Er is ook een IPT topic: [ITP] Thore Z1 itp op OB dressuurdagen
Even wat informatie over Thore: Hij is een 10-jarige friese ruin en we rijden nu Z1. zijn moeilijke punten zijn:
- lengtebuiging
- verzameling in de galop
Dit zijn dan ook de dingen waar we thuis hard aan werken!
We hebben beide dagen meegedaan in het Z1 en het ging echt lekker! Ik was zelf heel erg tevreden aangezien het ook pas weer onze 2e wedstrijd was na Thore zijn koliek operatie.
De eerste dag had thore wat meer moeite met de galop maar toch waren het twee nette proeven en de punten waren 196 en 204
De tweede dag ging het nog beter en hij heeft toen echt alles eruit gehaald wat hij kon en we hadden dan ook 200 en 208 punten.
Dit weekend heeft ons toch weer 2 winstpunten opgeleverd en we hebben er nu 9 in het Z1
Tips zijn natuurlijk altijd welkom maar hou het netjes!
Let niet op mijn hoofd want in de proef trek ik altijd van die vreselijke gezichten

Binnenkomen over de a-c lijn

Halthouden, bijna helemaal vierkant

Wegrijden naar uitgestrekte draf, mooi de oortjes er op alleen mogen mijn handen wat dichter bij elkaar

Middendraf over de a-c lijn voor het afgroeten, beetje vanuit een rare hoek genomen

Allebij zeeeeer tevreden

Uitgestrekte galop denk ik
aan mijn hoofd te zien

Schouderbinnenwaarts, lijkt of ik erg naar binnen hang (ik heb mezelf daar nog nooit op kunnen betrappen maar misschien was dit de eerste keer
) wel mooi voorbeentje
Inzet appuyeren

Drafje

travers op de a-c lijn. Mooie buiging en beengebruik , maar wat streng handgebruik

ik denk uitgestrekte draf (niet zijn sterkste punt maar gaat steeds beter!) mag meer bij elkaar

.