Athos @ work voor de eerste x op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Athos @ work voor de eerste x op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 20:51

Hah eindelijk eens dressuur foto's Haha!
Athos is ongeveer 9 jaar en een ruintje.
Ik berijd hem nu een half jaar.
Ik weet dat ik te groot ben maar het is dan ook mijn laatste jaar bij de pony's (wordt 16 en dan moet je naar de paarden over gaan). En het gaat nog!
Zoals je op de foto's wel zult zien trek ik mijn hak op maar dat is dan ook wel te wijten aan mijn lange benen.
Een ander aandachtspuntje zijn mijn zwamenhandjes, ik vind het 'leuk' om met wat iet lossere teugel te rijden maar dan hou ik mijn handen helemaal verkeerd. En ja ik doe het meestal wel onwetend!
Overigens kan het op de foto overkomen alsof ik streng ben met mijn handen wat eigenlijk juist niet zo is.
Oja en als ik wijk of sb doe heeft hij zo de neiging op te overdrijven met zijn hoofd en hals terwijl hij zijn lichaam niet echt mee neemt terwijl ik hem toch genoeg begrens. Dus tips zijn zeker welkom !
Van inrijden zijn geen foto's en voor af te sluiten heb ik hem even lekker met lange teugel voorwaarts/neerwaarts gereden (wat 'ie heerlijk vind Haha!).
*edit* : Het ging er vandaag om hem los te krijgen voor morgen dus loopt hij inderdaad wat diep.
Maar dat was ook grotendeels de bedoeling dat hij 'eens doorgereden werd'. En ik heb niet de hele tijd zo gereden er waren ook veel stukken voorwaarts neerwaarts bij (die dan niet op de foto staan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziehier dus de befaamde zwamenhandjes! Hier zie je ook goed dat de teugel te los is en dat ik niet trek in de mond.
Afbeelding

Mooie foto, maar die handen Bloos! en het ergste is dan nog dat ik het niet eens door heb!
Afbeelding

Doorstellen
Afbeelding

verruimen ofzo ? Ik weet het niet meer
Afbeelding

begin wijken en hier zie je dus hoe hij zijn hoofd houdt ..
Afbeelding

sb & again the same. Dit is wel een slecht voorbeeld want er is niet veel buiging te bespeuren
Afbeelding

nice Vork
Afbeelding

Afbeelding

rechtzitten anoouck en meer achterhand erbij
Afbeelding

lekker galopje!
Afbeelding

begin volte en hier loopt hij echt super!
Afbeelding

Dit is wat we willen Vingers aflikken
Afbeelding

Groetjes Anouck & bedankt om te kijken
Laatst bijgewerkt door Miss_Maya op 23-08-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

z0rr0

Re: Athos @ work voor de eerste x op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:08

mooie pony maar eerlijk gezegt vind ik je echt te lang
en geeft het geen mooi beeld bij fot 9 en 12 lijkt het of je tegen de benen aan zit.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:10

Leuke pony's. Je bent inderdaad wat te groot.
Ik vind hem op de laatste foto's wat te diep lopen, probeer hem dan dus wat meer vrijheid te geven.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:14

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 29-10-23 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:17

Zoals ik al vermeldde is het mijn laatste jaar. Dit is de laatste maand dat ik op hem rij. (helaas)
En ik ben al ergere gevallen tegen gekomen op tornooi Lachen

Oja vandaag ging het erom om hem lekker los te krijgen voor morgen dus loopt hij inderdaad wat diep.
Maar dat was ook grotendeels de bedoeling dat hij 'eens doorgereden werd'. En ik heb niet de hele tijd zo gereden er waren ook veel stukken voorwaarts neerwaarts bij (die dan niet op de foto staan)
Laatst bijgewerkt door Miss_Maya op 23-08-08 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:18

ik vind je ook te groot vind het ook geen mooi totaalplaatje meer geven maar daar voreg je natuurlijk niet om Knipoog
oke commentaar geef je zelf ook al wel maar denk goed om je handen en ja je benen maar dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat je lange benen hebt en idd toch te groot bent voor deze pony waardoor je je hakken constant op moet trekken
verder wel leuke pony Pling

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:18

@z0rr0. ze zei al dat ze te lang was. maar dat ze strax over gaat naar de paarden

je oogt idd wat lang! maar je bent zeker niet te zwaar! ik vind het er goed uit zien!
je puntjes ja je zei het al! je hakken en je handen!
en probeer rechter op te blijven zitten! is moeilijk op een kleine pony. ik weet het! Haha!
ga zo door!! je kan dit jaar nog prima uit rijden op je pony! ( als je volgend jaar idd maar over gaat op wat groters Haha!!)

Groetjes

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:20

Leuke foto's!

Maar het is beter om je teugels een stuk korter te nemen. Doe nu maar eens je handen in die zwanenhalshouding, dan kun je de spanning tot aan je schouders voelen. Dus je kunt op het moment dat je contact met de mond hebt nooit een vriendelijke en zachte hand hebben. Die houding krijg je, omdat je je teugels zo wat 'inkort' zonder ze om maat te hoeven nemen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:21

De foto's waar jij hem super vind lopen en wat jij eigenlijk wil, vind ik juist te ver achter de loodlijn. Als meerdere mensen dat vinden, dan zou je wellicht kunnen proberen om daar wat aan te doen. Overigens vind ik je niet vreselijk veel te groot hoor.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:23

Ja ik weet dat ze korter moeten maar ik heb juist niet door dat ze langer worden Haha! en dat ik mijn handen dan helemaal verkeerd hou.
Ik moet er dus echt regelmatig aan gaan denken of mijn teugels niet te lang zijn

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:24

Mooi pony!
Ook een LRV-ruiter'tje Lachen
idd letten op je handen hou ze mooi in 1 lijn.
Hij loopt idd soms te diep en heeft zen achterhand niet echt mee, probeer veel te schakelen.
Een tip voor SB te rijden wanneer je net op de lange zijde komt , 2passen diagoneel, en vragen voor SB, zo heb ik het mijn paard aangeleerd samen met mijn lesgeefster Lachen
Veel plezier nog dit seizoen met hem!

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:27

ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n leuk beeld geven.
Ik vind dat je nogal met je sporen prikt( je draait je tenen ver naar buiten) en ik vind dat je pony vaak op de voorhand loopt, en wat te diep. En ik vind je ook te groot, maar dat zei je zelf al in je begintpost.
Ik vind het wel een hele mooie pony Lachen
Veel succes verder!