Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wantivano schreef:Bedankt allemaal!
Sweetheart: Ik zal er eens goed op letten. Dus jij vind dat het hoofd even gehouden mag worden waar hij wil, totdat hij zo aan mijn been is dat hij er vanzelf inzakt? (Als ik het geod heb gegrepen)
Jeanine84: Ok dus meer schijnovergangen rijden. Ga ik doen!
Afwisseling heeft mijn paard denk ik wel. Ik dressuur 3 x (waarvan 1 x in een buitenrit) in de week, 1 dag balkjes lopen en springen, 1 of 2 dagen longeren en 1 of 2 dagen vrij (ligt eraan hoevaak ik longeer). Heb je nog tips om dit afwisselender te maken?
Wantivano schreef:Bedankt allemaal!
Sweetheart: Ik zal er eens goed op letten. Dus jij vind dat het hoofd even gehouden mag worden waar hij wil, totdat hij zo aan mijn been is dat hij er vanzelf inzakt? (Als ik het geod heb gegrepen)

. Maxxziemmm schreef:Probeer eerst goed naar voren te rijden voordat je hem aan de teugel gaat rijden eerst moet de achterhand er onder komen.. dan gaat hij vanzelf wel zijn hoofd laten zakken als hij ontspannen is.. probeer anders een keer met een klein spoortje te rijden( of doe je dat al?) Als je paard echt niet wil lopen moet toch echt wel wat strenger zij voor hem geef hem een keer een goed schop.