Nu hebben ze me gevraagd omdat hij verschrikkelijk bokt en omdat ik wat groter ben(en dus wat meer kracht heb dan kleine ruitertjes) maar wel licht (1.67m. en 41 kilo) of ik wil proberen hem te berijden en hem wat rustiger te krijgen.
Ik heb er dinsdag voor eht eerst opgezeten met opzadelen behoorlijk dribbelen met opstappen bokken toen ik erop zat rustig rond stappen ineens ervan door vliegen en bokken bokken bokken en dat nog een paar keer weer af en toe een bok ertussen door(ik ben opgestapt en ben hem gaan rijden als ieder ander paard dus draf galop en niks van het bokken aangetrokken op eh teinde was hij redelijk te berijden maar wel af en toe als je hem ietsje meer teugel gaf bok). Vrijdag(gister) er weer op zonder iemand erbij nou ik zat er net op had me beugels nog niet in of hij deed toch geek
bokken steigeren rond draaien 4 benen van de grond enz... gewacht tot ie rustig was en met mijn stem gekalmeerd rondje gestapt en eraf gegaan longerlijn gehaald en die eraan gedaan en ong. 15 min. gelongeerd met zadeltje daarna teugels er weer aan en rustig aan eens een beetje gewicht op verschillende plekken van het zadel niks aan de hand wat meer gewicht in het midden niks aan de hand volle gewicht erop dus echt hangen werd hij beetje onzeker maar ik ben steeds blijven belonen en hij bleef wel stilstaan toen ben ik heel rustig aan opgestapt en hij bleef keurig staan dus weer belonen rustig rond gestapt geen bok later eventjes rustig aan gedraaft en weer geen enkele bok elke kant aangegalopeerd en direct terug genomen en direct belonen toen eheft ie wel eventjes 3x gebokt ofzo.Denken jullie dta dit de goede manier is om het langzaam aan op te bouwen ik doe het nu elke keer zo vandaag heeft hij onder het zadel 1 bokje gegeven verder niet alleen op het moment dat je hem zijn eerste rondje om je heen wil laten lopen aan de longe begint hij te stuiteren.... ik denk tegen het zadel want hij geeft het na 3 rondjes op en loopt daarna rustig rond en bokt alleen nog bij het aansporen naar de galop.
Denken jullie dat ik het goed doe zo?????
P.S hij loopt ook voor de kar daar geeft hij soms een bokje.
en heeft ze geen rug klachten ofzoo ik ken wel een paard die last van ze rug heeft en dat is doot het zadel