make my day @work in anky fog.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Stephanie

make my day @work in anky fog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:11

nou weer een toppic over mike! (make my day)
het rijden gaat de laatste tijd wel redelijk goed. alleen vrijdag (toen de fotos gemaakt werden) ging het iets minder, hij wou niet helemaal rond lopen, en dan loopt hij net niet genoeg over de rug, zodat hij niet helemaal ontspannen is.
Mischien heeft iemand nog goede tips? om het lekker over de rug te laten lopen.
we rijden nu b/L1 nivo? we hebben zondag onze eerste L1 wedstrijd, dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
dingen waar we tegen aan lopen zijn dat hij soms iets ronder mag, en dat ik niet naar beneden moet kijken!
met het wijken kanteld hij zijn hoofd nog wel eens, of komt met zijn hoofd omhoog, maar daar zijn we nu hard op aan het oefenen.
tips zijn allemaal welkom! maar wel dingen waar ik iets aan heb? Bloos ooja fotos staan niet op volgorde.

Afbeelding instappen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding niet naar beneden kijken.

Afbeelding lief hoofdje
Afbeelding mag net iets ronder.
Afbeelding kontje naar binnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding achterkant.
Afbeelding handen bij elkaar houden.
Afbeelding en uitdraven, mag meer zakken, iemand tips?
Afbeelding en de fotograaf er even op.

tips zijn allemaal welkom. Haha!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: make my day @work in anky fog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:13

Wat een leuke roepnaam heeft je paard Haha!

Probeer op je houding te letten, want je kiepert soms wat voorover en je zet je handen nogal breed en laag vast. Verder ziet het er goed uit!

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:02

Knappe Mike.Haha!
Ik vind het rijden er netjes uitzien.Lachen Idd goed op je handen letten dat je ze netjes bij elkaar boven het zadel houdt.
En voor het over de rug rijden, goed met je been naar je hand toe rijden ruimte geven maar wel contact houden, maar ik denk dat je dat al wel doet en dat dat gewoon een heel lastig punt is bij Mike!

Succes met je L1 debuut! Komt vast goed.Haha!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:50

Mikee. Haha!
Ik ben het met Berdien eens, en naar beneden rijden kan je ook je handen wat breder en zelf wat naar beneden zetten, zo 'moet' die al het goed is iets meer gaan zakken en dan zelf als die dat goed doet ontspannen en je handen weer steeds een stukje hoger zetten tot die netjes naar beneden blijft lopen en jij je handen weer goed hebt! Maar ik weet gewoon dat dat wat lastiger is bij Mike, hij is zeker niet de makkeljkste!

Succes met je L1 debuut, ga er voor, gaat je vast lukken.Haha!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:34

Leuke naam, make my day. Hij mag zoals je zelf zeg wel wat ronder, hij loopt er net niet doorheen.
Voor halsstrekken moet je gewoon oefenen oefenen oefenen, maar het helpt ook wel als je je handen wat breder zet. (Niet mijn favo ding, maar het helpt wel)

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 16:01

bedankt voor de leuke reacties! Haha!
@ Renee__: hij mag idd iets ronder, maar als ik een tijdje heb gereden dan loopt hij meestal wel wat ronder, maar daar zijn geen fotos van Boos!
en het halsstrekken ben ik idd heeeel vaak aan het oefenen, maar hij zakt gewoon niet verder, hij komt niet met zijn neus bij zn knieen, maarja ik blijf proberen!

joyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:07

eey steef!!
leuke pad Clown
jullie zijn heel goed vooruit gegaan sinds de laatste x dat ik jullie zag rijden!!
ga zo door zou ik zeggen, je weet nl heel goed waar je aan moet werken Knipoog
gewoon wedstrijden rijden en veel oefenen dan gaat t helemaal goed komen!

groetjes

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:42

Bedankt voor de reacties!
uhm ik weet alleen zo uit mijn hoofd dat zijn vader amulet is, en als je meer wilt weten kan ik het wel voor je opzoeken. Knipoog

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:49

Wat een leukerd en een leuke naam! Als je zegt dat ze normaal wat ronder loopt maar toch ook weer net niet helemaal naar jouw zien herken ik de situatie wel. Uiteindelijk heb ik het licht gezien bij mijn merrie en ze loopt nu naar mijn zin. Het belangrijkste bij het rijden, lekker die achterhand actief en met je buitenteugel geef je licht kneepjes..binnenteugel houdt contact maar is stil. Zodra ze reageerd op de kneepjes en wil zakken geef je toe zodat ze ontspant.Komt het hoofd weer omhoog, dan weer kneepjes aan de buitenteugel en been erbij natuurlijk. Zo is het ons gelukt na een lange tijd klungelen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:53

Het ziet er wel netjes uit, hij mag idd iets ronder, maar wat ik zie is zijn achterhand wel al redelijk actief, al mag het op sommige foto's nog wel wat meer. Het is iig een leuk paardje.

Met het zakken rijdt ik Amber altijd iets meer naar voren en sluit haar met een ophouding op, dan laat ik rustig de teugels wat langer worden, maar verlies geen contact. Wel goed aan het been houden zodat ze takt blijven houden.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:12

heeei steef!

Wat leuk dat je ons zo een beetje op de hoogte houdt met foto's! Haha!
Ik zou hem graag nog iets ronder en wellicht met het losrijden wat dieper of lager (of hoe je ook wilt noemen) zien.. Hij blijft een beetje hangen op een bepaalde lengte en ik denk dat deze lengte niet uitnodigd tot het extra gebruiken van z'n rug en achterhand.., Probeer dat te doorbreken., Je zegt dat hij met uitdraven nog niet erg wil zakken.,, Als hij niet wil zakken betekent dat dat hij je hand niet wil volgen naar beneden, en dat houdt weer in dat hij vasthoudt en dus niet openstaat voor "contact".. Ik denk dat het erg belangrijk is dat je hem leert om vanuit een basis van ontspanning te zakken,. Wacht daar niet mee tot het losrijden maar laat hem ook, zodra hij het ook maar enigzins aanbiedt, tussendoor in de training zakken... En pak hem dan weer wat op, en dan laat je hem weer zakken.., Je hebt ooit verteld dat hij erg vast zat/zit in zn kaak/mond/halshouding. Ik weet dat het enorm moeilijk is om te doorbreken maar probeer om hem in de aanleuning iets ronder te houden door als hij te hoog blijft hangen flink weerstand te bieden met je handen,.. Belangrijk is daarbij wel dat je ook meteen weer ontspant zodra hij ook maar enigzins nageeft en ronder komt (Timing luistert nauw!).. Denk dat dit het belangrijkste aspect van de basis is.., Heel veel succes!

Tot snel en geniet van je paardje Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:11

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.