Ik wil met haar over een à twee jaartjes gaan starten in de dressuur. Nu trainen we op B niveau, denk ik.We zijn op dit moment bezig om haar goed ontspannen te laten lopen en daarbij haar achterhand actief te houden. In draf gaat dit al beter. Maar in galop wil ze nog wel eens 'uit elkaar vallen', maar ook dit gaat al stukken beter. Vandaag was ze nogal fris en is de ontspanning ver te zoeken, er stonden rare witte stoeltjes langs de bak
. Verder ben ik heel erg met mijn houding bezig;
- Mijn handen moet ik recht op houden en bij elkaar houden. Dus niet in piano-stand en zo breed, dat zie ik nu op de foto's, waar ik toch wel van verschoot. Mijn teugels mogen ook wel wat korter.
- Maar vooral mijn benen zijn een probleem. Eerst vlogen mijn onderbenen alle kanten op, maar het gaat al veel beter.
- Verder heb ik ontzettend gezocht, maar ik heb geen geld gevonden
. Als jullie nog meer tips of commentaar hebben hoor ik het graag!

Ik heb chaps en gympen aan, want zo kan ik mijn onderbenen veel stiller houden. Ik heb zo meer 'grip' op mijn zadel dan met mijn (rubberen) laarzen, die steeds wegglijden. Over een tijdje, als ik gespaard heb, komen er leren rijlaarzen!
Mijn cap heb ik trouwens niet op, die had namelijk buiten gelegen in een stortbui

1.

Mijn binnenbeen

2.

Meteen haar been op rust
Hier zie je duidelijk dat ik mijn teugels te lang heb!
3.

4.

5.

Hier valt haar aandacht weg, die ging naar de 'enge' stoeltjes
6.

Stukje doorzitten. Ik ben overigens met mijn binnenbeen aan het sporen

7.

neem aan dat hij nog niet zo lang onder het zadel is en als ik het zo lees wil je hem rustig de tijd geven uit te groeien en sterker te worden. hou idd de achterhand goed actief dat is nu veel belangrijker dan de voorkant! als hij achter loopt komt hij voor vanzelf.
! fijn dat je dr nu eigelijk helemaal voor jezelf heb! 
wat een blunder zeg
ach ja weinig geslapen vanacht sorry...
nee geintje joh!