Leuk dat je even komt kijken naar de verrichtingen van Ulf.
Ulf is een 7 jarige ruin met een stokmaat van rond de 1.62, hij is een eigen fokprodukt van mijn reeds overleden Engelse Volbloed merrie Maggie's Song x de Oldenburger hengst Feinbrand.
Ulf heeft van juni vorig jaar tot ongeveer april dit jaar stil gestaan ivm zwangerschap en geboorte van ons dochtertje.
Rij hem ondertussen weer redelijk intensief, maar hij mag graag wat klieren en staken, daarom zadel en tanden onlangs na laten kijken en in orde laten maken.
Ik rij (nog) geen wedstrijden en train op b/l niveau, maar werk momenteel vnl. aan onspanning, nageeflijkheid, stelling en buiging, overgangen etc.
Omdat hij onder het zadel momenteel niet altijd even makkelijk is longeer ik hem geregeld ipv rijden, door te longeren kan hij zonder dat ik hem hinder zijn evenwicht vinden en contact met het bit zoeken.
Nou genoeg info hier de foto's, en ik hoop dat jullie met op- en aanmerkingen en tips willen reageren.
P.S. de foto's zijn soms wat ongelukkig genomen gezien de horizon, maar dit komt omdat ik zelf tijdens het longeren de foto's heb gemaakt en geloof met dat valt lang niet mee
, dus kijk daar even doorheen.Even opwarmen in draf zonder bijzetten

Draf bijgezet met een rondlopend touwtje

Galop

Draf ander hand

Galop

Draf na de galop

Even hoog bijgezet

Laten verruimen

Galop

Klaar

Lekker eten na het werk