Thore Z1 @ Oud beijerlandse dressuurdagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Thore Z1 @ Oud beijerlandse dressuurdagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:13

Het is al weer even geleden maar 12 en 13 juli hadden we dit jaar weer de oud beijerlandse dressuurdagen in hoe kan het ook anders Oud beijerland Tong uitsteken

Er is ook een IPT topic: [ITP] Thore Z1 itp op OB dressuurdagen

Even wat informatie over Thore: Hij is een 10-jarige friese ruin en we rijden nu Z1. zijn moeilijke punten zijn:
- lengtebuiging
- verzameling in de galop
Dit zijn dan ook de dingen waar we thuis hard aan werken!

We hebben beide dagen meegedaan in het Z1 en het ging echt lekker! Ik was zelf heel erg tevreden aangezien het ook pas weer onze 2e wedstrijd was na Thore zijn koliek operatie.
De eerste dag had thore wat meer moeite met de galop maar toch waren het twee nette proeven en de punten waren 196 en 204
De tweede dag ging het nog beter en hij heeft toen echt alles eruit gehaald wat hij kon en we hadden dan ook 200 en 208 punten.
Dit weekend heeft ons toch weer 2 winstpunten opgeleverd en we hebben er nu 9 in het Z1

Tips zijn natuurlijk altijd welkom maar hou het netjes!
Let niet op mijn hoofd want in de proef trek ik altijd van die vreselijke gezichten Bloos

Afbeelding
Binnenkomen over de a-c lijn

Afbeelding
Halthouden, bijna helemaal vierkant Haha!

Afbeelding
Wegrijden naar uitgestrekte draf, mooi de oortjes er op alleen mogen mijn handen wat dichter bij elkaar

Afbeelding
Middendraf over de a-c lijn voor het afgroeten, beetje vanuit een rare hoek genomen

Afbeelding
Allebij zeeeeer tevreden Haha!

Afbeelding
Uitgestrekte galop denk ik Tong uitsteken aan mijn hoofd te zien Knipoog

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, lijkt of ik erg naar binnen hang (ik heb mezelf daar nog nooit op kunnen betrappen maar misschien was dit de eerste keer Tong uitsteken ) wel mooi voorbeentje

Afbeelding
Inzet appuyeren

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
travers op de a-c lijn. Mooie buiging en beengebruik , maar wat streng handgebruik

Afbeelding
ik denk uitgestrekte draf (niet zijn sterkste punt maar gaat steeds beter!) mag meer bij elkaar
Laatst bijgewerkt door snoeppig op 23-08-08 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Re: Thore Z1 @ Oud beijerlandse dressuurdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:20

hallo snoepig.
als eerste .....wat heb je een ontzettende mooie fries,hij ziet er ook erg stoer uit,ik vind je er echt heel erg netjes opzitten,misschien een beetje opletten dat je hem niet te streng pakt met je handen,dat is mijn enigste commetaar,
heel veel plezier en succes met je hele mooie stoere fries.
groetjes amazone.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:21

@amazone77: Dankje! ja hij wil soms nog wel eens wat duwerig zijn en dan wil ik nog wel eens wat te steng zijn in mijn handen maar ik zal er op letten!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:45

ik zie het ook maar op twee fotos,moest iets zeggen haha anders word het bericht weg gehaald,ziet er echt top uit,mooi plaatje zo samen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:50

Mooi paard, mooi op lengte in de hals, zoals ik al eerder heb gezegd netjes stanggebruik. Ik heb het idee dat je snel je onderbeen wat naar achteren legt. Verder handjes rechtop en bij elkaar Haha! Als hij weer wat sterker is geworden en wat meer op het achterbeen loopt is het beeld nog mooier.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:19

Wat een leuke combinatie! En jullie lijken er allebei plezier in te hebben.
In de uitgestrekte draf raak je inderdaad het verband wat kwijt. Toch zie ik het stukken liever zo dan andersom (te kort van voor, en te weinig van achter). Ook de rest van de draf mag nog wel iets actiever. Korte stukjes schakelen, maar daarmee zeg ik vast niks nieuws.....

