Hier weer eventjes een topic over mijn 3 jarige PRE merrie Goya.
Goya is nu ongeveer 2 maandjes onder de man, (zadel ligt er al iets langer op) en doet dit allemaal erg braaf. Ik zit er nu ongeveer 2 a 3 x per week ongeveer een kwartiertje op.
Ze heeft er erg veel plezier in, wil graag leren en doet ook echt super haar best! Helaas werken de beentjes nog niet zo mee. Zij heeft van veulen af aan al last van haar benen vanwege dat die wel heeel erg snel groeide.
Op dit moment is het probleem dat ze haar achterhand niet goed meekrijgt, vooral in draf. Stap en galop gaan opzich voor haar doen wel heel goed.
Waar we nu echt aan werken is dat ze leert voorwaarts te draven, aan de teugel enzo komt later wel. Het probleem is dat het op dit moment of langzaam draven is maar de achterkant dus niet goed meekomt, of dat ze van voren een galopsprong gaat maken en van achteren gaat draven.
Vandaag was er in ieder geval al vooruitgang dat 1 kant om beter ging en ze voorwaarts draafde zonder een galopsprong erbij te maken.
2 september zal ze weer nagekeken worden door Steffi van der Laarse, van veulen af aan kijkt zij al naar haar, en zij zal mij dus ook gaan vertellen hoe ik deze problemen kan gaan oplossen.
Hier komen de foto's! (helaas zijn de foto's niet echt van hele goede kwaliteit, maar het gaat om het idee!)
1. Stappenn, wat ik hier nou weer met mijn handen aan het doen ben..

2. Nog meer stappen

3. Een drafje!

4. Nog meer draven.(ondertussen even vragen aan toeschouwers hoe ze op dat moment draaft
))
5. Galopje, helaas kwaliteit van de foto niet helemaal goed..

6. En toen ging mijn zusje haar nog eventjes uitstappen.

7. Ondertussen af en toe een beetje wat vragen

8. Een vrolijke Goya!

9. Doeidoei! tot de volgende keer!

Commentaar is welkom! m'n houding kan af en toe een beetje slecht zijn, maar het is ontzettend moeilijk om netjes op haar te blijven zitten, ze zit niet zo lekker namelijk
ze hobbelt nogal
(en dan te bedenken dat het eerst altijd zo'n mager scharminkeltje was die je bij moest voeren) maar gelukkig zijn haar benen al beter dan eerst en nu afwachten of we dit goed kunnen krijgen. er zit in ieder geval al vooruitgang in ook tijdens het rijden!