardje goed kan rijden heb je een topruiter gevonden.

Dus hebben jullie die tips om de topruiter te worden Clown
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. hier willen we naar toe
Afbeelding

4. ziet er heel debiel uit, was haar even aan het belonen, met buitenteugel want ze werd wat strak.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. word ze iets lang.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. beloning in galop.
Afbeelding

en ter vergelijk een paar foto's van een van de erste keren dat ik haar reed.
zoals hier rijd haar eigenaar haar ook.
9
Afbeelding
Afbeelding

rominy

Re: Prins op de witte arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:18

Het lijkt nog dat ze voorover duikt plaatje 6 vind ik er wat fijner uitzien
maar naar mijn zicht loopt ze wel te diep
maar mooi paard!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:18

Ziet er lekker ontspannen uit.
Ik zou alleen is proberen je beugels een gaatje korter te doen.
Dan kan je je hakken wat beter uitdrukken.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:20

Ziet er goed uit, Zou ook alleen de beugels iets korter doen:)

Leuke titel hoor:D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:48

Ziet er al stukken beter uit!!
Meer ontspanning dan eerst.
Ga rustig zo door en bouw het steeds meer een stukje op.

Geduld en je hebt resultaat.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:55

Vind je beugelmaat prima zo. Lachen Ik vind je ook erg netjes zitten. Veel succes nog~

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:03

Wat een mooie witte arabier.
Probeer alleen je handen niet vast te zetten op je bovenbenen. maar je handen wat meer te dragen. En proberen je polsen ook recht te houden dat je hand niet kantelt. Verder vind ik het er netjes uitzien.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:28

probeer haar wat meer van achter op te rijden, dus meer met het tempo aan de slag en niet op de voorkant focussen. Voor de rest ga ik met het bovenstaande commetaar mee. Lachen

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:43

zo, dat ziet er zeker veel beter uit dan die eerste keren.
paard komt veel ontspannener over, en je ziet echt contand haar nekspier.

Denk dat je goed bezig bent door tempo wisselingen te rijden. (MyrtheJ iets beter de begin post lezen)
En maak je geen zorgen over je zit, dat zal wel goed komen, vind het er nu al netje uit zien Knipoog

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 09:11

hoi hoi

@westenwind en dreaa_natura
bedankt voor de tip ik had mn beugels inderdaad wat lang zal ze eens een gaatje korter doen Lachen

@Carolshadow
dankje
ik ben het helemaal met je eens rustig opbouwen en niet te veel vragen Ja als je haar dwingt kom je nergens

@felicity
felicity schreef:
Wat een mooie witte arabier.
Probeer alleen je handen niet vast te zetten op je bovenbenen.

op foto 1 zou dit inderdaad zo kunnen lijken maar hier vraag ik er even door om meer over de rug te komen en meer stelling te nemen
. Ik zetr mijn handen zeker niet vast Lachen (sorry kan een beetje bot klinken maar ik kan er niet zo goed tegen om dit soort opmerkingen te krijgen als ze zeker weten niet kloppen Lachen )
als je dat bij haar wel doet krijg je een zeer gespannen paard dat zeer kort gaat lopen.
als je bij haar geen licht contact hebt en mee gaat met de mond en beweging van het paard krijg je er niet eens naar beneden
ik houd mijn handen inderdaad redelijk naar beneden om het paard uit te nodigen meer te zakken en de (rechte lijn ) van elleboog naar mond te bewaren . Als ik mijn handen hoger houd krijg je een veel meer opgericht paard waar ze naar mijn idee nog niet aan toe is .

@rominy

ik vond foto 6 eigenlijk het minst fijn . ze valt er totaal uit elkaar .
over het diep rijden kan ik enkel zeggen dat dat mijn manier van trainen is bij haar als ik wil kan ik er zo ervoor rijden met haar neusje , als ze meer opricht komt het neusje er vanzelf wel weer uit Lachen
het klopt dat ze op sommige foto,s nog wat op de voorhand loopt , maar ik vind er toch ook hele mooie actieve fotos tussen zitten(2,3,4)
ontspanning is nu nog belangrijker dan volledig dr achterhand er onder te hebben Ja

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:32

T ziet er lekker ontspannen uit.

Waar je op moet gaan letten:

-Je handen mogen iets hoger
-Rij haar lang en laag, probeer dat door van achter naar voren te rijden. Hou wel contact met de mond.
- Let op haar stelling, t lijkt alsof ze scheef loopt ( kan me vergissen ).

K vind dat je t goed aanpakt met haar, ga zo door.

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:01

Ik vind het er wel leuk uitzien; paardje loopt ontspannen op de meeste foto's..
Al vind ik dat je mss aan de grote kant bent voor je paard... Je been raakt dikwijls haar voorbeen..
Succes verder :

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 13:04

Honeys schreef:
T ziet er lekker ontspannen uit.

Waar je op moet gaan letten:

1-Je handen mogen iets hoger
2-Rij haar lang en laag, probeer dat door van achter naar voren te rijden. Hou wel contact met de mond.
3- Let op haar stelling, t lijkt alsof ze scheef loopt ( kan me vergissen ).

K vind dat je t goed aanpakt met haar, ga zo door.

bedankt voor je commentaar
1 ik weet het Lachen het is meer dat ik ze wat lager houd om hAar uit te nodigen wat meer te zaken in dr hals , ze is gewend dat de handen vrij hoog staan bij de eigenaar ik wil juist precies het tegenovergestelde omdat ze dan bovenin opkropt en gaat spannen dr baasje zegt soms ook wel tja het is net een naaimachine Vork
2 uhuh dat is precies waar ik mee bezig ben Tong uitsteken
3.scheef is ze niet echt meer , ik denk dat dit zo lijkt omdat ik veel op de volte geoefend heb en de foto,s dan soms net zijn als ik erop of eraf rij , foto 7 en 8??

meer comentaart is welkom Knipoog