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:37

Hey there,
wat een prachtige Fries heb je daar! Dat zou ik ook echt zo graag willen, met mijn Fries daar tussen al die KWPN'ers een keurig nette proef neer zetten. Echt, mijn complimenten. Inderdaad een beetje op je handhouding letten, je handen zijn soms ook net iets te hoog. Het lijkt voor mij ook dat je je handen teveel naar jezelf toehaalt en dat je teugels dus een beetje te lang zijn. Misschien moet je eens proberen de teugels iets korter te pakken en je handen meer uit je mouwen te steken. Dat werkt iets fijner, geeft je meer ruimte. Maar nogmaals, ik heb echt respect voor je Lachen.
Welke frontriem is dat trouwens?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 10:50

@Nikka: ja het stang gebruik ben ik zelf ook wel een beetje trots op haha. Ik ben nu thuis heel veel bezig met terug verzamelen in zowel de draf en de galop en hij gaat al wat sterker worden en dan ziet het er idd nog wat beter uit! hij vindt het best moeilijk maar doet super zijn best!
@Tody: ja de uitgestrekte draf is nooit zijn sterkste punt geweest maar ik ben nu al heel blij met zijn achterbeen gebruik. Het moet zeker nog beter maar aangezien dit geen strekwonder is ben ik hier al heel tevreden mee! En idd veen overgangen en dat werkt ook goed!
@Als ik naar sommige foto's kijk is het voor het plaatje idd iets mooier als ik mijn teugels net ietjes korter neem (niet te veel natuurlijk) zodat ik mijn handenop een wat andere plaats kan houden. ik zal er thuis op gaan oefenen!
Ik ben zelf ook wel erg trots op hem hoor dat hij als fries (die absoluut geen spectaculaire gangen heeft) toch nog aardig mee kan rijden tussen alle dressuurgefokte kwpn'ers:D

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:59

Lachen Welke frontriem was het trouwens?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:25

owja sorry, schumacher en dan met de "witte" steentjes

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:39

oooh wat een heerlijk dier zeg Lachen vind jullie zowiezo een erg leuke combinatie zo op de foto's Ja

wat mij ook opviel, was dat bij het schouderbinnenwaarts je netjes vooruit blijft kijken,maar je inderdaad naar binnen gaat hangen ( vooral je schouder)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:49

@Lowara: dat was mij ook al opgevallen op de foto maar ik heb het thuis in de training nog niet gezien dus ik zal er goed op letten dat dat er neit stiekem insluipt;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:58

Hey Mel,

Ziet er weer goed uit.. Alleen wel je handjes recht op houden he!
En als jij de volgende x nou iets vrolijker gaat kijken Haha! je bent geen oude muts haha

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:32

@Palm_Dees: Dankje! ik was er ook erg blij mee!
@Joto: ja idd zeker mijn linker hand wil nog wel eens piano spelen haha maar met de talentenjacht ga ik er ook zekr op letten! Knipoog en ja het lukt me nog steeds niet om vrolijk te kijken in mijn proef, hoe goed het ook gaat haha

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:10

ziet er goed uit meis. vind het superr van je dat je hem weer zo kan laten lopen na al die bezoekjes aan de kliniek.
1 puntje voor jou let op je handen meis verder Toppie Haha!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:19

@flamon: ja ik vind het ook super knap van hem hoe hij het nu doet. Ff de wisseltjes oefenen en dan z2! haha (alsof het niets is Knipoog) ej ja m'n handen, en thuis gaat dat veel netter, maar in de proef heb ik mestal mijn aandacht bij andere dingen haha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:50

Moderatoropmerking:
Berichten verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:26

Het enige wat ik zie is dat je op foto 10 een beetje vreemd doet met je handen en iets hangt naar links, of lijkt dat maar zo? Clown
Wel blij kijken he, je hebt een erg mooi paard onder je kont! Haha!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 09:30

@Janientje: het kan best dat ik naar links hang (kan ik zelf ook neit goed uitmaken uit de foto) en ik vraag hem op dat moment net ietsje door in de buiging naar rechts vandaar dat mijn linker hand een beetje op een verkeerde plek zit haha
en ja lachen onder mijn proef lukt me zelden. ik heb daar gewoon geen erg in hha, maar na me proef kan ik het wel:P

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:39

Ziet er goed uit Snoepigg. Krijg alleen bij sommige foto's het idee dat hij zich achter de kaak nog wat vasthoudt. Daar mag hij nog wat meer loslaten. Wel erg positief dat je em niet in elkaar trekt aan de voorkant! Haha!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:48

Misschien helpt het om in de training wat meer stelling te nemen maar niet met je hand tegen de hals maar hem mee nemen naar binnen en als je dat een appy gaat oefenen ook meer stelling nemen dan heb je in de proef altijd ietsie over.
En volgens mij kan de schouder binnenwaarts nog ietsie met de voorhand van de hoefslag af dan ziet de jury het ook beter als l.b.
Veel succes.
Met zo een mooie fries heb je altijd een goede binnen komer *LOL*

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:49

@tellom: Bedankt voor de tip! ik zal het eens proberen in de training!