Amadeus (Florencio x Grafiet) 31/2 maand ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Exodus

Amadeus (Florencio x Grafiet) 31/2 maand ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:23

Bij deze wil ik jullie voorstellen aan Amadeus. Een 3 jarige ruin van Florencio x Lancet. Hij is voor het mooie iets te klein voor mijn lange stelten maar ik vind het niet overdreven erg. Hij is 164 groot.
Ik heb een jonge paarden proef met hem gereden en daar was hij echt super braaf. Nog geen niveau omdat hij vanwege zijn leeftijd natuurlijk nog niet op concours mag Lachen .

Af en toe wil hij nog wat te diep lopen of op de voorhand duiken maar daar is het nog een jonkie voor toch Lachen
Verder moet ik voor me uit blijven kijken, soms meer contact houden met zijn mondje, af en toe niet in elkaar zakken en mijn hakken meer uitdrukken.

Ik sta open voor alle opbouwende kritiek Haha!
Kijk en geniet van dit toppertje.

Stap
Afbeelding

Draf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat verruimen in draf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galop:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gipsylover

Re: Amadeus (Florencio x Grafiet) 31/2 maand ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:27

Wat 'n knapperd is het! Ja
Vind het er leuk en netjes uitzien, soms inderdaad wat te diep. Maar dat besef je gelukkig zelf al. Op foto 1 vind ik dat je 'n erg mooie beenligging hebt. Dat zou je eigenlijk op de andere momenten ook moeten doen. Verder goed voor je uitkijken en goed rechtop zitten. Verder geen opmerkingen hoor! Vind het er goed verzorgd uitzien, leuk setje, goed tuig enzo! Ga zo door!

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:36

Wat een fijn paard om te zien! Hij lijkt nu nog wat ielig onder jou, maar als hij straks wat meer spiermassa heeft, trekt dat wel bij. Vind jullie een mooie combi. Ja

Wat het rij-technische betreft: Hij lijkt af en toe wat zich wat op te kroppen. Dat zou je door hem wat langer en lager in te stellen en goed aan het been te houden, kunnen oplossen. Maar het is nog een jong ding, dus ga ervan uit dat dat ook wel helemaal goed komt.

Nog veel plezier met hem. Lachen

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:41

Leuk paard, ik heb een lancet x saros gehad en die leek er precies op. Het zie er nog iets gespannen uit, gewoon lekker kilometers maken en dan komt het vanzelf goed.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:47

Hij is alweer veel veranderd zeg! Hij loopt al veel mooier in de aanleuning dan ik in hilvarenbeek gezien heb, lijkt ook wat meer in balans?
Had je na de BK zin om te rijden Knipoog

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:51

Thanks voor de reacties. Zal eraan werken. Lachen

Ja hij is al echt veranderd sinds paar weken terug. Is echt leuk. En idd. ik wilde ook graag rijden haha.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:52

Leuke combinatie gefokt: Florencio X Lancet Knipoog Hoelang ben je nu eigenaresse van hem?

Lekker voorwaarts in tempo blijven rijden en je schouders ietsje naar achteren houden (of borst naar voren, hoe je het ook noemt Knipoog )
De rest noem je zelf al. Bijvoorbeeld voor je uit blijven kijken.

Op de 4e foto, van onderen geteld, vind ik hem erg mooi (correct beengebruik) lopen. Vind het trouwens ook een erg mooi kleurtje van je paard. En jullie hebben (beiden) een leuks setje aan, hihihi. Mag inderdaad wel wat meer vlees aankomen zodat ie wat meer massa heeft en beter bij je past. Nu toont ie inderdaad nog iel onder jou. Lekker veel krachtvoer geven en dan komt dat ook goed.

Ik begrijp dat jij je paard niet te veel in de mond wil zitten en daardoor een wat hangend teugeltje hebt. Maar maak je daar niet druk om, het is inderdaad nog een jong dier en je bent hem nu lekker voorwaarts aan het rijden. Zo leert ie beter op zijn eigen benen lopen en komt de rest vanzelf wel.

