Sinds een aantal weken rijd ik dit paardje in belgie. doordat de basis naar mijn iedee nog lang niet goed genoeg is rijden we nog geen niveau (lager dan B). Ik rij haar een aantal keren in de week, en ze heeft de neiging om zeer kort en gespannen te gaan lopen. Hierdoor ben ik bezig om haar meer over de rug en langer te laten worden. (naar beneden vragen in een rustig tempo, in combinatie met tempowisselingen)
Mijn houding word hierdoor wel wat slechter, (ben hier zeker van bewust, schaam , schaam, liever niet teveel commentaar hierover, omdat ik het idee heb dat het paard hier losser van loopt en eerder contact probeert te nemen.
Als problemen heb ik dus mijn houding. De merrie is dus erg snel gespannen en neemt niet snel contact of heel veel contact waarbij ze dus rug wegdrukt. Ook een algemeen probleem bij arabieren is het boven in opkroppen.
Ze is trouwens al 10 jaar oud en altijd op dezelfde manier gereden. De eigenaresse had ook les, waarbij de instructuer gezegt had; Als je iemand heb die dit paardje goed kan rijden heb je een topruiter gevonden.
Dus hebben jullie die tips om de topruiter te worden
1.

2.

3. hier willen we naar toe

4. ziet er heel debiel uit, was haar even aan het belonen, met buitenteugel want ze werd wat strak.

5.

6. word ze iets lang.

7.

8. beloning in galop.

en ter vergelijk een paar foto's van een van de erste keren dat ik haar reed.
zoals hier rijd haar eigenaar haar ook.
9

Ik vind je ook erg netjes zitten. Veel succes nog~
als je haar dwingt kom je nergens