4 jarige (Karandasj x Wisconsin)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

4 jarige (Karandasj x Wisconsin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:36

Dit is Zimbad (karandasj x wisconsin) Hij is nu een jaar van mij en mijn zus en gaat erg vooruit Haha!
We rijden trouwens op de AdB-methode en dat bevalt erg.
Foto's zijn stills uit filmpjes dus niet erg goed maar het filmpje was te lang en groot om op de internet te zetten dus dan maar zo!

Heb nogal wat rugproblemen dus als ik wat raar zit, kan er helaas niets aan doen. Vooral aan het einde van het filmpje begon ik een beetje in te zakken zag ik.

Nou hier de foto's, heb alleen geen foto's van het stappen.

Losdraven
Afbeelding

Afbeelding

Moet wel op mn kont blijven zitten Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uitdraven
Afbeelding
Vond mn rug hier echt niet kunnen hihi Bloos

Commentaar/tips zijn natuurlijk welkom, maar hou het wel aardig Lachen

okkie80

Re: 4 jarige (Karandasj x Wisconsin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:02

Leuk paardje.Ik vind dat hij wel erg lang loopt,pak je teugels eens wat korter,dan kun je hem wat meer gesloten krijgen.
Je houding geef je zelf aan wegens rugproblemen.
Succes verder!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:04

Wat een leuk paardje! En inderdaad wat okkie ook al zegt ben ik het mee eens. Voor de rest kan ik er zelf niet veel meer aan toevoegen.
LEkker zo doorgaan, komt vast wel goed!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:42

okkie80 schreef:
Leuk paardje.Ik vind dat hij wel erg lang loopt,pak je teugels eens wat korter,dan kun je hem wat meer gesloten krijgen.
Succes verder!

Volgens mij is dit juist de AdB methode waar de TS het over heeft en is het de bedoeling dat hij zo los loopt. Maar ik weet het niet zeker.

@TS: je houdt je handen veel te hoog en ik denk dat je daarom zo naar voren valt. Probeer ze wat lager te houden.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:05

Helma_Amber schreef:
okkie80 schreef:
Succes verder!

Volgens mij is dit juist de AdB methode waar de TS het over heeft en is het de bedoeling dat hij zo los loopt. Maar ik weet het niet zeker.

@TS: je houdt je handen veel te hoog en ik denk dat je daarom zo naar voren valt. Probeer ze wat lager te houden.

Ja klopt inderdaad dat hij daardoor nog wat lang loopt, we zijn hem steeds iets meer aan het oppakken, zodat hij eerst op eigen benen kan lopen en rechtgericht. 'T is inderdaad nog niet hoe het helemaal moet, maar het komt er al steeds meer in de buurt. Dus daar zijn we nog mee aan het werk!

Handen hoog houden is ook deel van AdB methode, hierdoor kan hij als hij wil makkelijker je hand opzoeken en nageven. Vond dit in het begin ook erg vreemd staan moet ik zeggen, maar heb kan iig niet snel meer de fout in om mn handen laag vast te zetten.

Maar ik heb inderdaad de neiging om een beetje naar voren te vallen (ook zonder de rugproblemen Bloos ) Wordt aan gewerkt!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:22

Ziet er netjes uit! Wat goed dat je die methode gebruikt. Denk dat het wel prettig is voor jullie beide Lachen
Hij ziet er glansend uit! Lachen

Je handen vind ik zelf erg hoog, maar daar geef je al een reden voor Lachen
Wat dat voor overvallen.. ja echt op gaan letten! Goed diep in het zadel blijven zitten en je bekken kantelen.

Ik heb dr zelf ook moeite mee hoor Lachen
En wat dan ook vaak gezegd word, liggen in je zadel voor jou gevoel Knipoog

Hoop dat je dr wat aan hebt, misschien heb je t al vaker gehoord maar dan nu nog een x Lachen
Succes!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:03

Dankjewel fioon!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:53

Jammer dat je foto's niet zo heel duidelijk zijn, volgens mij is het een leuk paardje maar kan het nu niet zo goed zien Haha!

Ik vind dat je, ondanks de reden die je er voor geeft, ook je handen erg hoog houdt. Ik ken ook een meisje die op de AdB manier rijdt, maar ze houd haar handen wel iets minder hoog dan jij. Als je je handen zo hoog houd is de rechte lijn die je vanaf het bit naar je elleboog zou moeten kunnen trekken weg, hierdoor kun je minder goed de bewegen van je paard volgen. Daardoor lijkt mij dit minder prettig werken. Maar goed, ik ben verder niet met die methode bekend.

In ieder geval veel succes verder, fijn dat jullie vooruitgang boeken!