Succes

Mag ik vragen waarom je de neusriem zo laag hebt zitten?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:55

Ja moet nog even iets omhoog gehangen worden Bloos

Bedankt voor de opmerkingen ga erop letten Lachen

Ben in mijn beginpost vergeten te vermelden dat hij niet van mij is. Ik rij voor iemand anders. Helaas is ie niet van mij.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:56

wat een leukerd, ik vind m op de laatste foto's al beter lopen dan op de eerste. Pas er wel op dat je niet ineen duikt, blijf rechtop zitten en je handen mooi recht op. Dat gaat vast helemaal goed komen

Jelsahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:19

Ziet er echt mooi uit!!! En ik vindt je niet misstaan op je paardje!!! Echt niet!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:42

daar is hij dan, kan ik eindelijk zijn draf zien al is het op de foto Knipoog
ziet er netjes uit, lijkt zich idd soms wat kort in de hals te maken, maar dat weet je wel op te lossen Haha!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:49

Leuk diertje Juut.
Hij is ook nog lekker groen. Lachen

Probeer hem nog meer op de ontspanning te rijden zodat hij lekker over de rug komt.
Waak er wel voor dat hij dan niet teveel op de voorhand komt maar lekker actief blijft van achter.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:37

Exodus schreef:
Ja moet nog even iets omhoog gehangen worden Bloos

Bedankt voor de opmerkingen ga erop letten Lachen

Ben in mijn beginpost vergeten te vermelden dat hij niet van mij is. Ik rij voor iemand anders. Helaas is ie niet van mij.

Wat niet is, kan nog komen Exodus Knipoog Jullie zijn een leuke combi.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:16

Wat zit die strak in z´n pakkie Juut! Ik vind je niet overdreven groot op hem hoor, kan zeker nog Knipoog Hij oogt nog een tikkeltje overbouwd dus die gaat denk ik nog wel de hoogte in hoor!

Het ziet er lekker ongedwongen uit! Lekker door blijven sturen en veel kilometers maken dan komt de rest allemaal vanzelf wel Haha!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 01:23

Thanks voor de reacties. We gaan er allemaal verder aan werken Lachen

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:40

Deze is ook héél leuk juut, moet zeggen dat je op de foto's niet erg veel verschil ziet met deze en met de sandreo *kwa jouw lengte*

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:59

Ik heb hier mijn beugels wel wat korter gedaan. Anders bengel ik e helemaal onderuit met mijn benen. Maar moet zeggen dat ik het op de fotos zo wel mee vind vallen ja. Voelt allemaal veel kleiner haha

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:42

Wat een mooi beestje! Ik vind het er netjes uitzien, mooie draf heeft hij. Lachen

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:28

Leuk paardje heb je! Ziet er goed uit.
Maar is er staat in je titel Florencio x Grafiet, dat klopt niet begrijp ik uit je topic verder?
Wij verwachten nl. volgend jaar ook zo'n combinatie dus was wel grappig geweest Knipoog

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 22:25

Jawel het is een Florencio x Grafiet?? Waar haal je uit dat dat niet zo zou zijn?

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:34

Heel fijn paard en mooi bloed!! Ik vind jullie een zeer leuke combinatie en vind het er super uit zien voor dat hij 3,5 maand onder het zadel is. Probeer hem alleen wel wat meer naar beneden te rijden (dat is waarschijnlijk makkelijker gezegt dan gedaan) Want het ziet er af en toe een beetje gespannen uit en van je hand af. Heel veel succes en ben zeer benieuwd naar de volgende foto's die je ons gaat laten zien van je knappe paard!!

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:48

Wat toevallig zeg, ik heb 2 maanden geleden ook een Amadeus ingereden en die lijkt echt sprekend op deze (hij had alleen een bles op z'n hoofd) Het zit er goed uit af en toe nog te diep maja blijft een jong paard.
Succes ermee

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:25

Gaaf paard hoor Juut.
Plaatje om te zien, nog baby-achtig, maar dat mag ook.

Tja, rij-technisch commentaar heb ik eigenlijk niet.. wat meer voor je kijken ipv naar beneden Verward

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:41

nu de drie jarige onder het zadel gaan zie ik steeds meer Amadeus-jes voorbij komen, en ik dacht nog wel origineel te zijn Haha!.

leuk paardje, maar wel nog erg iel maar dat komt vast wel.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:52

super mooi paard hoor en ziet er erg leuk uit vindt, ik en ja leren doen wij allemaal nog iedere dag, toch., maar even wat anders wat heb jij keurig gebandageert zeg, een pluim hiervoor waarom valt mij dit op, de meeste mensen bandageren zo slecht. gr henny