Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) sweetheart schreef:Ik verbaas me er eigenlijk over dat vele direct naar de zweep grijpen. Ik denk namelijk dat het een signaal van de pony is. Of toch, het is zeker een optie die je eerst moet overwegen voordat je direct naar de zweep grijpt. Misschien is de ruiter te groot, misschien ligt het zadel niet goed of wie weet heeft het beestje last van zijn rug.
Ik beweer nu niet dat dit gedrag goed gekeurd moet worden, maar om direct naar de zweep de grijpen vind ik ook niet helemaal correct.
sweetheart schreef:Gewoon even ter informatie? Hoe groot is de ruiter die op de shet gaat zitten? En hoe groot is de shet?

sweetheart schreef:Ik verbaas me er eigenlijk over dat vele direct naar de zweep grijpen. Ik denk namelijk dat het een signaal van de pony is. Of toch, het is zeker een optie die je eerst moet overwegen voordat je direct naar de zweep grijpt. Misschien is de ruiter te groot, misschien ligt het zadel niet goed of wie weet heeft het beestje last van zijn rug.
Ik beweer nu niet dat dit gedrag goed gekeurd moet worden, maar om direct naar de zweep de grijpen vind ik ook niet helemaal correct.
niets geen pijn, grote ruiter of wat dan ook. Gewoon een maf paard die vergat een ruiter op de rug te hebben.
Welshcobfan schreef:gesnopen
salayka schreef:hallo,
ik had een vraag we hebben een shetlander(hengst) die we aan het beleren zijn.
het is niet de makkelijkste shet, hij heeft redelijk veel streken. zoals rollen als je er op zit.
). Niet handen naar voren doen (dan gaan de meeste mensen in hun houding ook naar voren en dan werk je het extra in de hand) maar handen iets openen om zo van de voorkant ruimte te geven. Mocht het zo niet lukken (door bijvoorbeeld late timing van de ruiter, niet echt gek bij een jong iemand) kun je zelf ook ondersteuning bieden met bijvoorbeeld een longeerzweep. Niet meppen maar wel die voorwaardse hulpen geven als je ziet dat hij wil gaan liggen (en dan is het eigelijk al te laat want t is eerder te voelen dan te zien...)